Temperatuur en overclocken cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny091283

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Beste mensen,

Ik wil eens proberen om mijn CPU over te clocken, maar nu vraag ik me af hoe dat moet en waar ik rekening mee moet houden.

Hoe meet ik de temperatuur van mijn pc. Ik heb everest, maar kan niet vinden waar de temperatuur van mijn CPU staat.
Bij welke temperatuur is een cpu eigenlijk te warm?

Hopelijk kan ff iemand me helpen.

Begin ik met de vraag, waarom wil je overklokken, en hoe oud is je pc?

Mijn Pc is 4 a 5 maand oud.
Door over te clocken krijgt mijn pc meer mhz en dus iets meer snelheid.
Ik wil na de zomer optimaal Crysis kunnen spelen en dat spel vraagt nogal veel.

In mijn ogen is de snelheids winst zo minimaal bij het overklokken, dat dit niet opweegt tegen de extra slijtage en belasting van je CPU.

Wat zijn de specificaties van je pc?

In mijn ogen is de snelheids winst zo minimaal bij het overklokken, dat dit niet opweegt tegen de extra slijtage en belasting van je CPU.

Wat zijn de specificaties van je pc?

E6600 2.4 GHZ Dual Core
2 gb ddr2 geheugen
320 GB harde schijf
600 watt voeding
arctic 7 pro freezer (koeling)
Abit AB 9 Pro moederbord
Geforce 7600GT PCI-E (wordt na de zomer een 8800 serie)

Maar hoe zit het met de temperatuur van de CPU?

Totaal onnodig (en onzinnig) dat overclocken, zeker als je toch van plan bent een 8800 te gaan halen.

Nu nog mijn 2e vraag.
Hoe zit het met de temperatuur?
Wat is een normale temperatuur voor een E6600?

Dat zal je wel merken wanneer ie te hoog is, dan is het wel te laat natuurlijk ;) . Dat ligt bij iedere proc anders, maar boven de 60 zou ik het zeker niet laten gaan (onder stress)

is een E6600 overclocken niet een beetje zonde? die dingen zijn het toppunt van nu zowat, en jij gaat je garantie verliezen? sorry hoor, maar als je 2 jaar verder bent zou ik er pas aan durven te denken:rolleyes:

Ik ben het al niet meer van plan.
Maar hoe zit het nu met de temperatuur? Wat is een normale temperatuur voor een CPU zonder overclocken ofzow.

Laatst bewerkt:
Dat staat er niet want er staat alleen dat je hem met overclocken niet over de 60°C moet laten gaan.

Wat moet je dan weten? Normale temperatuur ligt rond de 50. Het is niet zo dat wanneer je overclocked je cpu meer kan verdragen, in tegendeel zelfs, je systeem loopt onstabieler, je proc zal niet zo lang meer meegaan,...

Dat is vrij normaal maar je kan je beter baseren op de temperatuur van de proc wanneer hij onder stres staat.

Door lekker stevig te gaan gamen met een zwaar spel. :p

De temperatuur is afhankelijk van de omgevingstemperatuur, en de airflow in de kast, aantal koelers in je kast, en hoe zwaar je pc wordt belast.

In rust vind ik de temperatuur niet zo belangrijk. Of ie nu 30 of 40 graden is. Zolang de temperatuur bij belasting maar niet boven de 70 graden uitkomt. Dit is dan het uiterste. De 60 graden die Road Dogz aangaf, is veilig.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan