Thunderbird knop e-mail ophalen doet niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

horjus

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Sinds een kleine week - ik weet niet wat de verandering is - krijg ik mijn mails van Ziggo niet meer. Als ik opstarte dan kwamen automatisch alle mails in het postvak in en nu gebeurt er niets. ook als ik op de knop email ophalen druk gebeurt er niets. Je ziet ook rechts bovenaan dat cirkeltje niet draaien. Ik heb al een versie er overheen geïnstalleerd, maar dat werkt niet. Het ligt waarschijnlijk aan de instellingen. Mails verzenden gaat goed. Ontvangen is onmogelijk.Ik zou Tbird kunnen de-installeren en weer installeren, maar ik ben bang dat ik dan al mijn mails kwijt ben.

Wie weet raad?

Met groet,
Bob Horjus

Probeer eens de pop/smtp-server opnieuw in te stellen (noteer wel even wat er NU staat):

@Home klant: mail.home.nl voor de inkomende en uitgaande server - Ik was Casema klant: pop3.casema.nl en smtp.casema.nl - Ik was Multikabel klant: pop.quicknet.nl en smtp.quicknet.nl. Ik ben Ziggo klant : pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl.

accountinstellingen OK

Hallo beste raadgever,
Dit staat allemaal wel correct.
Wat er gebeurd of liever niet gebeurd is gewoon dat de knop 'e-mail ophalen' niet reageert. Gewoon: Ik klik op de knop en ik zie niets gebeuren (ook het cirkeltje rechtsboven wat je normaal ziet draaien doet niets). Zou het kunnen zijn dat ik een of ander virus of worm ofzo heb. De AVG 8 virusscanner doet het ook al niet. Met het icoon op het bureaublad is het het zelfde probleem als met de mailophalen knop. Doet niets. En het is (dacht ik) ongeveer tegelijkertijd ontstaan.

Met groet,
Bob Horjus

Je zou natuurlijk kunnen scannen, neem b.v mbam en update deze eerst voordat je gaat scannen. Probeer ook voor virussen te scannen met b.v. Housecall (online). Levert dat allemaal niets op, probeer dan tijdelijk een ander mailprogramma.

doet het weer

Beste Erbicom,

Wat ik al dacht. Het hing samen met een probleem met AVG. Ik moest dat toch deinstalleren omdat het ook niets deed (Heb nu voorlopig dat programma dat je me aanraadde) en direct na de deinstallatie deed Thunderbird het weer. Ik ben dus weer helemaal van het probleem af zo te merken.
Geweldig bedankt voor het meedenken.
Hopelijk heb je ook wat aam de informatie van de samenhang tussen AVG en Thunderbird.
Met groet,
Bob Horjus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan