Temperaturen HDD (en CPU koeling vraagje, wellicht meer koeling?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door XP_PC
bij het opstarten bromt ie maar waar dat vandaan komt weet ik nog niet?
Verdwijnt de brom, als de pc even aanstaat?
Zo ja, dan kan het een ventilator zijn, die in onbalance is. Als de fan warmer wordt, wordt het stabieler.
 
Geplaatst door crash

Verdwijnt de brom, als de pc even aanstaat?
Zo ja, dan kan het een ventilator zijn, die in onbalance is. Als de fan warmer wordt, wordt het stabieler.

Na een minuut of 3 is het weg ja.

Het is gekomen na een verbouwing hier. Ik ben bang dat er, ondaks het afdekzeil, wat stof in is gekomen :(.

Ik heb verder wel alles schoongeblazen enzo en toen was het weg voor twee dagen maar daarna kwam het weer.

Het komt denk ik uit de voeding. De CPU fan is namelijk al vervangen. Maar er zit nog wel een casefan in..
 
Veel al zijn het de kleinere fan's, die dit soort geluiden geven.(videokaart fan, chipset fan)
Je kunt nog even controleren welke fan het is, door de fan's 1 voor 1 even tegen te houden.(bij een koude start). Heb je de boosdoener, dan kun je kijken of een druppeltje olie wil helpen.
 
Ook de videokaart is nieuw :).

En het is een vrij harde brom. Als dit van mn videokaart kwam lag die er echt wel uit :p.

Hoe ga ik mn koeling tegenhouden? Zit natuurlijk bescherming voor?
 
Voorzichtig met een pen de fan tegen houden. Dit hoeft maar heel kort.:)
 
Going to try next time!

Nu gaat het dus niet inderdaad. Als ik hem nu uitzet en daarna bromt ie niet. Net of die warm gedraaid is.
 
Als het de voeding is, kan je het volgende doen:

Alle stekkers los, voeding ff los halen.
In het midden van de fan zit een rond stickertje, als je deze los haalt zit daar een dopje onder. Dit dopje kan je voorzichtig los halen en dan teflonspray of dunne olie in gieten. Dopje terug zetten en ff afplakken met tape (het stickertje plakt waarschijnlijk niet meer).
De meeste casefans kan je niet zelf smeren, die zijn helemaal dicht. (Zijn gelukkig ook niet zo duur).
Kijk wel uit dat je geen smeermiddelen op je vgakaart morst en zo. Dit kan nog wel eens leuke kleureffecten geven (ervaring :D)
 
Geplaatst door Sarvo
Als het de voeding is, kan je het volgende doen:

Alle stekkers los, voeding ff los halen.
In het midden van de fan zit een rond stickertje, als je deze los haalt zit daar een dopje onder. Dit dopje kan je voorzichtig los halen en dan teflonspray of dunne olie in gieten. Dopje terug zetten en ff afplakken met tape (het stickertje plakt waarschijnlijk niet meer).
De meeste casefans kan je niet zelf smeren, die zijn helemaal dicht. (Zijn gelukkig ook niet zo duur).

Maar bij je voeding zit er toch zo'n ijzeren beschermconstructie? Of kan dat eraf dan?


Geplaatst door Sarvo
Kijk wel uit dat je geen smeermiddelen op je vgakaart morst en zo. Dit kan nog wel eens leuke kleureffecten geven (ervaring :D)
Owhmy :D.


Naaimachineolie schijnt ook te werken?
 
Volgens mij zit het rooster aan de kast vast en niet aan de voeding, maar het kan per definitie los... let goed op de schroefjes!
Naaimachineolie kan ook ja ;)
 
Aah, de nieuwste everest (gesnoeid zeg!) komt meer meer temps!!

Temperaturen
Moederbord 48 °C (118 °F)
CPU 45 °C (113 °F)
GPU 64 °C (147 °F)
Seagate ST360020A 47 °C (117 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 3054 RPM
Chassis 4891 RPM

Maar ik vermoed toch nog dat MOBO en CPU omgedraaid zijn
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik ga hem kopen :).

En als iemand er nog wat tegen heeft mag hij of zij nu gillen.
 
Als je zo'n koeler koopt met dat gewicht....niet teveel meer met je kast gaan slepen, dat vindt hij niet echt fijn meer.
 
Geplaatst door maestro12
Als je zo'n koeler koopt met dat gewicht....niet teveel meer met je kast gaan slepen, dat vindt hij niet echt fijn meer.

755gram is natuurlijk wel ¾ kilo wat er aan hangt.

De kast staat in een computerbureau. Nu sleep ik er niet veel mee ofzo (misschien een keer in de twee maanden om hem open te maken en schoon te maken of wat toe te voegen) maar verder niet.

Maar in principe moet dat wel goed gaan? (ik verwacht niet dat mn MOBO in één keer doormidden ligt ofzo).

@Sarvo: Je inspireerde me :cool:.
 
Dat gaat wel goed komen hoor, zolang je mobo maar stevig vast zit en je zorgt dat er geen speling in de nieuwe fan zit, dus goed vastdraaien.
 
Geplaatst door Sarvo
Dat gaat wel goed komen hoor, zolang je mobo maar stevig vast zit en je zorgt dat er geen speling in de nieuwe fan zit, dus goed vastdraaien.

Hoe bedoel je draaien? Huidige fan klik je erop zeg maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan