Thuisnetwerk geen apparaten gedetecteerd door router

Status
Niet open voor verdere reacties.

X26

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Berichten
143
Goedendag,

Ik heb een PS3 en wil graag enkele poorten open zetten zodat het NAT-type van mijn PS3 verandert.
Echter nu heb ik het volgende probleem. Als ik naar mijn eigen IP surf, zodat ik in mijn router menu kom, detecteerd hij geen enkel apparaat aangesloten op het netwerk.

Makkelijkst is om het even te laten zien met een printscreentje:
routerfl.jpg


Om poorten open te zetten moet ik deze toewijzen aan een aangesloten apparaat. Helaas kan dit dus niet omdat geen enkel apparaat wordt gedetecteerd. Zelfs niet de computer waar ik nu op zit.
Er zijn apparaten zowel draadloos als via ethernet aangesloten.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
 
Aan de adres balk te zien ga je via de internet kant je router in.
Kun je eens via de binnenkant de router in (ip adres vermoedelijk 192.168.2.254)
eventueel te achterhalen door het gateway ip over te nemen uit start - uitvoeren - cmd - ipconfig /all
 
Dan zou je nog steeds je aangesloten apparaten moeten zien.
Maar weet jij 100% zeker dat hij op zijn eigen router aanlogt? en niet op die van de buurman?
Als we het type weten kunnen we al wat meer.
We hebben het hier vermoedelijk over een tg789vn van de KPN glasvezel (vermoedelijk de FTTC variant). (whois op het IP adres :))
Indien correct kun je er weinig mee....
 
Dat zou wel stom toeval zijn als ie op de router van de buren zit te kijken...... maar wel hilarisch eigenlijk :)

Heb hier ook een tg789vn en je kunt er inderdaad bijna niets tot niets mee.
 
Productnaam: TG787v
Softwareversie: 8.2.2.1

Bedankt voor de reacties. Ik ga het even proberen via dat andere ip adres.

Helaas, via 192.168.2.254 (nagekeken met IPconfig/all) detecteerd hij ook geen apparaten
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is nog steeds niet opgelost =(.
 
Welke apparaten heb je nog meer op je router aangesloten? Het lijkt alsof je nog een dhcp server in je netwerk hebt hangen net na de router.
 
Ik heb het volgende op me router aangesloten:
- een desktop computer
- een laptop
- een ipod touch
- een playstation 3

Ik heb geen idee wat je bedoeld met nog een dhcp server na me router^^.
 
En er wordt geen internet gedeeld via je pc maar alles loopt via je router? Een DHCP server geeft ip-nummers uit, dit zou jouw router moeten doen maar daar staat totaal niets dus dacht ik wellicht zit er nog wat anders in je netwerk.
Heb je ook Upnp aangezet?
Bij het toewijzen van poorten kun je ook aangeven dat je gebruikers gedefinieerd kan ingeven, geef daar eens het mac-adres van je ps3 in.
 
Nou, voorheen had ik de playstation via het draadloze netwerk en de desktop via de kabel. Echter is draadloos langzamer op de ps3 dus heb ik een splitter erbij getoverd. Nu is de ps3 en de desktop aangesloten op de splitter, en de splitter op de kabel die voorheen in de desktop zat.
Echter was het probleem van geen apparaten detecteren door de router al voordat ik deze splitter ertussen zette.

Upnp heb ik zowel aan als uit gezet om te proberen of het verschil bracht. Helaas.

Ik heb toevallig wel al het ip-adres van me ps3 ingevuld in dat vakje. Ik zal morgen even het macadres proberen.

Bedankt voor je hulp in ieder geval.
 
Momentje, hoe bedoel je splitter? Heb je de netwerkkabel via een ordinaire isdn splitter gedeeld????
 
Ik probeer zo net mijn mac adres in te vullen bij gebruiker gedefinieerde apparaat.
Maar dat past niet. De laatste 2 cijfers van mijn mac adres passen er niet meer in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan