terminal loopt vast Bezig met configureren van ttf-mscorefonts-installer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0664

Banned
Lid geworden
27 jul 2014
dag mensen

de problemen zijn begonnen na dit te installeren via terminal
sudo apt-get install lubuntu-restricted-extras

ik heb die per ongeluk geannuleerd en sindsdien zit ik er dus mee...

als ik nu iets anders wil installeren lukt het niet
als ik deze 2 commands invoer en toesta dat de paketten worden gedownload dan kom ik terecht op het scherm in de terminal met Bezig met configureren van ttf-mscorefonts-installer
dit zijn de 2 commands
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install numlockx parcellite

als ik dan dat venster van die ttf sluit en iets wil installeren kom ik terecht op dit
E: Kon vergrendeling /var/lib/dpkg/lock niet verkrijgen - open (11: Hulpbron is tijdelijk onbeschikbaar)
E: Kan de beheersmap (/var/lib/dpkg/) niet vergrendelen. Is deze in gebruik door een ander proces?

ik herstart mijn computer
en dan ga ik weer in terminal probeer ik die dingen te installeren
moet ik deze command doen:
sudo dpkg --configure -a
en dan lukt het weer om te installeren maar dan moet ik die pakketten weer installeren als ik alles wil hebben van die 2 commands maar dan zit ik weer bij die ttf mscorefonts

dus ik zit vast weet iemand hoe ik dit oplos?

Laatst bewerkt:
ik heb lubuntu van men systeem gesmeten en er nu xubuntu op gezet

ik wil nu iets downloaden en sommige dingen lukten om te downloaden alleen weer 1 iets niet
ik wou winusb installeren via terminal
ik zit nu weer vast met een scherm

Pakketconfiguratie

┌──────────────────┤ Bezig met configureren van grub-pc ├────

dit is al meer dan 1 uur

ik weet dat ik het niet mag annuleren maar ik kan niets meer downloaden...

Mag ik vragen wat winusb is en waarvoor je dit nodig hebt?

Een Xubuntu installatie/distro is normaal gesproken zeer compleet en je behoeft alleen nog maar na installatie je eigen proggies te installeren en uiteraard de stuurprogramma's van je grafische kaart.
Je kent vast wel de hele handleiding die ik nu toch nog even geef: https://sites.google.com/site/computertip/direct-doen-xubuntu

Verder moet je er voor zorgen dat wanneer je iets installeert, je dit beter via Synaptic kan doen. En zorg er voor dat de terminal en synaptic niet samen openstaan, want dan krijg je de melding: E: Kan de beheersmap (/var/lib/dpkg/) niet vergrendelen. Is deze in gebruik door een ander proces?

alles gedaan vanop die site ik hem daar eerst naar gekeken en gegoogled.

winusb is een tool om een iso van windows op usb te krijgen en werkend als bootable usb.
Ik wou dit installeren maar nu loopt het nog altijd vast bij het scherm en de layout is hetzelfde als bij ttf-mscorefonts-installer het lijkt op het vroegere dos

ik had maar 1 installer open staan en dat is apt-get...
en ja ik had het beter via synaptic gedaan maar ik ken niet veel van synaptic en vind het niet prettig werken ik doe het liever via terminal...

Laatst bewerkt door een moderator:
Aha. Dat kan je beter doen met UnetBootin, te installeren via Synaptic.
WinUSB zit niet in het Ubuntu softwarecentrum en is er niet voor Ubuntu 14.04 en er is ook geen ppa voor (wat je sowieso niet moet doen). Hoewel ik bij zoeken toch nog iets gevonden heb, maar ik raad het absoluut niet aan.

Het is niet prettiger via de terminal voor beginners aangezien je veel fouten kan maken met typefoutjes en soms kan het je systeem beschadigen als je niet weet wat je typt.

Synaptic is veel handiger omdat je het ook via Synaptic weer kan verwijderen.

Aanvulling:
http://askubuntu.com/questions/1621...otin-to-make-a-bootable-windows-usb-installer

en toch nog gevonden, alleen dit installeren op eigen risico, aangezien ik je niet kan helpen als dit fout gaat, aangezien je Xubuntu gebruikt.
http://www.sysads.co.uk/2014/05/install-winusb-ubuntu-14-04/

Laatst bewerkt:
ok het heeft geholpen ben erin geslaagd om te doen dus geen probleem.

Bedankt voor de hulp.

Your welcome. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik ze wel! ;)

op de 1 of andere manier lukt het me altijd om 1 van de installers te laten vastlopen...

ik wou nu wine installeren om uit te proberen maar zowel in het ubuntu softwarecentrum als in de terminal loopt de installatie vast...

weet er iemand een andere optie dan een clean install van ubuntu?

ik heb zelfs ubuntu softwarecentrum moeten geforceerd sluiten omdat ik nu offline ga.

Laatst bewerkt:
Omdat je een nieuwe vraag stelt in hetzelfde topic heb ik je vraag op onopgelost gezet.
Wil je een nieuw topic willen openen voor je vraag dan kan dat en kun je deze op opgelost zetten.

zoals gezegd loopt mijn ubuntu software centrum vast nadat ik via terminal(alweer dezelfde fout) wine wou installeren. ik kreeg alweer de melding Bezig met configureren van ttf-mscorefonts-installer. En dit keer weer op een clean install van ubuntu... ik weet niet wat er scheelt maar elk programma die iets met windows te maken heeft installeert die ttf-mmscorefonts ...

hoelang ik ook wacht die ttf-mscorefonts blijft op scherm van terminal...

ik installeerde eerst via terminal maar daar werkte het niet...
dan maar geprobeerd via ubuntu software centrum maar resulteerde in reageert niet.

Ik heb ook al paar keer een melding gehad van een systeemfout, zelfs als ik nog maar paar dingen had geinstalleerd en ik durf niet in de bestanden te kijken van linux zelf dus weet niet wat ik misdoe...

ik gebruik ubuntu met lxde desktop

ik krijg net deze melding

Gegevensbestanden voor sommige pakketten konden niet gedownload worden

De volgende pakketten verzochten downloads van aanvullende gegevens na de installatie, maar de gegevens konden niet worden gedownload of verwerkt.

ttf-mscorefonts-installer

Dit is een permanente storing dat deze pakketten onbruikbaar laat op uw systeem. U kunt misschien uw internetverbinding repareren, en vervolgens de pakketten verwijderen en herinstalleren om dit probleem op te lossen.

Laatst bewerkt:
ttf-mscorefonts-installer
mag ik vragen waarom je dit installeert?

En heb je Wine wel nodig als ik vragen mag?
Kan je niet beter eerst je systeem op orde brengen om daarna dingen te gaan installeren?

Je loopt nu al zo lang met dit zelfde verhaal dat een herinstallatie een betere optie is. Dat is namelijk met een kwartiertje gebeurt en daarna nog was aanpassingen voor je multi media en klaar ben je.

Ik installeer die fonts niet, ik heb die de eerste keer bij de restricted extra's geinstalleerd...
Maar nu denk ik dat ik die restricted extra's niet had geinstalleerd...
ik installeer wine en dat kom op het laatste erop(in terminal), ik denk ook dat een herinstallatie het beste is jammer genoeg

ik ga nu herinstallatie doen en zien wat het word

Als je na de installatie alles doet wat hier staat: http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen

dan komt alles goed.

Als je dat allemaal gedaan hebt, dan adviseer ik je om daarna de proggies te installeren die jij nog wilt. Dat kan je beter doen via Synaptic en niet via het softwarecentrum.
Dat is mijn ervaring. Nu weet ik even niet meer of Synaptic al automatisch is geinstalleerd (ik denk van niet, bij vorige versies was dit wel), dus die moet je dan wel even via het softwarecentrum installeren.

Normaal kan ik wel helpen, maar omdat je deze vraagstelling ook op het Ubuntu forum gedaan hebt en ook daar niemand eruit kwam wat nu precies het probleem is en waarom, adviseer ik dus nu een verse install.

Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor alle tips, ik heb mezelf opgelegd van niets meer te installeren dan ik nu nodig heb.
Ik heb via ubuntu software centrum synaptics geinstalleerd. Heb daarna via synaptics xfce desktop geinstalleerd. Alles werkt nu vlotjes had alleen als extra in synaptics powermanager xfce mee willen installeren wat wel gelukt is maar ik kan het niet openen maar dat is niet echt prioritair voor mij. Belangrijkste is dat ik libreoffice heb en internet web browser.

alleen dit durf ik niet te installeren:
voor Ubuntu:

Ubuntu-restricted-extras

omdat die fonts daar tussen zitten en ben daar nu eigenlijk wel bang voor.

xfce desktop geinstalleerd.

waarom installeer je een andere deskopt op een installatie van Ubuntu?
Als je dan een XFCE wilt, installeer dan een XFCE. Linus Mint 17.01 XFCE bijv.
Op deze manier krijg je dus problemen!

alleen dit durf ik niet te installeren:
voor Ubuntu:

Ubuntu-restricted-extras

omdat die fonts daar tussen zitten en ben daar nu eigenlijk wel bang voor.

Voordat je eigenhandig dingen gaat installeren, zoals die XFCE gedoe............moet je toch echt eerst zorgen dat je alle updates en alles hebt geinstalleerd. Daarna doe je wat nodig is en dat is dus Ubuntu-restricted-extras en je grafische stuurprogramma's.

Als dat eenmaal werkt zou je dus andere dingen kunnen installeren. Maar nogmaals, een omgeving in een omgeving (Ubuntu 14.04 heeft Unity aan boord en jij gaat opeens XFCE installeren0 is vragen om moeilijkheden.

Omdat ubuntu meer warmte uitblaast bij de koeling dan windows had...
en dat dit met ubuntu + xfce of lxde desktop veel minder is tot zelfs op het niveau van windows...

ps:
restricted extra's zijn geinstalleerd via synaptics.
en ja ik heb die xfce gedownload omdat er veel mensen dat toch doen gewoon dan een andere gastsessie?
ik moet me altijd afmelden om terug op ubuntu te geraken.

DAn moet je dus een XFCE installeren en niet Ubuntu en een XFCE erover heen. Dat is mijn mening.
Het is nooit ideaal als je omgeingen met elkaar gaat vermengen. ubuntu heeft nu eenmaal zijn Unity.

Probeer dan Ubuntu Mate of Linux Mint XFCE of Xubuntu, die XFCE is.

En verder moet je Linux (ongeachte welke) niet vergelijken met Windows. Het is heel anders, het werkt heel anders en het heeft hele andere omgevingen.

Linux zou altijd lichter zijn dan windows wat dus niet zo is...
Dat vind ik gewoon vreemd... daarom zocht ik op tipsites
ik vergelijk mijn koeling ten opzichte van de beide besturingssystemen, ik vergelijk niet de software

maar ik ga nu toch xubuntu downloaden zoals jij zegt dat het beter is voor men systeem en dan met unetbooting weer een bootable stick maken kost niet veel van mijn tijd en ik doe het graag

Bedankt voor het advies

Linux zou altijd lichter zijn dan windows wat dus niet zo is...
Ik wet niet waar je dat vandaan hebt gehaald, maar de normale Ubuntu is niet lichter.
Wel de Xubuntu, de Linux Mint XFCE en Lubuntu, Bodhi Linux etc. etc.

Men adviseert niet voor niets Linux Mint XFCE als vervanger van Xp. Gewoon omdat die lichter is en dus makkelijker op oudere pc's kan worden geinstalleerd.

De topsites die jij dan hebt gevonden, zijn niet de topsites waar je leest hoe het precies zit.
Kijk eens hier: http://wiki.ubuntu-nl.org/
of hier: https://sites.google.com/site/computertip/Home

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan