pcfixer
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 3 jun 2001
Hoi ppl,
Omdat fuego op een of andere manier wel steeds posts goedkeurd en dus wel gewoon actief is maar geen polls (meer?) plaatst doe ik het maar ff .
Waarom ik het in Diversen doe? Hier mag ik tenminste nog een Poll eraan vast knopen, in Members Chat al niet meer
De stelling staat dus hierboven en hieronder lees je wat m'n bedoeling is:
Bron: Klik mij!
Ik zie de reacties wel...
Omdat fuego op een of andere manier wel steeds posts goedkeurd en dus wel gewoon actief is maar geen polls (meer?) plaatst doe ik het maar ff .
Waarom ik het in Diversen doe? Hier mag ik tenminste nog een Poll eraan vast knopen, in Members Chat al niet meer
De stelling staat dus hierboven en hieronder lees je wat m'n bedoeling is:
Hoi.
Ik had even een tip en een vraag voor een mogelijke nieuw handleiding, namelijk over PHP. Deze scr1ptingtaal is (naar mijn idee) toch best wel populair mede omdat hij zo makkelijk te begrijpen is en logisch in elkaar steekt. Echter zonder handleiding(en) zul je niet ver komen omdat het toch een programmeertaal is en dat blijft ook voorlopig ook zo . Ik kan denk ik ergens in mijn drukke leventje nog wel eens af en toe een tutorial schrijven, zeker als het gaat om handleidingen waar ik zelf ook erg veel mee te maken heb en waar eigenlijk geen plaatjes ter instructie bij hoeven (dat is denk ik nog het meeste werk, niet het typwerk) maar alleen praktische voorbeelden. Een polletje zou niet verkeerd zijn, en de handleiding zal denk ik uit 5 delen gaan bestaan:
Deel I zal bestaan uit de aller eerste beginselen van PHP. Introductie van wat het is en wat je er zoal mee kunt doen. Ook zal ik alvast wat simpele voorbeelden laten zien hoe PHP eruit ziet.
Deel II is het hoofdstuk van de basis syntax van PHP. Dit wil zeggen dat we de meest voorkomende functies en structuren zullen behandelen zoals if, else, for, while, echo en function. Dit hoofdstuk zal naar inschatting dan ook de grootste worden..
Deel III zal gaan over de meer Geavanceerdere technieken van PHP als cookies, sessions en een klein beetje over classes
Deel IV zal gaan over het fenomeen MySQL, ook een van de grotere onderdelen denk ik zo. MySQL zorgt ervoor dat je gegevens kunt opslaan in een database. Aangezien dit vandaag de dag verreweg het populairste database type is baseer ik mijn tutorial daarop.
In Deel VI breng ik het geheel wat je in de vorige delen hebt geleerd samen door een Shoutbox/Gastenboek te maken met PHP/MySQL...
Deze tutorial zal ik denk ik in delen maken en begin met deel 1 te maken (duh ) om ze zo uiteindelijk allemaal af te hebben. Niet dat je denkt dat ze allemaal ineens tegelijk erop komen. Dat houd de spanning er ook wel een beetje in .
Dan nu de tip. Sommige handleidingen zijn beoordeeld met sterren. Anderen weer niet. Nee, je hoeft ze niet weg te halen maar het is misschien een ideetje om dit toch wel te kunnen invoeren zodat je er ook de slechtere handleidingen eruit kunt halen en eventueel "iets" mee doen.. .
Dat was het wel. Ik hoor het wel?
Bron: Klik mij!
Ik zie de reacties wel...