Thunderbird: ik kan geen mail meer versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorineke

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2020
Sinds een week kan ik geen mail meer versturen in Thunderbird. Ik heb mail bij KPN. Als ik wat wil versturen dan krijg ik de melding: kan niet authenticeren bij de smtp server: kmtp.kpnmail.nl controleer het wachtwoord en verifieer de authenticatie methode in de uitgaande server kmtp.kpnmail.nl. In de uitgaande mail staat de poort op 587 (KPN meldt dat dit moet). De verbindingsbeveiliging staat op: SSL/TLS en de authenticatiemethode staat op: normaal wachtwoord. Het vreemde is dat mijn man hetzelfde heeft met Thunderbird op zijn pc. Of is het iets met de router: KPN box 12. Wie weet de oplossing?

Kan je met diezelfde gebruikersnaam en wachtwoord wel inloggen bij de webmail van KPN?

Probeer het eens met STARTTLS, kan hier ook niet met SSL/TLS mails versturen via m'n Ziggo account en TB.

Edmoor, ja ik kan wel inloggen in de webmail van KPN. En daar kan ik dan wel een mail beantwoorden.
Lange Pier, Ook met STARTTLS lukt het niet. Wellicht moet ik dan een andere dan uitgaande poort instellen
snb, Ook dit helpt niet.
Helaas

Wijzig: kmtp.kpnmail.nl
Eens in: smtp.kpnmail.nl
Of: mail.kpnmail.nl

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nlSSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nlTLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Had die kmtp niet eens gezien.:eek:

Exuses, niet goed getypt: Hij stond al op smtp.kpnmail.nl
De mogelijkheid om SSL in te vullen is niet aanwezig. Allee SSL/TLS, STARTTLS of geen.
De instructies bij KPN had ik al gevolgd: zoals lange Pier voorstelt.
Als ik inlog bij KPN lukt het versturen wel.

En mail.kpnmail.nl heb je ook geprobeerd?

De SMTP server is: smtp.kpnmail.nl, maar je moet wel de juiste autenticatieinstellingen gebruiken.

Ik heb alle instellingen gedaan zoals een medewerker van KPN voorstelde. Dus zou het moeten kunnen. Ik ben er zo langzamerhand er van overtuigd dat het aan de instellingen van de router ligt. Als we op een camping staan kunnen we ook geen mail versturen met de laptop. Dan moet ik ook inloggen bij KPN. Ik heb een KPN box 12.

Wat is de melding precies? De melding uit je eerste bericht ging om een fout ingevuld SMTP adres. Maar nu?

Ik kan mij niet indenken dat het aan de KPN box ligt. Het feit dat je ook op de camping je e-mail niet kan ophalen, wuift je argument over de KPN Box weg.

Ik ben er zo langzamerhand er van overtuigd dat het aan de instellingen van de router ligt. Als we op een camping staan kunnen we ook geen mail versturen met de laptop.
Heb je dan die router mee?
Je kunt een reset proberen maar als je er veel in hebt veranderd zal weer moeten gebeuren.

Het probleem is opgelost. Ik heb contact opgenomen met KPN, waar ik deze mailaccount van heb en ik meldde mijn probleem. Ik heb gemeld dat ik alle waarden goed heb staan voor uitgaande mail in Thunderbird. Toen wilde hij met me mee kijken en dat gebeurde en ik meldde dat ik sinds een week glasvezel had, deed hij met mijn mail en op de achtergrond e.e.a. En toen vroeg hij me of het versturen wel ging en vroeg mij een mailtje te versturen. Dat deed ik en warempel: de mail doet het weer. Dus als je Thunderbird het niet doet en je hebt net glasvezel en je bent ook bij KPN meldt dan dat je net glasvezel hebt.

Dit heeft echt weinig met glasvezel te maken, deze instellingen zijn de afgelopen periode doorgevoerd op het gehele KPN-netwerk. Dus of je nou glasvezel of koper hebt. In beide gevallen moet je je gewoon authenticeren.

By the way. Nog geen vijf minuten geleden las ik iets soortgelijks op het KPN-forum.

ik heb de instellingen goed staan en daar had ik het niet over. Ik had al de instellingen voor uitgaande mail volgens de KPN voorwaarden gezet. Dat meldde de medewerker toen ook. en ik meldde dat de kpn technische medewerker e.e.a. deed bij hen zelf . Gebruik je Thunderbird zelf ook en heb jij ook mail van KPN?

Ik denk dat de technisch mdw het beter weet dan de mensen op het forum.

Ik zit ook bij KPN, maar toen mijn aansluiting onder XS4ALL viel werd mij ook gevraagd om de authenticatie goed in te stellen.
Ergens begin dit jaar was dat al.

Dus als je de authenticatie voor SMTP in orde hebt, dan is dat toch de oplossing? Het maakt niet uit of je nog op good-old koper zit of op glasvezel en welke browser je hebt. Als KPN sinds kort vereist dat authenticatie verplicht is, dan moet je die instellingen gewoon instellen. Maar dat is toch gepiept? Wat is het probleem dan nog ;)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan