The Sims op Vista!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

wotlk

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
hallo,ik heb het spel The sims. En sinds enkele maanden heb ik een laptop met Windows Vista erop geinstalleerd. Het probleem is = Sinds ik ene laptop heb met vista, marcheert sims 2 niet meer goed op mijn laptop,daarmee bedoel ik dat het spel hapert tijdens het spelen,wat zeer irritant is. terwijl vroeger ik een desktop had waar ik het spel op speelde (met XP) en dit leverde dan gene problemen. Nu mijn vraag is : hoe kan ik de Sims vlot weer laten draaien (zonder hapering) op mijn laptop?

Tip : de grafische kaart is hoog gennoeg om het spel te laten draaien,dus het heeft iets te maken met Windows Vista

Hartelijk bedankt bij voorbaat,
greetings

Er zijn meerdere mogelijkheden.

Probeer eerst het spel eens uit te voeren in de compatibiliteitsmodus xp sp2. Dat kan je doen door met de rechter muisknop het spel icoon aan te klikken en te kiezen voor eigenschappen. Vervolgens kan je kiezen voor compatibiliteit. Daar stel je in dat deze op xp sp2 moet draaien.

Een andere optie is om op de officiele website van The Sims 2 de patch te downloaden die voor jou van toepassing is.

Probeer eerst deze opties en vermeld even wat het resultaat hiervan is.

Gebruik ook de zoekfunctie van Helpmij om meer topics te vinden over dit zelfde onderwerp. Er zijn hierover meerdere vragen te vinden en eventueel kan je daar je oplossing in vinden.

Laatst bewerkt:
Wat het eigenlijk ook kan zijn (het punt dat lita even vergeten was vermoed ik) is dat Vista veel meer trekt en zeker op een laptop. En dat kan het verschil ook nog eens zijn. Dat er (o.a.) te weinig ram geheugen overblijft. Ik weet niet hoeveel je precies hebt?

Inderdaad, dat is ook nog een mogelijkheid.

Je zou hier ook nog even kunnen testen of je laptop het spel aan kan: www.canirunit.com

Spel opzoken in de lijst en dan op de button klikken. Je krijgt daarna het resultaat te zien. Bij een Pass zou het moeten lukken en bij een fail voldoet je laptop niet aan de eisen van het spel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan