• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

textbox vullen met verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kibus

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Berichten
271
Goedenavond,,

Ik heb een vraagje, hoe krijg ik het voor mekaar een textbox te vullen met waarden die ontstaan uit verticaal zoeken ?

zie bijlage

alvast bedankt !

Edwin
 

Bijlagen

  • helpmij.zip
    5,2 KB · Weergaven: 58
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

    Dim r As Range

    If Target.Cells.Count = 1 Then
    
        If Target.Column = 1 Then
        
            If Target.Row >= 12 Then
            
                If Len(Target.Value) > 0 Then
                
                    With ActiveSheet.TextBox1
                        
                        Set r = Sheets("Blad2").Columns(1).Find(what:=Target.Value, _
                                                                LookIn:=xlValues, _
                                                                lookat:=xlWhole)
                                                                
                        If Not r Is Nothing Then
                        
                            .Text = r.Offset(, 1).Value & " - " & r.Offset(, 2).Value
                            
                        End If
                    
                    End With
                
                End If
    
            End If
    
        End If
    
    End If

End Sub

Wigi
 
Wigi,

Top hoor,

Alleen....
als ik in cel A12 en werkt als ik B12 of F12 werkt het niet heb je hier nog een oplossing voor?

Nog een aanvullende vraag: de gevonden waarde staan in dit geval in blad 2 kolom b en c is dit mogelijk om dit uittebreiden naar een elke kolom .... in mijn geval tot kolom AZ (dit zijn 52 weken? of dat ik kan ingeven ergens hoeveel weken ik wil zien in de textbox?

alvast bedankt

Edwin
 
Laatst bewerkt:
als ik in cel A12 en werkt als ik B12 of F12 werkt het niet heb je hier nog een oplossing voor?

Ga dan door de code, stap voor stap. Zo lastig zijn die commando's niet te begrijpen.
 
Wigi ,

kun je of iemand anders misschien een beetje op weg helpen hoe ik het werkbaar krijg als ik in willekeurig rij op een cel sta, dat andere heb ik inderdaad kunnen aanpassen.:)

Alvast bedankt
 
Er staat:

Code:
           If Target.Row >= 12 Then

Haal die check dan uit de code.

Wigi

MUGGENZIFTEN MODE = TRUE
En de bijbehorende End If.;)
MUGGENZIFTEN MODE = FALSE

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste wigi,

Dat had ik ook gedaan , maar als ik van cel F5 naar cel F6 ga gebeurd er nix ,Ga ik van A5 naar A6 dan gaat het goed. het zo mooi zijn dat de code bij elke willekeurig cel die je aanklikt werkt .

Edwin
 
Beste wigi,

Dat had ik ook gedaan , maar als ik van cel F5 naar cel F6 ga gebeurd er nix ,Ga ik van A5 naar A6 dan gaat het goed. het zo mooi zijn dat de code bij elke willekeurig cel die je aanklikt werkt .

Edwin

Verwijder ook: If Target.Column = 1 Then

En de bijbehorende End If.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste wigi,

Dat had ik ook gedaan , maar als ik van cel F5 naar cel F6 ga gebeurd er nix ,Ga ik van A5 naar A6 dan gaat het goed. het zo mooi zijn dat de code bij elke willekeurig cel die je aanklikt werkt .

Edwin

Als je een willekeurige rij wil, verwijder je

Code:
           If Target.Row >= 12 Then

en als je een willekeurige kolom wil, dan moet je toch doorhebben dat je dan naar .Column moet zoeken, niet?

Anyway, is het nu gelukt?

Wigi
 
Dat klopt maar eh nee nog niet voormekaar :(
 
Laatst bewerkt:
Heb ik gedaan, misschien heb ik de vraag wel verkeerd gesteld.

de bedoeling is dat de zoekwaarde altijd kolom A is de waarde die moet terug worden bevind zich in blad 2

maw als ik in kolom G5 st is de zoekwaarde A5 sta ik J6 dan is de zoekwaarde A6 de gevonden waarde zouden dan in het textbox moeten verschijnen
 
Laatst bewerkt:
Zo denk ik.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

    Dim r As Range

    If Target.Cells.Count = 1 Then
    
        If Len(Target.Value) > 0 Then
                
            With ActiveSheet.TextBox1
                
                Set r = Sheets("Blad2").Columns(1).Find(what:=Range("A" & Target.Row).Value, _
                                                        LookIn:=xlValues, _
                                                        lookat:=xlWhole)
                                                        
                If Not r Is Nothing Then
                
                    .Text = r.Offset(, 1).Value & " - " & r.Offset(, 2).Value
                    
                End If
            
            End With
        
        End If
    
    End If

End Sub
 
ja super werkt dit is wat ik zocht
If Len(Target.Value) <> "" Then heb ik van gemaakt
 
ja super werkt dit is wat ik zocht
If Len(Target.Value) <> "" Then heb ik van gemaakt


De functie len resulteert in een long waarde, waarom ga je die dan met een lege string vergelijken? Of anders: waarom die wijziging in Wigi zijn oplossing - voldeed deze niet?
 
om eerlijk te wezen heb ik hem gewijzigd (bij toeval) omdat er in de horizontale lijn ook lege cellen tussen zitten en dan moet de code van wigi ook werken en dat doet ie met die aanpassing ...
 
Laatst bewerkt:
om eerlijk te wezen heb ik hem gewijzigd (bij toeval) omdat er in de horizontale lijn ook lege cellen tussen zitten en dan moet de code van wigi ook werken en dat doet ie met die aanpassing ...


Al eens gedacht van die regel dan te wissen - volgens mij is ze overbodig geworden.
Ook niet vergeten de overeenkomstige end if te verwijderen dan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan