thumbnails verschijnen niet compleet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik heb verschillende lijsten (mappen) met thumbnails.
nu zie ik een leeg icoon (met rechtsboven een ezelsoor) en daaronder alleen de tekst, soms zijn alle thumbnails zo maar meestal zijn er een aantal gewoon, met afbeelding, zoals vroeger.
hoe komt dit en hoe kan ik dit oplossen?
(soms is het ook zo op het bureaublad)
graag hoor ik!
 
  1. Klik op de download knop hieronder om het bestand hieronder te downloaden.

  2. Sluit eerst Explorer.exe af d.m.v. Taakbeheer. Die doe je met [windowstoets+r] toetscombinatie -> typ: taskmgr -> Klik op tabblad Processen. Klik op Proces beëindigen.
  3. Sla het bestand op en voer het uit.
  4. Volg de instructies in de opdrachtprompt om de Icon Cache weer op te bouwen
  5. Herstart de computer
 
ik werk met GC. maakt dat verschil?
 
Ik heb geen idee wat GC is, maar het maakt voor de afbeeldingencache niet uit...
 
als ik klik op Fix it (met dat mannetje) gebeurt er niks.
helemaal onderaan staat Download (groen) maar dat is een pdf creator, die bedoel je toch niet he?
 
Als je in GC download, komt linksonderin een melding incl. afbeelding dat iets gedownload wordt. Moet in principe gewoon werken en dat niet over pdf creator...
 
het is inmiddels gelukt om te dowloaden, maar het lijkt niet geholpen te hebben!
 
Check of in Prestaties (Combineer [windowstoets+r] -> typ: control sysdm.cpl,,3 , klik op Instellingen bij 'Prestaties' & zoek daar naar miniaturen weergeven in plaats van iconen

12742d1243854206-thumbnail-previews-enable-disable-visual_effects.jpg
 
heb ik gedaan, dat is allemaal nog in orde.
volgens mij ligt het niet aan de instellingen, maar heeft het iets te maken met de prestaties van de pc. ineens was het er. dat is me vaker overkomen maar op gegeven moment is het weer weg. als ik weer eens wat verwijderd heb of awc heb laten draaien, (maar dat laatste werkt lang niet altijd)>
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is het je snelkoppeling pijl dat het pictogram verknoeid heeft.

Download:


  • Open het gedownloade ZIP-bestand (stap 1), pak het uit en kopieer Blank.ico bestand en de Remove_Shortcut_Arrow.reg naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op het Blank.ico bestand en klik op Eigenschappen. Onder het tabblad Algemeen, klik op de knop Blokkering opheffen als dat van toepassing is.
  • Kopieer en plak Blank.ico in C:\Windows, klik dan op Doorgaan en Ja (als hierom wordt gevraagd door UAC) om de kopie goed te keuren.
  • Klik met de rechtermuisknop op het uitgepakte bestand Remove_Shortcut_Arrow.reg, en klik op Samenvoegen.
  • Klik op Uitvoeren, Ja, Ja, en op OK om de samenvoeging goed te keuren.
  • Start je computer opnieuw.

Hoop dat dit helpt,
 
voor alle duidelijkheid: als ik een map open die op het bureaublad staat heb ik hetzelfde probleeem. het is al minder als ik op het bureaublad zelf kijk!
 
htil zei:
volgens mij ligt het niet aan de instellingen, maar heeft het iets te maken met de prestaties van de pc. ineens was het er. dat is me vaker overkomen maar op gegeven moment is het weer weg. als ik weer eens wat verwijderd heb of awc heb laten draaien, (maar dat laatste werkt lang niet altijd)>

Download TFC en sla deze op je Bureaublad op.
  • Dubbelklik op TFC.exe om het programma te openen.
  • Het programma zal alle andere programma's sluiten, zorg er dus voor dat je al je werk hebt opgeslagen voordat je verder gaat.
  • Klik op de knop Start om het programma te starten. Hoe lang het programma nodig heeft, kan verschillen. Dit kan kan slechts een paar seconden zijn, maar ook 5 minuten. Laat het programma gewoon ongestoord zijn werk doen totdat het klaar is.
  • Als het programma klaar is, dan zal het je computer opnieuw opstarten. Als dit niet gebeurt, start dan je computer handmatig opnieuw op
 
het probleem bestaat nog steeds. met name als ik éen map, op bureaublad, wil openen, blijf ik lege thumbnails krijgen.
 
Probeer dan eens Schijfopruiming. Je kunt dit oproepen door de [windowstoets+r] -> typ: cleanmgr
Selecteer hier afbeeldingen
diskclieanup_2.PNG
 

Bijlagen

  • diskclieanup_2.PNG
    diskclieanup_2.PNG
    43,8 KB · Weergaven: 33
gedaan! hielp niets!
nog een suggestie?
 
Het is mij niet duidelijk of je de instructie in post#11 gedaan hebt. Wil je dat nog ff melden?

Je kunt ook eens een grote schoonmaak doen met behulp van Schijfopruiming. [windowstoets+r] -> typ: cleanmgr. Door ruimte vrij te maken wordt meer ruimte vrijgemaakt om afbeeldingen weer te geven...

Tenslotte kun je, wanneer je voorkeursinstellingen zoals bureaublad, ingestelde standaardprogramma's etc. niet meer werken, kun je deze m.i. oplossen door het aanmaken v/e nieuw gebruikersprofiel. Lees dit artikel & hier eventueel de windowshelpinfo van (Combineer windowstoets+F1 -> typ: gebruikersprofiel) hoe e.e.a. werkt.
 
even niet zoveel tijd om dit uit te voeren, ik kom erop terug,
dank zover!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan