tijdens downloaden pc erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

faartje

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
hoi,

Als ik een film aan het downloaden ben via utorrent, opent mijn pc de overige (tab)bladen heel traag. Soms duurt dit wel een minuut of 4. De film zelf wordt ook niet met echte snelheid gedownload met max 30 kb/ps. Terwijl met speedtest een max gehaald kan woren tot 9mb. (en dit terwijli ik een 20mb abb. heb afgesloten.

Waar ligt dit aan en hoe kan ik het laden en downloaden een beetje versnellen?

Bedankt.

Het laden zal zo blijven, voornamelijk met internet. Programma vraagt nou eenmaal veel bandbreedte.

Verder is de icoon, onder in beeld bij utorrent, groen? Zijn er genoeg seeders en peers?

Je zegt ik heb een 20Mbit verbinding, dat is het maximaal haalbare, dus niet wat je zou moeten halen. De snelheid is afhankelijk van hoe dicht jij bij de kast zit vanuit waar het sigaal verspreid word. Jou speedtest zal naar alle waarschijnlijkheid gewoon kloppen.

kan ook zijn dat ze vinden dat je te veel het netwerk belast dan gaat de snelheid ook omlaag.

Het laden zal zo blijven, voornamelijk met internet. Programma vraagt nou eenmaal veel bandbreedte.
Ok, daar kan ik dus niets aan doen.
Verder is de icoon, onder in beeld bij utorrent, groen? Zijn er genoeg seeders en peers?
Bedoel je het pijltje tijdens het downloaden? Die is blauw en soms rood.
Je zegt ik heb een 20Mbit verbinding, dat is het maximaal haalbare, dus niet wat je zou moeten halen. De snelheid is afhankelijk van hoe dicht jij bij de kast zit vanuit waar het sigaal verspreid word. Jou speedtest zal naar alle waarschijnlijkheid gewoon kloppen.
Ik zit nog geen 400 m van de wijkcentrale.

Dus om een programma te downloaden om de pc een beetje te versnellen of opteschonen, heeft dat zin en zo ja met welke programma kan ik dit het beste doen.
Het is gewoon zwaar irritant om tijdens het downloaden niet goed te kunnen surfen op het net.

Nee, valt weinig aan te doen, enige dat min of meer helpt is je down en upload naar beneden te schroeven.

Het icoon dat ik bedoel zit midden onderaan het scherm van utorrent. Als deze niet groen is, moet je je poorten nog open zetten. www.portforward.com is een goede plaats om te starten.

Ik verwijs je ook even naar je vorige topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=406136

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan