thumbnail maken van geupload bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovank

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2009
ik wil van een geupload plaatje een thumbnail maken. dat doe ik met de onderstaande code (na eerst de afmetingen te hebben bepaald)
Code:
$source = imagecreatefromjpeg($_FILES["foto"]["tmp_name"]);
$thumb = imagecreatetruecolor($nwbreedte, $nwhoogte);
imagecopyresampled($thumb, $source, 0, 0, 0, 0, $breedte, $hoogte, $nwbreedte, $nwhoogte);
return imagejpeg($thumb, $destination);
Het opgeslagen plaatje is keurig klein, maar leeg! Weer iemand hoe dat kan. Is dat soms omdat ik met de $_FILES["foto"]["tmp_name" als bronbestand werk?

Laatst bewerkt:
Je hebt geloof ik de argumenten in de verkeerde volgorde... je moet eerst de destination coordinates en dan de source coordinates als het goed is.

Probeer dit eens:

PHP:
imagecopyresampled($thumb, $source, 0, 0, 0, 0, $nwbreedte, $nwhoogte, $breedte, $hoogte);

Daarnaast; heb je alle error_reporting aanstaan? Waarschijnlijk wordt er wel iets van een warning gegooid door je functie. Het zit iig in die regel, als het plaatje wel aangemaakt wordt. Check ook of de return value true of false is; de functie geeft namelijk terug of het gelukt is :)

thumbnail

Verdraaid, nu werktie. bedankt!
Er is nog wel iets raars met een bepaald plaatje. dat geeft alleen maar strepen als thumbnail terwijl andere plaatjes goed zijn. Vreemd.

Weet je zeker dat het plaatje in kwestie een valide jpeg is? :)

Anders zou dat nog het eea kunnen verklaren :P

Nee kennelijk niet. althans het is het enige plaatje dat dit doet. wel vreemd dat het origineel wel gewoon kan worden getoond. Bedankt nog. we laten het maar zoo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan