Thomson TG712

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
All,

Ik heb een klapperende verbinding tussen mijn thomson en mijn pc(met thomson wireless usb aansluiting). de pc staat op de 1e verdieping, de thomson staat beneden.
Iemand die mij kan adviseren; een versterker aan de pc of een versterker aan de router? Of een draadloze versterker voor de router in de gang? Ik heb helaas geen ervaringen met het versterken van wireless signaal en ik wil ook geen geld uitgeven voor iets wat niet werkt.

Bedankt.

Kun je zien hoe de signaalsterkte is op de eerste etage ?
Ik kan me zo voorstellen dat het signaal zwak is, of "laag" tot "zeer laag". Je kunt dit verhelpen door een range extender te gebruiken zoals ik in deze post ook als antwoord heb gegeven : http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/528841-Hoe-en-waarmee-draadloze-reikwijdte-vergroten

Je kunt hem in het trapgat plaatsen, ergens tussen de router en de PC. Een beetje schuiven en kijken of het bereik beter wordt. Hij heeft alleen stroom nodig, verder niks.
Je kunt zo'n ding ook op de normale netwerkkaart van de computer aansluiten met een (meegeleverde) utp kabel. De USB stick komt in deze opstelling dan compleet te vervallen.
Deze opstelling werkt op zich wel sneller, maar dit werkt alleen als er boven nog wel voldoende bereik is. Daarnaast is handmatige configuratie vereist in deze opstelling.

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
de verbinding is idd laag(1 tot 2 mbps). Ik had verder de andere posts ook gezien, maar het is natuurlijk de vraag of(bijvoorbeeld de sitecom WL) goed met de thomsom werkt.

Van de Sitecom WL-330 weet ik het zeker dat het werkt, hij pikt allerlei draadloze netwerken op, en kan ook prima met alle beveiligingen omgaan. Je ziet alle netwerken in de buurt, dus ook van andere merken, experia boxen, netgear routers, sitecom routers, noem het maar op. Dus geen idee waarom hij de speedtouch niet zou zien.
Mocht je het zekere voor het onzekere willen nemen, koop de range extender dan in een computerwinkel in de buurt, dan kan je hem zo weer terug brengen als ie toch niet blijkt te werken. Maar nogmaals, hij gaat 99,99% zeker weten werken met je Thompson.

Ok, doe ik. Sitecom is sowieso een merk waar ik geen aversie tegen heb; een keer hele goede ervaring met het after sales support gehad. Zij hebben mij toen gratis een onderdeel opgestuurd terwijl de garantie al verlopen was.

Weet je toevallig ook een stukje software waarmee ik de kwaliteit van de wireless verbinding kan zien?? Ik meen mij te herinneren dat hier ooit een link stond, maar ik kan die niet meer vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan