The sims 2 loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

iereenuh

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2009
Berichten
6
Hee,

Gisteren heb ik mijn sims 2 op mijn laptop geïnstalleerd.
Deze had ik al eerder, maar deze had ik eerst op een andere computer staan.
Daar had ik de sims van verwijderd, zodat ik de sims dus op mijn eigen laptop kan spelen.
Ik heb het spel op mijn laptop geïnstalleerd en alles werkte zoals het moet, dacht ik.
Het laden naar de buurten etc. ging allemaal vlot. Ik heb vervolgens een nieuwe familie aangemaakt.

Nu komt het probleem:
Die nieuwe familie heb ik in een huis gezet, maar bij het laden om naar de kavel te gaan loopt elke keer opnieuw mijn laptop vast (er staat bij taakbeheer 'reageert niet').
Dus het familie aanmaken etc. gaat allemaal goed, maar zodra ik naar een kavel ga, loopt het vast. Het maakt niet uit welke familie, elke keer loopt het vast.
Behalve één keer, ik heb één keer even 1 minuutje met de familie Zomerdroom gespeeld.
Daarna ben ik die nieuwe familie gaan maken.

Ik begrijp niet hoe dit komt, aangezien al het andere het zo goed doet.
Het is dus écht steeds bij het laden naar de kavel. De muziek speelt dan wel gewoon door, de muis kan ik nog bewegen, maar hij blijft gewoon op hetzelfde scherm staan.
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. Ik heb het spel ook al een keer opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft niet geholpen.

Ik heb deze laptop: http://www.wehkamp.nl/computers-tel...ire-7520g-553g25mi-laptop/C09_I08_I41_720424/
Op die site kun je ook alle specificaties vinden!

Alvast bedankt,
Groetjes.
 
Hee,

Gisteren heb ik mijn sims 2 op mijn laptop geïnstalleerd.
Deze had ik al eerder, maar deze had ik eerst op een andere computer staan.
Daar had ik de sims van verwijderd, zodat ik de sims dus op mijn eigen laptop kan spelen.
Ik heb het spel op mijn laptop geïnstalleerd en alles werkte zoals het moet, dacht ik.
Het laden naar de buurten etc. ging allemaal vlot. Ik heb vervolgens een nieuwe familie aangemaakt.

Nu komt het probleem:
Die nieuwe familie heb ik in een huis gezet, maar bij het laden om naar de kavel te gaan loopt elke keer opnieuw mijn laptop vast (er staat bij taakbeheer 'reageert niet').
Dus het familie aanmaken etc. gaat allemaal goed, maar zodra ik naar een kavel ga, loopt het vast. Het maakt niet uit welke familie, elke keer loopt het vast.
Behalve één keer, ik heb één keer even 1 minuutje met de familie Zomerdroom gespeeld.
Daarna ben ik die nieuwe familie gaan maken.

Ik begrijp niet hoe dit komt, aangezien al het andere het zo goed doet.
Het is dus écht steeds bij het laden naar de kavel. De muziek speelt dan wel gewoon door, de muis kan ik nog bewegen, maar hij blijft gewoon op hetzelfde scherm staan.
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. Ik heb het spel ook al een keer opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft niet geholpen.

Ik heb deze laptop: http://www.wehkamp.nl/computers-tel...ire-7520g-553g25mi-laptop/C09_I08_I41_720424/
Op die site kun je ook alle specificaties vinden!

Alvast bedankt,
Groetjes.

Op zich moet de laptop sterk genoeg zijn. Ikzelf heb een laptop die bijna 2 jaar oud is met dezelfde videokaart, iets minder werkgeheugen en iets minder sterke processor en die kan gewoon alle uitbreidingen aan (is niet al te veel voor nodig, de sims 3 draait ook gewoon heerlijk soepel).

Het enige wat ik zo zou kunnen bedenken is dat er misschien een kras op de cdrom/dvdrom zit (aangezien je het spel legaal hebt voor zover ik het begrijp). Heb je die al eens goed bekeken?

Ik hoor het wel van je, en anders help ik je wel met verder zoeken naar een mogelijke oorzaak
 
Op zich moet de laptop sterk genoeg zijn. Ikzelf heb een laptop die bijna 2 jaar oud is met dezelfde videokaart, iets minder werkgeheugen en iets minder sterke processor en die kan gewoon alle uitbreidingen aan (is niet al te veel voor nodig, de sims 3 draait ook gewoon heerlijk soepel).

Het enige wat ik zo zou kunnen bedenken is dat er misschien een kras op de cdrom/dvdrom zit (aangezien je het spel legaal hebt voor zover ik het begrijp). Heb je die al eens goed bekeken?

Ik hoor het wel van je, en anders help ik je wel met verder zoeken naar een mogelijke oorzaak

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb de cd eens even bekeken, er zijn wel een paar krasjes te zien.
Maar ik denk dat dat het probleem niet kan zijn, aangezien hij het wel deed op de computer?
Ik zal de sims even van mijn laptop verwijderen & het nog eens proberen op de computer.
Ik laat je zo snel mogelijk het resultaat weten;)
 
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb de cd eens even bekeken, er zijn wel een paar krasjes te zien.
Maar ik denk dat dat het probleem niet kan zijn, aangezien hij het wel deed op de computer?
Ik zal de sims even van mijn laptop verwijderen & het nog eens proberen op de computer.
Ik laat je zo snel mogelijk het resultaat weten;)

Hee,
Ik heb het net even geprobeerd op die computer.
Daar werkt hij prima.
Niks aan op te merken dus.
Ik denk dus niet dat het probleem bij de paar krasjes op de cd ligt.
Hopelijk kan jij (of iemand anders hier) me verder helpen.

:thumb:
 
Dag Irene, welkom op Helpmij! Ik heb je vraag even een eigen plaats gegeven; je had 'm in het topic van een ander gesteld, maar het is beter om niet bij een ander "in te breken".
 
Laatst bewerkt:
Dag Irene, welkom op Helpmij! Ik heb je vraag even een eigen plaats gegeven; je had 'm in het topic van een ander gesteld, maar het is beter om niet bij een ander "in te breken".

Heb je dan misschien ook een link van dat topic?
Ik heb geen idee hoe deze site werkt namelijk, heb me gisteren pas aangemeld & moet dus nog uitzoeken hoe het hier allemaal werkt.
 
Heb je al eens geprobeerd alle instellingen in het spel op laag te zetten?

Gebruik je uitbreidingen? Zo ja, diestellen weer hogere eisen en een laptop is nu niet echt geschikt om te gamen helaas.
 
Heb je al eens geprobeerd alle instellingen in het spel op laag te zetten?

Gebruik je uitbreidingen? Zo ja, diestellen weer hogere eisen en een laptop is nu niet echt geschikt om te gamen helaas.

ik zal het eens proberen, voor zover ik weet hoe dat moet.
de resolutie had ik zoiezo al op zijn laagst gezet.

ik gebruik geen uitbreidingen.
klopt, maar ik mag er toch wel vanuit gaan dat het spel gewoon fatsoenlijk werkt?
of het nou snel of traag werkt, maakt me verder niet uit. áls het maar werkt.

bedankt voor je reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan