terugzetten bestanden uit de prullenbak

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
228
Door een fout van OneDrive zijn er op een nacht 250.000 bestanden verwijderd. Deze staan nu in de prullenbak. Bestanden terugzetten is geen probleem als het om een paar bestanden gaat, maar bij grotere aantallen werkt het niet.
Eerst is verkenner heel lang (vaak uren) bezig om het verplaatsen voor te bereiden en daarna wordt het proces afgebroken, soms valt de hele PC dan uit.
Weet iemand mogelijkheden om op een andere manier bestanden terug te zetten in hun oorspronkelijke mappen.
Met een ander programma bijvoorbeeld.
Als er een mogelijkheid zou zijn om met de verkenner de bestanden geautomatiseerd stuk vor stuk terug te zetten dan zou dat ook een oplossing kunnen zijn.
 
Dank voor je reactie.

Ik heb een back-up maar die heeft betrekking op een deel van de bestanden.
Ja, het terugzetten naar de oorspronkelijke locatie is de essentie van het probleem, naar een willekeurige andere map verslepen is simpel.

De links die je stuurde geven dat ook aan. Mogelijk dat dat C-programma wat op zou kunnen leveren maar dat is voor mij ook wat te complex.
Je zou een soort script willen waarmee je bestand voor bestand terug kon zetten.

Is zoiets er niet?
 
Hi manamana

Jammer, maar ook bij mij krijg ik als reactie dat de prullenbak leeg is.
Gelukkig op een reserve PC, maar wel met een aantal items in de prullenbak.
 
Hi manamana
IK merk nu dat ik je verkeerd heb begrepen. Ik klikte op het plaatje.
Als ik op https://onedrive.live.com/ klik dan zie ik een paar oude bestanden die lang geleden verwijderd zijn.
 
Je had moeten zorgen voor back-ups! Of overgaan op synchronisatie-software, dan gaat het wat sneller. Verder weet ik geen oplossing. Je kunt proberen via het systeemvak (afsluiten) of CCleaner zo veel mogelijk programma's (tijdelijk) uit te schakelen (apps/software/programma's), als je genoeg RAM hebt en je vergroot het wisselbestand naar bijvoorbeeld 12 GB dan loopt het via Verkenner/Explorer misschien niet vast. Dus dat zet je gewoon vanuit de prullenbak terug.
 
Ja, Senso, ik had een backup en de synchronisatie software (OneDrive) heeft het probleem gecreëerd.
Mijn probleem wordt niet opgelost door vast te stellen wat ik had moeten doen.

Ik heb natuurlijk alle programma's uit staan en zoveel mogelijk geheugen in gebruik.
Maar dat helpt niet of onvoldoende.

De link die ik eerder van je kreeg heeft aan het eind een verwijzing naar een C-programma. Maar dat is een niet gcompileerde versie die een chinese link naar terugzetten heeft.
Zie: https://gist.github.com/TJYSunset/78379441aceb33e87a9944432292cad9
Ik kan daar niet echt mee uit de voeten, maar misschien is er een meelezer die in staat is dit naar een NL-commando om te zetten.
Dat of een ander oplossing zou mij veel sores en tijd en frustratie besparen.
 
Ja, goed, het is een vaststelling en waarschuwing voor anderen. Het probleem is er en had dan binnen 10 minuten opgelost kunnen zijn. Ik kan je verder niet helpen want het artikel van de link is mij te ingewikkeld. Kun je ook niet een selectie maken in de prullenbak van ong. 1500-2000 bestanden en die dan herstellen etc.?
 
Dat probeer ik regelmatig met wisselend succes. Soms lukt het om 1000 bestanden terug te zetten, vaak gaat 50 al fout.
Erg frustererend.
IK hoop op iemand met genoeg C-kennis.
 
Vanwege mijn laatste vraag heb ik de vraag ook neergezet in deafdeling Website maken, Programmeren.

Moet ik het hier dan verwijderen/stoppen?
 
Ik heb hier op een een Windows 11 Engels dat C# programma waar Senso naar verwees aan de praat.
https://gist.github.com/TJYSunset/78379441aceb33e87a9944432292cad9

Werkt op zich goed maar heb ik uiteraard niet getest met de aantallen die jij noemde.

Welke versie van Windows heb je en in welke taal?
Dit i.v.m. het vervangen van dat Chinese stukje.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig
Ik heb windows 10, nederlands
Is het mogelijk een optie op te nemen of een aparte versie te maken voor bijv. 10 bestanden terugzetten. Zodat ik ook en beetje kan testen of het bij mij goed werkt?
 
Laatst bewerkt:
Ik moet dan even mijn Windows 10 VM voorzien van Nederlands, daar de Visual C# installeren, code aanpassen compileren en testen.
Als het dan werk kan ik een setje in zip zetten en hier plaatsen zodat je het zelf kan uitvoeren.
Ik zal proberen dat vandaag te doen.
 
Laatst bewerkt:
Bij deze het programma.
Hier werkt het goed, dus ik verwacht bij jou ook.
Met dank aan Senso voor het vinden van die code.

Pak de zip uit en ga vervolgens in een command prompt naar die map toe.
Daar kan je dan dat programma starten door de volgende opdracht in te geven gevolgd door een druk op de Enter toets: RestoreRecycleBin

Ik heb het programma zo aangepast dat je het aantal terug te zetten bestanden als argument kan meegeven.
Bijvoorbeeld 10 stuks. De opdracht is dan:
RestoreRecycleBin 10

Wil je alles terug zetten dan laat je dat aantal weg.
Denk eraan dat eenmaal terug gezette items niet meer in de prullenbak zitten, dus stel die meteen veilig.

N.B.:
Het kan zijn dat Windows meld dat het programma eerst gescand moet worden.
Dat zal dan gebeuren maar je kan gewoon doorgaan.
Het programma is zo klein dat die scan al gereed is voordat je dat bericht gelezen hebt.
 

Bijlagen

  • RestoreRecycleBin.zip
    3,3 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Hoi edmoor
Geweldig fijn dat je dit hebt gedaan.
Het programma functioneert maar stopt na ca 300 bestanden teruggezet te hebben.
Ik ben nog aan het proberen of ik daar iets aan kan doen maar zie dat nog niet direct.
In bijlage zet ik een verslag van de pogingen tot nu toe.
 

Bijlagen

  • RestoreREcycleBin dl 1.docx
    12,6 KB · Weergaven: 13
Hoi,

Zoals ik al zei heb ik het niet getest met de aantallen die je noemt.
Ook zit er in het programma geen restrictie m.b.t. die aantallen.
Ik had nog niet eerder zoiets gedaan in C# dus weet zo ook niet waarom het bij de ca 300 stopt.
Maar ik zal nog eens kijken of ik kan vinden waarom dat zo is.
 
Heel fijn.
Het rare is dat als je het programma daarna direct weer start dat het dan gewoon verder gaat met het terugzetten van weer een serie bestanden.
Mijn eerste gedachte was dat het iets met geheugen te maken had, maar volgens taakbeheer vraagt het programma niet veel geheugen.
 
Kijk eens of de schrijfcache in ingeschakeld. Schijf > RMK > Eigenschappen > Hardware > Juiste schijf > Eigenschappen > >Instellingen wijzigen > Beleidsregels
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan