Thuisgroep uit verkenner verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hakar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Na een reparatie van de pc heb ik problemen gehad met het herstellen van het thuisnetwerk.

Voorheen kon ik rechtstreeks van comp 1 in de mappen op comp 2 en andersom.
Na terugkomst van reparatie ging dat niet meer, en met veel gehannes met thuisgroep aanmaken en zo, nog steeds geen directe verbinding met de mappen.
Microsoft Security Essential geïnstalleerd, en Eset Nod 32 er af gegooid, en zowaar directe toegang tot de mappen.

Nu nog de thuisgroep uit de verkenner verwijderen.

In het netwerkcentrum\thuisgroep bestaat geen thuisgroep meer, en kan ik er eentje maken.
Dit wil ik echter niet, want ik heb de thuisgroep juist verwijderd in de thuisgroep afdeling.

In de verkenner wordt de thuisgroep echter nog steeds weergegeven, en die weergave wil ik kwijt.
Ik heb de thuisgroep gemarkeerd, en daarna op verwijderen geklikt.
Toen kreeg ik de vraag of ik de thuisgroep van het bureaublad wilde verwijderen, en heb hier op ja geklikt.
De thuisgroep verdween inderdaad van het bureaublad, maar staat nog steeds in de verkenner onder bureaublad weergegeven, met submappen.

Dit wil ik hier weg hebben, maar hoe?

Hallo Hakar lees deze evendoor wellicht heb je er wat aan. Engels. Klikje

Ook engels maar met ondertiteling. Klikje

Succes.

De eerste stapjes van manamana gevolgd, en de thuisgroep is verdwenen.
De onderliggende mappen die in de thuisgroep stonden, staan in verkenner nu in de bibliotheek bureaublad :confused:
De boom ziet er dan zo uit;
Bureaublad
- Bibliotheken
- Mijn naam
--.swt
-- App Data
-- Bureaublad
-- Contactpersonen
-- Downloads
-- Favorieten
-- Int Dreams
-- Koppelingen
-- Mijn Afbeeldingen
-- Mijn Documenten
-- Mijn muziek
-- Mijn video's
-- Opgeslagen spellen
-- Tracing
-- Zoekopdrachten

Exact hetzelfde als onder gebruikers\ mijn naam.
Kan ik ze uit de boom Bureaublad verwijderen zonder dat dit gevolgen heeft voor de bestanden in gebruikers\mijn naam?

Nee, de mappen zijn niet leeg.

Bijvoorbeeld App Data \ ;ocal heeft exact dezelfde inhoud als dezelfde map onder C

En terugzetten naar een herstelpunt, zal dat wat brengen?

Oh je bedoeld eerst een herstelpunt maken, dan weg gooien. Kijken of dat invloed heeft op wat je weggooide en dan terug met herstelpunt.

Mhh listig zou je kunnen proberen. Is dat wat je bedoeld.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde eigenlijk terugzetten naar een eerder aangemaakt herstelpunt voordat ik met die thuisgroep aan het rollebollen was.

Ja dat kan je kunt ook een ander herstelpunt selecteren. Ergens staat onderin een rondje welke je kunt aanvinken.

Systeemherstel kan wel alleen als je programma's nadien hebt geinstalleerd zal je dat (deze) opnieuw moeten installeren.

Helaas ook niet de oplossing, alles staat er nog net zo.

heb zojuist de vraag ook in de Microsoft Community geplaatst, mogelijk dat daar wat uit komt.

Laatst bewerkt:
Aha oke Hakar dan wachten we eens af. Laat maar weer horen wat het werd. Dank je wel. :D;)

Hey hakar, terwijl we wachten kan je afbeelding maken via printscreen en plakken in paint van die boomstructuur?

Hoi Erik.

Zeker, is misschien nogmeer informatief.
Vanwege een andere reden heb ik een herstel gedaan en is de thuisgroep ook weer in de tree aanwezig.

Zit nu voor een nachtdienst, ga er vandaag niet meer mee bezig, maar morgen weer verder met de stapjes van manamana.

In citaat een reactie vanuit de Microsoft community.
Dat ligt er helemaal aan wat er in de mappen opgeslagen zit.

Druk Rechtermuisknop op een bestand, bijvoorbeeld een Word-documentje of een Toepassing

Druk dan op Bestandslocatie Openen. Als die optie aanwezig is, dan is de applicatie/bestand nog ergens anders (op zijn orginele locatie) opgeslagen.

Als dat er niet staat is het geen snelkoppeling en is het bestand ook nergens anders opgeslagen. Dat is dus dat nu de vaste locataie voor de bestanden. Bestanden die wel een andere bestandslocatie hebben, kunt u in deze map verwijderen maar NIET van zijn originele locatie.

Thuisgroep.jpg

Bijlagen

• Thuisgroep.jpg
    Thuisgroep.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt:
Die thuisgroep weet je dus te verwijderen.
Je gebruikersmap Harry, daar staan die mappen in.
Dat heeft niks met je thuisgroep te maken.
Die moet je gewoon laten staan, Harry :)
De map C:\Gebruikers\Harry = C:\Users\Harry
Of je nu een thuisgroep hebt of niet, dat is de gebruikersmap van gebruiker Harry in windows 7.
Die horen niet bij de thuisgroep, die horen bij je gebruikersaccount van waarmee je inlogt als Harry.

Laatst bewerkt:
Ok ff opnieuw:)
Zie je op je bureaublad een map met de naam Harry?
Klik eens rechts op de naam Harry in die boomstructuur.
Kijk eens naar de Eigenschappen.

Windows 7 Thuisgroep uitschakelen:

Als u nog geen lid bent van een Thuisgroep, gaat u verder met stap 2.

Stap 1

a. Klik op Start en typ thuisgroep in het zoekvenster in en druk dan op ENTER.

b. Klik twee maal op De computer uit de thuisgroep verwijderen om uw keuze te bevestigen.

c. Klik op Voltooien en klik dan op Annuleren om het venster Thuisgroep af te sluiten.

Stap 2

a. Klik op Start en typ services in het zoekvenster in en druk dan op ENTER.

b. Zoek de service HomeGroup Provider op en dubbelklik erop. Houd er rekening mee dat het uitschakelen van een onjuiste service het systeem instabiel kan maken of laten crashen.

c. Op het tabblad Algemeen klikt u op de vervolgkeuzepijl Opstarttype en selecteert u Uitgeschakeld.

d. Klik op de toets Stop in het gedeelte Servicestatus en klik dan op OK om de wijzigingen door te voeren.

e. Klik op Bestand en dan op Afsluiten om het venster Services te sluiten.

Als u Thuisgroep weer wilt inschakelen, herhaalt u stap 2 maar selecteert u Automatisch in plaats van Uitgeschakeld bij punt c en klikt u dan op Start.

Dit vond ik nog.
Bron:
http://acer-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/8002/~/thuisgroep-uitschakelen

Daarna kijken we wel even verder.

Laatst bewerkt:
Hoe staan de volgende servises bij jou?
Heb geen thuisgroep maar gewoon gedeelde mappen en zie niets in verkenner erover, alleen bij netwerk.
Deze services staan uit en op handmatig.
HomeGroup Listener
HomeGroup Provider

Excuses dat het even duurde, nachtdienst vier van vijf zit er op.

Voor ik met de opties van Erik777 aan de slag ga, wilde ik eerst nog even de reactie melden die ik van de Microsoft community kreeg.

Dat ligt er helemaal aan wat er in de mappen opgeslagen zit.

Druk Rechtermuisknop op een bestand, bijvoorbeeld een Word-documentje of een Toepassing

Druk dan op Bestandslocatie Openen. Als die optie aanwezig is, dan is de applicatie/bestand nog ergens anders (op zijn orginele locatie) opgeslagen.

Als dat er niet staat is het geen snelkoppeling en is het bestand ook nergens anders opgeslagen. Dat is dus dat nu de vaste locataie voor de bestanden. Bestanden die wel een andere bestandslocatie hebben, kunt u in deze map verwijderen maar NIET van zijn originele locatie.

Laatst bewerkt:
Deze opties gebruikt, maar.....

Ik heb de boom map voor map uitgevouwen en alle bestanden stuk voor stuk met de rechter muisknop bekeken.
Bij geen enkel bestand werd er een optie Bestandslocatie openen gegeven.
Via de knop eigenschappen werden er geen snelkoppelingen weergegeven, alleen volledige padnamen.

Ik zal de bestanden dus zo moeten laten staan.

Erik777

Op het bureaublad staat geen map Harry.

Wanneer ik in verkenner de boom de map Harry rechtsklik, is er geen optie eigenschappen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan