The user(s) account is temporarily over quota. ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

abruzzese

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Ik probeer naar een kennis van mij e-mail,s te sturen maar krijg daarna steeds mail terug van Postmaster@home.nl met de vermelding :
The user(s) account is temporarily over quota.
Mijn provider is Tele2 en die kennis van mij heeft provider @home.
Deze persoon kan mij wel mailen en zegt dat haar mailbox leeg is .
Wat zou het probleem kunnen zijn vraag ik mij af ??

Het kan zijn dat er een probleem is bij de provider van @home.

Als zij haar mail ophaalt kan het zijn dat er een optie aanstaat in haar mailclient om een kopie op de server achter te laten. Dan is de mailbox dus niet echt leeg. Dit ozu ze kunnen checken door even via webmail van @home. https://webmail.home.nl/

Als daar alles leeg is, check ook eventueel de SPAM map die er mogelijk in zit dan is hij inderdaad leeg.

Ik weet niet hoe groot het mailtje is maar als tip als er een bijlage aan zit moet je opletten dat deze niet te groot is en kun je beter even testen zonder bijlage.

Info van @home website

Hoe weet ik of mijn mailbox van Webmail bijna vol is?

Antwoord
Onder de mappen zoals Inbox en Prullenbak staat weergegeven hoeveel ruimte u gebruikt in uw mailbox.

Wanneer iemand u een e-mail stuurt waarvoor geen plaats is in uw mailbox, ontvangt u een e-mail met daarin de volgende tekst:

A message was sent to you that was returned to the sender (bounced) because it would have caused your mailbox quota to be exceeded.

The following is the reason that the message was over quota:
Quota Type: total bytes stored
Quota Available: 2005905 <-- Hoeveelheid ruimte die nog vrij is in uw mailbox.
Total Quota: 10485760 <-- Totale grootte van uw mailbox.

The following is the information on the message that was bounced:

Sender: <test@test.nl>
Subject: [No Subject]
Size: 2825227
Message ID: <55871139EA9AD511B90B0008C70D6B3201AAB7F1@test.test.nl>
Date: Wed Mar 31 10:21:49 2005

Reply-To: [No Reply-To]

To fix this problem, delete some messages from your mailbox, and contact the sender to resend the message.
If the size of the message is too big, contact the sender to reduce the size of the message and resend the message.

Tip

Verwijder alle overbodige e-mails uit uw Inbox.
Controleer of er e-mails in andere mappen staan die u niet meer nodig heeft. Verwijder de overbodige e-mails.
Controleer de grootte van de e-mail van de afzender, misschien is deze te groot. Vraag aan de afzender de e-mail te verkleinen.

Laatst bewerkt:
mikeo,

Je haalt iets van @home aan dat over webspace gaat en niet over mailspace.

Maar ook ik denk dat de webmail nog vol staat. Die persoon in laten loggen op webmail en mailbox laten legen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan