[Tips en Handleidingen] PHP?

Zou een handleiding over PHP (scriptingtaal) van pas komen?

• Ja! Leuk man! Ik kijk er nu al naar vooruit

Stemmen: 13 81,3%
  • Neh, vink niet echt nodig. Is er animo voor dan?

Stemmen: 3 18,8%

• Totaal aantal stemmers
    16
Status
Niet open voor verdere reacties.

pcfixer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Hoi ppl,

Omdat fuego op een of andere manier wel steeds posts goedkeurd en dus wel gewoon actief is maar geen polls (meer?) plaatst doe ik het maar ff :D.
Waarom ik het in Diversen doe? Hier mag ik tenminste nog een Poll eraan vast knopen, in Members Chat al niet meer :( :confused:

De stelling staat dus hierboven en hieronder lees je wat m'n bedoeling is:

Hoi.

Ik had even een tip en een vraag voor een mogelijke nieuw handleiding, namelijk over PHP. Deze scr1ptingtaal is (naar mijn idee) toch best wel populair mede omdat hij zo makkelijk te begrijpen is en logisch in elkaar steekt. Echter zonder handleiding(en) zul je niet ver komen omdat het toch een programmeertaal is en dat blijft ook voorlopig ook zo . Ik kan denk ik ergens in mijn drukke leventje nog wel eens af en toe een tutorial schrijven, zeker als het gaat om handleidingen waar ik zelf ook erg veel mee te maken heb en waar eigenlijk geen plaatjes ter instructie bij hoeven (dat is denk ik nog het meeste werk, niet het typwerk) maar alleen praktische voorbeelden. Een polletje zou niet verkeerd zijn, en de handleiding zal denk ik uit 5 delen gaan bestaan:

Deel I zal bestaan uit de aller eerste beginselen van PHP. Introductie van wat het is en wat je er zoal mee kunt doen. Ook zal ik alvast wat simpele voorbeelden laten zien hoe PHP eruit ziet.

Deel II is het hoofdstuk van de basis syntax van PHP. Dit wil zeggen dat we de meest voorkomende functies en structuren zullen behandelen zoals if, else, for, while, echo en function. Dit hoofdstuk zal naar inschatting dan ook de grootste worden..

Deel III zal gaan over de meer Geavanceerdere technieken van PHP als cookies, sessions en een klein beetje over classes

Deel IV zal gaan over het fenomeen MySQL, ook een van de grotere onderdelen denk ik zo. MySQL zorgt ervoor dat je gegevens kunt opslaan in een database. Aangezien dit vandaag de dag verreweg het populairste database type is baseer ik mijn tutorial daarop.

In Deel VI breng ik het geheel wat je in de vorige delen hebt geleerd samen door een Shoutbox/Gastenboek te maken met PHP/MySQL...

Deze tutorial zal ik denk ik in delen maken en begin met deel 1 te maken (duh ) om ze zo uiteindelijk allemaal af te hebben. Niet dat je denkt dat ze allemaal ineens tegelijk erop komen. Dat houd de spanning er ook wel een beetje in .

Dan nu de tip. Sommige handleidingen zijn beoordeeld met sterren. Anderen weer niet. Nee, je hoeft ze niet weg te halen maar het is misschien een ideetje om dit toch wel te kunnen invoeren zodat je er ook de slechtere handleidingen eruit kunt halen en eventueel "iets" mee doen.. .

Dat was het wel. Ik hoor het wel?

Bron: Klik mij!

Ik zie de reacties wel...

ik heb wel belangstelling in die handleiding php...
ik wil nl wel wat verder met php gaan...en ik kan nu nog bar weinig...
dus als ie komt, zal ik um zeker gaan lezen / gebruiken :thumb: (denk ik :D)

En als je in het vervolg ook nog vriendelijk zou willen zijn om het in de PHP sectie te zetten is het helemaal top.

Dus verplaats ik hem van diversen naar PHP

Geplaatst door m@rio
En als je in het vervolg ook nog vriendelijk zou willen zijn om het in de PHP sectie te zetten is het helemaal top.

Dus verplaats ik hem van diversen naar PHP

Tsss pfff nou jemig.... Het kan ook bijna nooit goed genoeg he :mad: ;) :eek:. Had er niet zo snel aan gedacht het in dat forum te zetten, maar mooier zou geweest zijn in de Members Chat of zelfs in Tips & Handleidingen zelf... Maar aangezien ik in geen van tweeen een Poll kan plaatsen... Tenminste niet zomaar... Maar goed, de moderator heeft altijd gelijk, he? :D :o :p

Nee. Maar er bestaat nog meer internet buiten dit forum. Tenminste, als ik het goed heb.

Geplaatst door blaataap
Nee. Maar er bestaat nog meer internet buiten dit forum. Tenminste, als ik het goed heb.
De meeste andere *goede* guides zijn Engels..
En niet iedereen kan Engels ;)

ik wil niet opdringering overkomen, maar wil het nog wat vlotten...? ;)
moet binnenkort website maken, en dat wou ik ff met php gaan doen zo'n beetje ongeveer :p :D

Geplaatst door aaajeetee
ik wil niet opdringering overkomen, maar wil het nog wat vlotten...? ;)
moet binnenkort website maken, en dat wou ik ff met php gaan doen zo'n beetje ongeveer :p :D

Komt absoluut niet opdringerig over :). Ik heb het alleen zo druk dat ik er niet veel aan toe kom. Echter, deel 1 ga ik nu wel weer mee aan de gang, ik maag er ook wat van natuurlijk :). Compleet met listings en alles. Ik verwacht deel 1 ergens deze week te kunnen plaatsen.

Geplaatst door pcfixer

Komt absoluut niet opdringerig over :). Ik heb het alleen zo druk dat ik er niet veel aan toe kom. Echter, deel 1 ga ik nu wel weer mee aan de gang, ik maag er ook wat van natuurlijk :). Compleet met listings en alles. Ik verwacht deel 1 ergens deze week te kunnen plaatsen.
danku
worshippy.gif
biertje.gif

Deel I moet vandaag of morgen in het forum verschijnen, ik heb hem iig in de wachtrij bij fuego geplaatst...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan