text in textbox van een txt bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim066

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2010
Ik ben een programma aan het maken waarin er wat in een textbox kan worden gezet en op internet word opgeslagen als een txt bestandje. Hoe kan ik dit txt bestand laden...? en hoe kan ik dit txt bestand opslaan vanaf mijn programma...?

Alvast Bedankt...!

Een txt file vanaf het internet in je textbox zetten:
Code:
MijnTextBox.Text = New Net.WebClient().DownloadString("Link naar txt bestand")

Je textbox opslaan naar een bestand:
Code:
IO.File.WriteAllText("pad naar txt", MijnTextBox.Text)
Een wat meer gebruikersvriendelijke versie:
Code:
        Dim sfd As New SaveFileDialog()
        If (sfd.ShowDialog() = DialogResult.OK) Then IO.File.WriteAllText(sfd.FileName, MijnTextBox.Text)

Succes

Laatst bewerkt:
Als ik deze code gebruik om het bestand te laden vna internet dan krijg ik deze text in mijn textbox
PHP:
<html><head><meta http-equiv="refresh" content="0.1;url=http://www.amigogames.com/?utm_source=webhost0&utm_medium=ep&utm_campaign=Pradzia" /><title>Amigogames.com</title></head><body></body></html>
het is wel een txt bestand en geen php...!

Laatst bewerkt:
Maar hoe download ik dan de txt bestand van ftp...? naar een lokale map...?
Maar kan ik met deze code
PHP:
My.Computer.Network.UploadFile*("File to Upload", "FTP Server & File", "Username", "Password")
een lokaal bestand uploaden naar de site...?

Dat kan inderdaad Tim066,

Na het uploaden van dit bestand kun je hem gewoon downloaden.

Voorbeeld:

Het uploaden:
Code:
My.Computer.Network.UploadFile("C:\bestand.txt", "ftp://ftp.hostnaam.nl/Bestand.txt", "Username", "Password")

Het downloaden:
Code:
MijnTextBox.Text = New Net.WebClient().DownloadString("http://hostnaam.nl/bestand.txt")

Laatst bewerkt:
als ik de code voor het uploaden gebruik dan kan ik via mijn ftp client niet zien dat het bestand erop staat.

En als ik er zelf met mijn ftp client op zet en ik wil m downloaden met de code die je mij gegeven hebt dan komt er rare tekst in mijn textbox. mijn host is: http://nick-tim-programma.hostei.com misschien dat jij mij ergens mee kan helpen en misschien weet waar de fout zit...

krijgt verder geen fout meldingen in vb?
En wat heb je ingevuld bij de 'FTP Server & File'?
anders raat ik je aan om je bij een andere host aan te melden bijvoorbeeld woelmuis.nl

Code:
 My.Computer.Network.UploadFile([COLOR="red"]C:\bestand.txt[/COLOR], "ftp://ftp.[COLOR="red"]gebruikersnaam[/COLOR].woelmuis.nl/bestand.txt, "[COLOR="red"]gebruikersnaam[/COLOR]", "[COLOR="red"]wachtwoord[/COLOR]")

Verander het rode

Let even op! 000webhost ondersteund niet dat je *.txt bestandjes mag zien in je browser... (Ik weet niet of downloaden wel mag)

Misschien goed om het een random extensie te geven en dat dan daarna toch gewoon te behandelen als tekstbestand.

FTP details kan je zien door, naast de filemanager, op "View FTP Details" te drukken. Die dingen dan invoeren in de code van stefanz.

Succes!

PS: Als je een premium account hebt, mag het wel.

Oke ik wist niet dat 000webhost geen txt bestanden ondersteund...! Maar bij woelmuis is mijn IP geblokeerd. weet iemand een andere webhost die ik wel kan gebruiken...?

Wat ik al eerder zei:
Misschien goed om het een random extensie te geven en dat dan daarna toch gewoon te behandelen als tekstbestand.

Dit werkt. Ik heb het zelf ook wel eens gedaan. Hiervoor heb je dan ook geen nieuwe webhost nodig.

Wat ik ook al eerder zei:
Als je een premium account hebt, mag het wel.

Dat zal bij de meeste webhosts wel zo zijn, dat er (veel) dingen geblokkeerd zijn.

Sorry maar wat bedoel je met random extensie?
Bij woelmuis is het trouwens wel mogelijk bij mij werkt het.

Bijvoorbeeld: bestandsnaam.helpmij of bestandsnaam.test

Je computer, browser en de server 'kennen' deze extensie niet, maar je kan alsnog op dezelfde manier als eerst gewoon de inhoud kunnen uitlezen.

Dat lijkt me sterk maar als jij het zegt
maar je kunt natuurlijk ook gewoon .php of .html gebruiken

Laatst bewerkt:
Ja dat kan natuurlijk ook gewoon:thumb:

Maar probeer het zelf maar eens...

Indedaad kan dat. Dat heb ik zelf ook wel eens gedaan.

Geen probleem.

ik ga proberen om er een php of html bestand van te maken...!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan