Text van een veld versturen met email

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
het is geen probleem om een e-mail te versturen en te openen.
de vraag wordt.
kan je bij de Marco inde deel bericht weergeven een koppeling maken naar bv Omschrijving een deel dat in de formulier word gebruikt om text te typen

indeling zou dan zo moeten zijn

naar=[sreen].[activiecontrol]
cc
bcc
onderwerp
bericht omschrijving
bericht bewerken ja
sjabloonbestand

wat zou er op de plaats van de omschrijving moeten komen te staan???? Email.jpg

ik weet niet hoe het moet met een macro maar ik heb deze code onder een knop zitten die de inhoud van een veld verzend.
vbLF geeft een volgende regel in je mail.

Code:
persoonsnaam = Me.naam
Datum = Me.Planningsdatum
RegistratieDatum = Me.Datumafgerond

Onderwerp = Me.veld1 & " " & Me.veld2 & " " & " " & veld3

MailTekst = "Onderstaande is afgerond" & vbLf & "Persoon: " & persoonsnaam & vbLf & "Planningsdatum: " & Datum & vbLf & "RegistratieDatum: " & RegistratieDatum

DoCmd.SendObject acSendNoObject, , , , "x@x.nl", , Onderwerp, MailTekst, True

als ik dit zo lees stuur hij dus Onderstaande is afgerond Benny 01-01-2014 en datum registratie

ik heb een formulier met een email adres en tekst box
als ik via buttun of dubbel klik op de email adres klik opent hij email verzending lijst .
nu zou het zo moeten zijn dat de tekst uit de textbox word overgenomen in de berichtenbox van email.
en dat blijkt heel moeilijk te zijn wand niemand geeft deze oplossing .
maar wel bedankt voor de poging.

ik snap je niet helemaal denk ik. wil je 1 email verzenden naar 1 adres, of 1 mail naar meerdere adressen of verschillende mails naar verschillende adressen. Het stukje naar verschillende adressen is in deze code niet meegenomen (heb ik wel) dit stukje is alleen een mail naar een adres.
De variabele MailTekst wordt nu gevuld door mijn tekst zoals je juist hebt gelezen. Maar je bent natuurlijk vrij om deze te vullen met de inhoud van jou tekstbox. je verandert de code dan naar
Code:
MailTekst=me.tekstbox

Code:
Private Sub Email_Click()
mailtexts = Me.TxtTexst

On Error GoTo E_Mail_Err

On Error Resume Next

DoCmd.SendObject acSendNoObject, , , Screen.ActiveControl, , , , MailTekst, True

E_Mail_Exit:
    Exit Sub

E_Mail_Err:
    MsgBox Error$
    Resume E_Mail_Exit

End Sub
code

dit is wat ik er van maken maar helaas tekst word niet weergegeven

Laatst bewerkt:
Als dit je letterlijke code is, dan snap ik het wel:
Code:
    mailtex[B][COLOR="#FF0000"]ts[/COLOR][/B] = Me.TxtTexst
    On Error GoTo E_Mail_Err

DoCmd.SendObject acSendNoObject, , , Screen.ActiveControl, , , , MailTek[B][COLOR="#0000CD"]st[/COLOR][/B], True
   Exit Sub

E_Mail_Err:
    MsgBox Error$

End Sub

Er zal meer code nodig zijn je vult nu alleen een variabele. Nu moet je je tekst nog verzenden met docmd

oke help

politie.jpgHelp

hierbij de formulier
als ik op de Email klick zou ik dus mail openen werkt maar zoals bijgevoegd picture moet de omschrijving in tekst box van de mail komen.
ik weet ben al een stukje met de code maar niet genoeg dus .
hoe pas ik de code aan zodat dit wel werkt .

ps de TxtTexst is dus omschrijving

Laatst bewerkt:
Laat je wel het goede formulier zien? Ik zie geen Mail knop. En ook geen tekstvak dat 'TxtTexst' heet.
Code:
    On Error GoTo E_Mail_Err

DoCmd.SendObject acSendNoObject, , , Me.Email, , , Me.Onderwerp, Me.Tekst, True
   Exit Sub

E_Mail_Err:
    MsgBox Error$

End Sub
Overigens snap ik het gedoe met screen.activecontrol niet; waarom niet gelijk naar de tekstvakken verwijzen? Activecontrol kun je nooit goed sturen.

Het is jammer dat je geen meisje bent .
heel erg bedankt wand ik werd gek van dat mail gedoe .

mag ik nog een vraag stellen je kan een opstart van database maken met extra functie Shift gebruik
dit zou ik graag willen gebruiken hoe stel je dat in en waar ?

Alle toetsen etc. in <Opties> uitzetten bij <Navigatie> en <Lint- en werkbalkopties>. Nu start de db redelijk schoon op, en kunnen gebruikers toetsen als <F1> (om naar de tabellen te gaan) etc niet gebruiken. Voor jezelf kun je dat dan ook niet, tenzij je de <Shift> toets ingedrukt houdt bij het openen van de db. En zelfs dat kun je uitzetten, al moet je dat dan wel programmeren.

aha das mooi en dat ik er in kom met schift is natuurlijk geen probleem .
en dat werkt op zich wel goed dus ga ff proberen .
thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan