dag mensen
de problemen zijn begonnen na dit te installeren via terminal
sudo apt-get install lubuntu-restricted-extras
ik heb die per ongeluk geannuleerd en sindsdien zit ik er dus mee...
als ik nu iets anders wil installeren lukt het niet
als ik deze 2 commands invoer en toesta dat de paketten worden gedownload dan kom ik terecht op het scherm in de terminal met Bezig met configureren van ttf-mscorefonts-installer
dit zijn de 2 commands
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install numlockx parcellite
als ik dan dat venster van die ttf sluit en iets wil installeren kom ik terecht op dit
E: Kon vergrendeling /var/lib/dpkg/lock niet verkrijgen - open (11: Hulpbron is tijdelijk onbeschikbaar)
E: Kan de beheersmap (/var/lib/dpkg/) niet vergrendelen. Is deze in gebruik door een ander proces?
ik herstart mijn computer
en dan ga ik weer in terminal probeer ik die dingen te installeren
moet ik deze command doen:
sudo dpkg --configure -a
en dan lukt het weer om te installeren maar dan moet ik die pakketten weer installeren als ik alles wil hebben van die 2 commands maar dan zit ik weer bij die ttf mscorefonts
dus ik zit vast weet iemand hoe ik dit oplos?
de problemen zijn begonnen na dit te installeren via terminal
sudo apt-get install lubuntu-restricted-extras
ik heb die per ongeluk geannuleerd en sindsdien zit ik er dus mee...
als ik nu iets anders wil installeren lukt het niet
als ik deze 2 commands invoer en toesta dat de paketten worden gedownload dan kom ik terecht op het scherm in de terminal met Bezig met configureren van ttf-mscorefonts-installer
dit zijn de 2 commands
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install numlockx parcellite
als ik dan dat venster van die ttf sluit en iets wil installeren kom ik terecht op dit
E: Kon vergrendeling /var/lib/dpkg/lock niet verkrijgen - open (11: Hulpbron is tijdelijk onbeschikbaar)
E: Kan de beheersmap (/var/lib/dpkg/) niet vergrendelen. Is deze in gebruik door een ander proces?
ik herstart mijn computer
en dan ga ik weer in terminal probeer ik die dingen te installeren
moet ik deze command doen:
sudo dpkg --configure -a
en dan lukt het weer om te installeren maar dan moet ik die pakketten weer installeren als ik alles wil hebben van die 2 commands maar dan zit ik weer bij die ttf mscorefonts
dus ik zit vast weet iemand hoe ik dit oplos?
Laatst bewerkt: