Opgelost Textbox

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hierbij de aangepaste versie. Er zit nu ook een logo in waarmee je het menu kunt openen, er zit een controle in op de juiste gegevens en in het programmablok op lengte en regels. Daarnaast kun je een ingevuld document weer terug inlezen in het formulier. Kijk maar wat je er van vindt!
 

Bijlagen

  • Activiteiten sjabloon.zip
    154,9 KB · Weergaven: 8
Beste OctaFish,
Ik heb van alles gezocht en geprobeerd maar deze laatste versie werkt niet.
Er staat geen logo of ik zie hem niet.
Bij opstarten krijg ik twee waarschuwingen en de eerste verdwijnt niet met OK maar wel met het kruisje en dan is het document wel gevuld maar verder dus geen logo.
Misschien heeft u de verkeerde versie gestuurd?
Doe verder niet al te veel moeite, de eerste versie is getest.

Met vriendelijke groet, corania17
 
De nieuwe versie is anders een stuk beter. Ik kijk wel of ik de verkeerde heb gestuurd; ik had ‘m op twee plekken opgeslagen, dus dat kan best zijn gebeurd.
 
U maakt mij nu wel nieuwsgierig.
Het is voor mij een hobby en als het beter kan dan ga ik er ook voor.
Mocht u er nog wat tijd in willen steken, dan zie ik graag uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet, corania17
 
Hierbij de uitgewerkte versie, met logo. Als je daar op klikt, wordt het formulier geopend.
 

Bijlagen

  • Activiteiten sjabloon.zip
    197,1 KB · Weergaven: 1
Beste OctaFish,
Bedankt voor het toezenden.
Het is wel leuk met het opstarten d.m.v. het logo, alleen met het logo wat wij gebruiken is het niet zinvol omdat de tekst achter het logo komt, of de tekst komt onder het logo en dan gebruiken we 1,5 pagina, maar wel mooi gemaakt.
Leuk om dit zo samen opgelost te hebben en kunnen wij oudjes weer verder.
Nogmaals hartelijk dank.

Met vriendelijke groet, corania17
 
Het logo is alleen bedoeld om een bestaande affiche te bewerken, niet om te maken. Dat gebeurt immers als je op basis van de sjabloon een nieuw document maakt. Jij had het formulier geopend met de gebeurtenis Openen, wat niet correct is als je het formulier wilt zien bij een leeg document. De gebeurtenis Openen wordt altijd uitgevoerd als je (je raadt het al) een document opent.

Een sjabloon daarentegen is per definitie bedoeld om nieuwe documenten te maken. Vandaar dat een sjabloon op een andere manier wordt aangeroepen, en er dus ook een andere gebeurtenis plaats vindt: de gebeurtenis Document_New. Probeer maar uit: als je de sjabloon in de map met Sjablonen zet, en gebruikt vanaf het menu <Nieuw> (en dan vermoedelijk de groep <Privé>) dan krijg je een nieuw document dat is gebaseerd op de sjabloon, en het invulformulier.

Als je de sjabloon dus op de juiste manier gebruikt, krijg je éénmalig het invulscherm te zien. Wil je dat daarna nog een keer bewerken, dán gebruik je de "Logo knop" om het formulier (gevuld met de bestaande waarden) te openen.
 
Hallo OctaFish,
Bovenstaande begrijp ik helemaal, blijft nog het logo wat wij gebruiken dat dit 1/2 pagina hoog is door het gebruik van een gele driehoek in het logo, aan de linkerzijde, om een extra blikvanger te zijn als de flyer op een mededelingenbord wordt opgehangen.. Dit betekend dus dat het logo ook zo groot is en het niet mogelijk is om in de vrije ruimte rechts van het logo tekst te plaatsen.
Wat niet kan dat kan niet, maar we zijn wel tevreden met uw hulp.
 
Je mag het logo uiteraard verwijderen; ik heb slechts aan willen geven hoe je op een simpele manier het formulier kan openen met de bestaande gegevens. Je mag het van mij best op een andere manier doen als je dat makkelijker vind, het is tenslotte jouw sjabloon :). Zelf ik niet weten hoe je op een gemakkeljkere manier een formulier kan heropenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan