Thunderbird

cova1

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2010
Kan ik in thunderbird, bepaalde email adressen blokkeren, zodat de verzender(s), een tegenbericht krijgt van 'niet afgeleverd'
vroeger noemde dit bouncen.
Blijkbaar lukt dit nu niet meer?
Iemand idee.

Dat lijkt mij niet te gaan werken. Als Thunderbird een bounce mail zou sturen, is die afkomstig vanaf jouw computer/aansluiting. En dus bereik je het tegenstrijdige: De ontvanger ziet dat jouw e-mailadres bestaat.

Het blokkeren zou op zich wel moeten kunnen. Of je maakt een berichtregel aan dat alle e-mails vanaf een bepaald adres worden verwijderd.

Je kan via Extra->berichtenfilters de emailadressen blokkeren. Dus je maakt een filter aan van het emailadres wat je wilt blokken. Zijn het er heel veel, dan zou ik eens gaan kijken hoe dat komt. Je kan ook filteren op 1 map.
Maar ik zou toch eerst eens nagaan wie en wat en hoe en waarom jij mail krijgt van mensen die je niet wilt.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Wil dat verzender bericht krijgt van 'niet afgeleverd' of iets dergelijks.
bij het blokken , krijgt verzender geen mail terug?

Welk voordeel verwacht je van zo'n retour bericht?
Wat Aar al zei, het geeft alleen maar aan de jouw adres bestaat.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Onmogelijk via Thunderbird (en andere emailproggies denk ik).
Wat ik wel lees is dit:
Om te zorgen dat een verzender een "niet afgeleverd" (bounce) bericht krijgt in Thunderbird, moet de mailserver van de ontvanger de e-mail weigeren. Dit is meestal server-side, maar je kan dit in Thunderbird forceren door een onbestaand adres te gebruiken, of een filter/autoreply in te stellen die e-mails onmiddellijk terugstuurt, vaak aangeduid als 'Mail delivery failed'
.

Filters instellen in Thunderbird: je kan een filter aanmaken in Thunderbird (via Menu ≡ > Berichtfilters) dat inkomende berichten van bepaalde afzenders direct verplaatst of verwijdert. Let op: dit stuurt niet altijd automatisch een bericht terug naar de verzender; dit hangt af van uw mailprovider.

Heb je een email van je eigen provider (kpn, ziggo etc.) of heb je een email adres van een eigen domein? Als dat laatste het geval is, kan je iets instellen in je eigen mailserver van je domeinnaam.

Ik was in het verleden lid in club, nu wil ik geen mail meer ontvangen van bepaalde persoon,daarom moet deze denken dat mijn mail adres niet meer bestaat, daarom moet deze bericht van ‘niet afgeleverd’ ontvangen!

Je kan gewoon deze mail van deze ene persoon via een filter gelijk laten verwijderen en/of markeren als ongewenst. Dan verdwijnt deze gelijk in je prullenbak (als je dat hebt ingesteld) en zie je de mail ook niet meer.
Die persoon zal heus op een gegeven moment ophouden met mail sturen.

Stappenplan voor het blokkeren van een afzender:

1. Open Thunderbird en selecteer een e-mail van de afzender die u wilt blokkeren.
  2. Klik met de rechtermuisknop op het e-mailadres van de afzender in het bericht.
  3. Selecteer Filter maken op basis van....
  4. Geef het filter een naam, bijvoorbeeld "Spamfilter".
  5. Zorg dat de voorwaarde "Van" is ingesteld op het e-mailadres.
  6. Bij "Voer de volgende acties uit", kiest u voor Bericht verwijderen.
  7. Klik op OK

Ik was in het verleden lid in club, nu wil ik geen mail meer ontvangen van bepaalde persoon,daarom moet deze denken dat mijn mail adres niet meer bestaat, daarom moet deze bericht van ‘niet afgeleverd’ ontvangen!
Dan kan je ze toch op de hoogte stellen dat je geen behoefte meer hebt aan hun e-mails en dat je wilt uitschrijven?

Het gaat om een bepaald persoon, niet van de hele club. Dus ik denk dat het ook een lid is van die club die hem/haar emails stuurt. Dus de enige oplossing is de oplossing die ik gegeven heb.
Of inderdaad laten uitschrijven maar dan nog kan die ene persoon hem/haar misschien wel bereiken via de email.

Waar maak je dat uit op? De afzender heeft totaal geen weet wat iemand met de e-mail doet.

Als het een bekende partij is waarvoor jij je ooit aangemeld hebt, dan kan je ze gewoon netjes een e-mail sturen dat je geen behoefte meer hebt aan hun e-mails, en dat je je wilt uitschrijven.
Bericht automatisch samengevoegd:

Als er echt een bounce e-mail gestuurd moet worden, moet dit op de e-mailserver gebeuren. Die is immers verantwoordelijk voor de aflevering op jouw e-mailadres.

Maar ja, probeer een e-mail server maar eens zover te krijgen om te liegen tegen een bepaald persoon dat jouw e-mailadres niet bestaat.... 😁

En dan is er nog maar zozeer de vraag of de afmelding wel bij hun binnenkomt en verwerkt wordt.

Mailwasher is zo iets dat wel kan bouncen ,
Nogmaals: Zinloos....
De bounce e-mail komt dan vanaf jouw computer!!!!

Dus eigenlijk val je gewoon direct door de mand. Zie ook mijn vorige bericht met uitleg.

Is er overigens een reden dat je niet de club of de persoon wilt aanschrijven dat je geen behoefte hebt aan zijn e-mails?

Laatst bewerkt:
Er is onenigheid tussen club en mij, en mijn mailadres zit in het adresbestand van club en wordt automatisch mee gebruikt bij het sturen van clubmails , dus krijg ik deze ook meteen mee. Is het mogelijk om automatisch antwoord te sturen naar één bepaald mail adres?

Beroep je op de AVG/GDPR wet en eis dat die partij jou verwijdert en dus vergeet.
Bericht automatisch samengevoegd:

Hier een formele e-mail die je kan sturen:

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij verzoek ik u formeel om mijn persoonsgegevens, te weten mijn naam en e-mailadres, per direct uit te schrijven en te verwijderen uit uw administratie(s) van [Club naam].

Op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), in het bijzonder artikel 17 (het recht op gegevenswissing), heb ik het recht om mijn persoonsgegevens te laten verwijderen wanneer deze niet langer noodzakelijk zijn voor het doel waarvoor zij zijn verzameld, of wanneer ik mijn toestemming intrek.

Ik verzoek u vriendelijk doch dringend dit verzoek zonder onnodige vertraging uit te voeren en mij schriftelijk (per e-mail) te bevestigen dat mijn gegevens zijn verwijderd en niet langer worden verwerkt of opgeslagen.

Indien u van mening bent dat u wettelijke gronden heeft om deze gegevens te behouden, verzoek ik u dit gemotiveerd en onder verwijzing naar de relevante wettelijke bepalingen aan mij kenbaar te maken.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

[Naam]
[E-mailadres]
Dit sturen, en afwachten.

Zo een semi-juridische e-mail laten ze heus niet links liggen.

Laatst bewerkt:
Waar maak je dat uit op? De afzender heeft totaal geen weet wat iemand met de e-mail doet.

Als het een bekende partij is waarvoor jij je ooit aangemeld hebt, dan kan je ze gewoon netjes een e-mail sturen dat je geen behoefte meer hebt aan hun e-mails, en dat je je wilt uitschrijven.
Nou, gezien de antwoorden van de TS gaat het om een club en iemand stuurt hem mailtjes wat hij niet wil.
Ik was in het verleden lid in club, nu wil ik geen mail meer ontvangen van bepaalde persoon,
Als er nu een filter ingesteld wordt en de TS laat de mail gelijk doorgaan naar de prullenbak, ziet hij ze niet meer. De ene persoon waar de TS het over had, houd misschien een keertje op met sturen, dat is mijn gedachtegang.

Nu blijkt het toch zo dat de club de mails stuurt en niet een persoon.
Conclusie:
weer geen goed beeld gegeven wat er werkelijk aan de hand is.

Het is dus gewoon de club die stuurt en de TS kan deze aansturen om zijn/haar emailadres uit het bestand te halen, Dat moeten ze doen als hierom gevraagd wordt. Dat is wettelijk bepaald.

EN door.

Terug
Bovenaan Onderaan