The impossible Project.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glipper

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Dag Helpmijleden !

Ik bereid voor : The impossible Mission ?

Hier de vraag :

Hoe maak ik een mailbox ?
Zoals gmail.com
hotmail.com Etc..

Glipper

volgens mij een service,
aan de ene kant lijkt het me niet lastig aan de andere kant wel.

makkelijk: gebruikers maken en berichten laten zien van gebruiken en verzenden etc.
moeilijk: dat het in elk mail programma werkt en dat het @blabla.bla werkt.

Ik vrees dat het probleem gaat zijn om de berichten volgens het geldende protocol te verwerken. Vanaf daar is het makkie om het in alle mail programma´s aan de praat te krijgen, dat gebeurt namelijk automatisch als je aan de SMTP specs voldoet.

Waarom je doet is me verder een raadsel, want je kunt ook gewoon een standaard mailserver installeren en vanaf daar je eigen mail domein beheren. Of zelfs gewoon een server huren en het vanaf daar doen. Maar das dus een beetje afhankelijk van wat je precies van plan bent...

Uitleg over SMTP:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Simple_Mail_Transfer_Protocol

Onderaan staan de RFCs, die beschrijven exact hoe het protocol werkt. Bereid je maar vast voor op wat leeswerk, die zijn tientallen pagina's droge stof per stuk.

hoe ver ben je al?
Ik heb nog helemaal niks.
Wat wil je precies?

Een emailadres aanmaken, bijvoorbeeld: Glipper@gmail.com

of

Een emaildienst gaan aanbieden?

Een emaildienst aanbieden.

volgens mij een service,
aan de ene kant lijkt het me niet lastig aan de andere kant wel.

makkelijk: gebruikers maken en berichten laten zien van gebruiken en verzenden etc.
moeilijk: dat het in elk mail programma werkt en dat het @blabla.bla werkt.

Nou ,, ik pak dan toch de makelijke , want , misschien wil ik niet dat je in een Mail Programma gaat.

Ik vrees dat het probleem gaat zijn om de berichten volgens het geldende protocol te verwerken. Vanaf daar is het makkie om het in alle mail programma´s aan de praat te krijgen, dat gebeurt namelijk automatisch als je aan de SMTP specs voldoet.

Waarom je doet is me verder een raadsel, want je kunt ook gewoon een standaard mailserver installeren en vanaf daar je eigen mail domein beheren. Of zelfs gewoon een server huren en het vanaf daar doen. Maar das dus een beetje afhankelijk van wat je precies van plan bent...

Uitleg over SMTP:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Simple_...nsfer_Protocol

Onderaan staan de RFCs, die beschrijven exact hoe het protocol werkt. Bereid je maar vast voor op wat leeswerk, die zijn tientallen pagina's droge stof per stuk.

Ik begin er direct aan , bedankt iedereen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan