temperatuur en snelheid van je fans

Status
Niet open voor verdere reacties.
dilarko.. ik heb rivatuner gedownload.. maar ik zie nergens waar ik mijn fan speeds kan aanpassen:confused: en voor de rest snap ik dat hele programma niet... want ik zit gewoon in het basis ding van rivat.:o

Kun je niet even een handleiding van Rivatuner downloaden? Zo moeilijk is dat toch niet... Je zou ook eens op je gemak door het programma kunnen bladeren, dan zul je heus wel de optie vinden. Let wel op met WAT je verandert, graka's help je snel naar de Eeuwige Jachtvelden.

waarom zal die siteadvisor aan geven dat er spyware en maleware op die software rust...?

en wat heeft het ermee te maken dat hij lang lid is van helpmij... ik ben ook al een mooi poosje lid :confused:

ik zeg die site is niet te vertrouwen... vorige keer (zonder siteadvisor) hele pc boordevol virussen... Neef trouwens ook.. (reden van aanschaf McAfee)

maar als jullie daar van willen downloaden ik houd je niet tegen ik heb je in iedergeval gewaarschuwd

(voor die gene: http://www.nucia.nl/ ;) )

nou dan... speedfan... Niks mis mee, tenzij je hem daar download... ze kunnen andere namen op een link zetten zodat je niet speedfan maar spyware download.. :(

download speedfan dan van de originele site ;)

maar zoals ik al zei ga je gang... maakt mij het uit waar je download

nucia is voor de gene die "Vaste klant" van download stad zijn...
die kunnen daar hun virus logs plaatsen

nucia en helpmij zijn volgens mij een beetje samen :love: xD

Beetje erg wantrouwend naar iemand toe, die al heel wat jaren op Helpmij actief is.:confused:

Anders download je Speedfan toch vanaf de ogrinele site:
http://www.almico.com/sfdownload.php

Siteadvisor zal het ook niet altijd bij het rechte eind hebben.

Denk erom Riva tuner is een krachtig programma!!!!!

1. Helemaal mee eens. Reacties van Pasja zijn altijd : kort, krachtig , to the point en correct.
2. Siteadvisor vind ik een goede indicator voor de keuze van een website.
3. Begrijp niet, dat aan iemand, die ogenschijnlijk niet een aanwijsbaar probleem heeft, een programma als RivaTuner wordt geadviseerd.

Laatst bewerkt:
3. Begrijp niet, dat aan iemand, die ogenschijnlijk niet een aanwijsbaar probleem heeft, een programma als RivaTuner wordt geadviseerd.

Dan had je de vraag beter door moeten lezen. TS heeft een videokaart met dermate hoge temperatuur dat hij zich daar zorgen om maakt. Ter bescherming van oververhitting wil hij de fan dan iets harder laten draaien, zodat de temperatuur binnen de perken blijft. Rivatuner is een krachtig programma waar je zowat elk wissewasje van je graka mee kunt afregelen. Zo ook dus de fansnelheid. Met Rivatuner is niets mis, gebruik het hier ook naar volle tevredenheid. Dus terecht dat ik hier Rivatuner adviseer.

Alleen jammer, dat een videokaart fan al op 100% draait, dit kun je niet verhogen. Je kan dan beter je kast koeling gaan verbeteren, dit verbeterd ook weer de koeling voor je videokaart.

Dan had je de vraag beter door moeten lezen. TS heeft een videokaart met dermate hoge temperatuur dat hij zich daar zorgen om maakt. Ter bescherming van oververhitting wil hij de fan dan iets harder laten draaien, zodat de temperatuur binnen de perken blijft. Rivatuner is een krachtig programma waar je zowat elk wissewasje van je graka mee kunt afregelen. Zo ook dus de fansnelheid. Met Rivatuner is niets mis, gebruik het hier ook naar volle tevredenheid. Dus terecht dat ik hier Rivatuner adviseer.

Wat heet 'dermate hoge temperatuur' ?

Tja, wat @TS een hoge temperatuur vindt...:rolleyes:

@crash: Dat is niet altijd zo hoor, tegenwoordig kunnen videokaarten prima zelf de snelheid regelen.

@TS: Hoe staat het ervoor met de airflow in de kast? Als deze niet al te best is dan kan de videokaart zijn warmte ook niet echt goed kwijt.

Laatst bewerkt:
@crash: Dat is niet altijd zo hoor, tegenwoordig kunnen videokaarten prima zelf de snelheid regelen.
Klopt maar als de temperatuur hoger wordt, dan wordt ook de fan snelheid al omhoog gezet. Een hogere fan snelheid bereik je niet met Riva tuner.;)

Inderdaad. Ik ging er echter vanuit dat de koeler nog niet op 100% draaide. Als dit wel het geval is, dan zal er gekeken moeten worden naar andere (betere) koeling voor kast en videokaart.

@ Merijntjuh

'want ik denk als ik crysis ga spelen dat dat niet goed af komt'.

Probeer dat hier eens :

Kies Crysis : http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

de temperatuur die gaat waarschijnlijk richting de 80 graden...:p

enneh over mijn airflow.. mijn airflow zit echt wel goed.. 2 fans aan de zijkant (exhaust) 1 acherkant(exhaust) en nog 1 aan de voor kant voor intake en natuurlijk genoeg air holes..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan