Terug naar Windows 7, maar die is gewist!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertini

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Geachte iedereen,

Ook ik heb mijn ACER Aspire 8530G laptop ge updated naar Windows 10, want dat kon volgens Microsoft. Nou mooi niet, dus zit ik nu met een besturingssysteem dat nauwelijks of niet werkt. Ik krijg mijn Brother DCP-J315W printer niet meer aan de praat omdat het netwerk mijn printer niet herkent. Driver updates worden voor mijn printer niet meer geleverd, dus kan ik een prima werkende printer de vuilnisbak in storten. Er zijn nog vele andere problemen, zo kan ik met Windows Live Mail geen mailtjes meer downloaden en verzenden, ook omdat het netwerk niet wordt herkent. Vreemd genoeg doet het internet het wel zonder enige hapering. Het ligt dus niet aan het netwerk.

Genoeg van het uitproberen en reparatie die niets opleveren, kreeg ik het advies van ACER om de fabrieksinstellingen weer terug te zetten naar Windows 7, en dat werkt niet meer, want Microsoft gaf me het advies een schone installatie van Windows 10 te doen, maar bij die installatie wordt de harde schijf (C:/) gewist! Toch heb ik een stiekem vraagje, als ik Fabrieksinstellingen gebruikt, zou Windows 7 er dan nog opstaan? Weet iemand hier een antwoord op, mijn Windows 7 versie was een OEM installatie, dus geen schijf!

Iemand?

gertini

@gertini : zucht.......... :rolleyes: :D

.......of Acer bellen en voor een enkel tientje (3 tot 4 ???) een recoveryschijf toegestuurd krijgen.

Heb je voordat je ging upgraden niet eerst de compatibiliteitscheck gedaan die de upgrade advisor in zich herbergde? Uit je bericht zou je op kunnen maken dat je dat wel gedaan hebt, maar heel zeker weet ik dat niet. Mogelijk om je te troosten : mij overkwam hetzelfde met een ultra moderne printer. Ik heb toen idd. ook even 'doorgebeten" en wat heen en weer geklikt en uiteindelijk pikte Windows 10 vanaf de oorspronkelijke installatieschijf van de printer een .inf bestandje op en toen werd eindelijk de installatie gestart en de printer als netwerkrpinter herkend.

Ik heb nog niet zo lang geleden aan de Helpmij gevraagd om mogelijk met koeie(n)letters op het startscherm een boodschap te plaatsen in de geest van :

"Heb je al een systeemkopie van je Windowsinstallatie (.....gemaakt.....) vóórdat je gaat rommelen aan / met je Windows.....? "

Deze vraag is helaas niet gehonoreerd. Aan de ene kant jammer, aan de kant kun je je afvragen of het veel probleemhouders zou helpen, want meestal is het voor mensen die de Helpmij voor het eerst bezoeken toch al te laat om die vraag tot zich te nemen, want de reden dat ze de Helpmijn bezoeken IS juist omdat ze die kopie niet hebben. :shocked: .......... maar, gelet op jouw aanmelddatum bij de Helpmij, had een dergelijke waarschuwing jou mogelijk je huidige ellende kunnen besparen.

De actualiteit van deze vraag wordt dagelijks weer bewezen hier op de Helpmij. Jij bent nummer 'tig'.............

Wat je netwerkproblemen betreft : m.i. heeft dat niets met Win 10 te maken. Da's een kwestie van even doorbijten, i.c. troubleshooten.
Als je graag 10 wil gaan gebruiken, dan hang je de printer toch middels USB aan je computer? Dan sla je het netwerkrpinten even over totdat de printer vervangen moet worden? Printers hebben niet het eeuwige leven en zeker geen oude printers.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan