Textbox vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

agbonlahor

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Ik zit met een probleem in een registratieformulier.
Ik zou graag dat de gebruikersnaam automatisch gemaakt wordt door het e-mail adres te gebruiken. De code daarvoor heb ik al. Maar ik zou graag hebben dat de textbox van de gebruikersnaam automatisch ingevuld wordt (dus zonder op een button te duwen). Ik heb het al geprobeerd met autopostback. Indien nodig wil ik wel een stuk code posten.

Met voorbaat bedankt.

als je alleen wilt dat het ingevult wordt kun je gewoon de value tag gebruiken:

<input type="text" value="$emailadres">

maar ik heb zo'n voorgevoel dat het niet zo simpel ligt, ik hoor het wel :-)

als ik het goed begrijp typ je het emailadres in een textbox, en je wil dat dan een 2de textbox automatisch gevuld wordt met het de usernaam. en de usernaam is het deel voor het @ symbool van het email adres?

als ik het goed begrijp typ je het emailadres in een textbox, en je wil dat dan een 2de textbox automatisch gevuld wordt met het de usernaam. en de usernaam is het deel voor het @ symbool van het email adres?

dat is juist

als je met autopostback werkt, dan wordt bij het verlaten van het textbox een postback gedaan en kan je daarop ingrijpen via het TextboxChanged event.

Als je zonder postback wil zal je moeten kijken om die met javascript op te lossen, of ajax wellicht

<asp:TextBox ID="TextBox4" runat="server" Width="149px"
ontextchanged="TextBox4_TextChanged" AutoPostBack="True"></asp:TextBox>

code van de textbox e-mail. maar hij wijzigt textbox username alleen als ik op enter duw of op een button

dat is standaard gedrag, je bent een website aan het maken, geen windows applicatie.

enige manier op dit op te lossen is via een stukje javascript of met ajax

klopt onchange="" tag in combinatie met javascript kan hem realtime fixen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan