Tempratuur cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is een heatsink??

Kan aardig met computers overweg, maar hier heb ik nog nooit van gehoord.
 
Geplaatst door Dutchbull
Wat is een heatsink??
Heatsink, simpel vertaald is het koelblok wat op je processor zit.
Dus dat ding met die koelribben.:)

Hier een voorbeeld hoe ie eruit kan zien.
images

Dit is zeg maar de standaard vorm/model.
Ze kunnen allerlei vormen/modellen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Weer wat geleerd, dank!!!

Maar deze is bij mij helemaal schoon, er zit namelijk net een nieuwe op.
 
Zo als eerder aangegeven, zit deze er wel goed op?
Indien nodig, zit er niet teveel en niet te weinig koelpasta op?
 
Geplaatst door XP_PC
Vraagje dat hierop inspeelt; AMD's mogen toch warmer worden? Als 75* te warm is voor een AMD 2500 dan is 85* uiteraard veels te warm voor mijn P IV 1.7.

Is er ergens een tabelletje waar je kan aflezen welke temperatuur voor welke processor een beetje redelijk is? Want de nieuwste P's mogen weer warmer worden dan AMD hoorde ik.


nieuwe reeks van intel wordt heel heet... pc van mn stiefpa werd 86graden....beetje stof uit de heatsink halen doet wonderen
 
Geplaatst door maurice & daan



nieuwe reeks van intel wordt heel heet... pc van mn stiefpa werd 86graden....beetje stof uit de heatsink halen doet wonderen

Dat weet ik maar zoals ik zei werd mijn P IV dat ook. Alleen daarom zou ik graag een overzichtje willen hebben.
 
Als jou P4 85 graden wordt is dat veel te warm inderdaad...

ik had dit probleem ook, kijk eens in je bios waarop je core voltage staat, deze werd op mijn moederbord (ook P4 1700) verkeerd gedetecteerd, nadat ik hem op 1.75 ipv 1.85 had gezet werd mijn p4 nooit meer warmer dan 45/50 graden

Geplaatst door XP_PC
Vraagje dat hierop inspeelt; AMD's mogen toch warmer worden? Als 75* te warm is voor een AMD 2500 dan is 85* uiteraard veels te warm voor mijn P IV 1.7.

Is er ergens een tabelletje waar je kan aflezen welke temperatuur voor welke processor een beetje redelijk is? Want de nieuwste P's mogen weer warmer worden dan AMD hoorde ik.
 
temp amd

een amd kan wel 90 graden worden
:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Re: Re: temp amd

Geplaatst door crash

Kan wel , maar het is niet goed.
ook niet voor een AMD.;)

helemaal mee eens.

En voor het milieu?

wat is het nut om 180 watt warmte je kamer in te sturen? vooral nu in de zomer, in de winter heb je wel een gratis kachel, dat is het voordeel :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan