thuisnetwerk instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

smoothman36

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2004
Hallo allemaal.

Het volgende is het geval.

3 pc's, allen hebben gewerkt op een thuisnetwerk.
1 hoofd en twee cliënten.
Nu is er 1 pc (een cliënt) opnieuw geinstalleerd en wilde ik weer bij het thuisnetwerk aansluiten. Dat viel dus ff vies tegen. Het gaat via chello classic. ennuhm tja ik hoopte eigenlijk dat iemand me kon uitleggen hoe ik er weer een thuisnetwerk met zn 3e van kan maken.
via Netwerkverbindingen en dan thuisnetwerk installeren en dan via de Wizard lukte me dus niet echt...

K denk dat ik via stappen een uitleg moet hebben ....maar uiteraard is alle uitleg welkom

groetjes Ruud

p.s. als er meer specificaties nodig zijn hoor ik het wel.

De computers zijn allemaal verbonden via een router.
doe op de computer die niet werkt eens het volgende

start -> uitvoeren
nu typ je cmd en geeft een enter
nu kom je on een zwart scherm type daar eens
ipconfig /renew en geef een enter. letop de spatie tussen de g en /
dit werkt dus onder xp.

Nou ik heb geprobeerd...weet niet helemaal wat de bedoeling er van was, maar ik heb er helaas niets van gemerkt....

maar ik denk dat het aan de wizard ofzo ligt...omdat als ik die volg en en uiteindelijk aankom om een keuze te maken
1. netwerkinstalatiediskette maken
2. bestaande netwerkinstalatiediskette gebruiken.
3. cd-rom met windows xp gebruiken
4. Doorgaan met Wizard. Ik hoef de Wizard niet op andere computers uit te voeren.

dan kies ik vaak nr.4 en dat was het dan...dan is de wizard klaar en sluit ik m af en is er niets gebeurd....

Vertel nu eens wat er voor besturing er op de compters staat. xp, 2000 98se 95 3.11
Staat de interne firewall uit.
Vraag in elke computer het ip-adres eens op.
en plaats dat hier eens.

zo daar ben ik weer.

Het probleem is de wereld uit..
wat ik heb gedaan? Dat weet ik zelf ook niet ik heb alles uit geprobeerd en opeens stond er een nieuwe LAN verbinding..Toen heb ik het ip-adres van de al werkende pc met internet gekopieerd naar de nieuwe LAN en nu doet internet het...

toch bedankt voor alle reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan