timestamp gebruiken in een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

frodomin

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hallo
Bedoeling is om op het net een inschrijvingsformulier te plaatsen. ( = geen probleem)
Een inschrijvingstabel vullen met de gegevens van het formulier (= geen probmleem)
Maar omdat er later een selectie moet gebeuren op basis van inschrijvingsdatum heb ik in de tabel een veld "timestamp" voorzien.
Bij het rechtstreeks invoeren van een nieuw record komt in dat veld de datum en tijd netjes in te staan maar het is de bedoeling dat wanneer iemand zich via het formulier inschrijft datum en tijd automatisch wordt ingevuld.
Hoe doe ik dat ?? Ik zit hier al twee dagen te knoeien en het lukt me niet. Ofwel komen er nullen in het veld te staan ofwel helemaal niets.
Graag hulp aub
frodomin

Kun je het insert-statement sturen waarmee je de gegevens in de database zet? In dat insert-statement moet de timestamp komen te staan.

timestamp

{
mysql_query("INSERT INTO adressen (datum,voornaam,achternaam,adres,cursus) VALUES ('".addslashes($_POST['voornaam'])."','".addslashes($_POST['achternaam'])."','".$_POST['adres']."','".$_POST['cursus']."')") or die (mysql_error());

echo 'De gegevens zijn succesvol opgeslagen in de database';
}

}
else
{

?>
<form action=" <?=$_SERVER['PHP_SELF']?> " method="POST">
<h2>INSCHRIJVINGSFORMULIER</h2>
Voornaam.......: <input type="text" name="voornaam">........Achternaam....: <input type="text" name="achternaam"><br><br />
volledig adres.: <input type="text" name="adres"><br><br />
cursus.............: <input type="text" name="cursus"><br><br><br /></b>

De insert van datum zal wel mis zijn maar ik weet niet wat ik dan in de plaats moet zetten.
Zoals ik al zei werkt een insert in de tabel zelf wel.

Je kan Datum uit je INSERT laten, geef in de db in je tabel adressen bij Kolom (Datum) het type (timestamp) met als standaardwaarde ( CURRENT_TIMESTAMP), automatisch zet hij dan de datum en tijd in de db zodra de gegevens binnenkomen.

time stamp

Thanks voor de tip.
Dat had ik al geprobeerd maar zonder resultaat.
Ondertussen heb ik vernomen dat bij de ingave van de datum de persoon die de ingave doet de mogelijkheid moet hebben een andere datum in te geven dan de huidige. Dus heb ik die timestamp niet meer nodig. Insert 'date' lukt wel.
frodomin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan