• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

toekomstige datum op basis maand/jaar bepalen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter duffa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

duffa

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
In bijgaand excel sheet staan op blad2 certificaten die op een bepaalde datum verlopen.
Op blad een komen die dan ook te staan als aan de voorwaarde (=vandaag()+60) wordt gedaan.
Hoe zet ik dit om zodat ik alleen naar de maanden/jaar kijk. bv alle certificaten die over 2 maanden verlopen?

Ik ben met de huidige code al op weggeholpen en die heb ik ook in de oorspronkelijke sheet verwerkt.

Bijlagen

Hoi Sylvester,
bedankt, maar wat ik eigenlijk wil is dat op blad 1 de certi komen die aan de voorwaarde voldoen. Dus zeg 1 of 2 maanden vooraf.
Het moet dus in een oog opslag zien wat verloopt op in welke maand.

Hoi Sylvester,

Het is nog niet exact wat ik bedoel, maar ik ben wel al verder zoals je ziet.
Ik zie nu op blad 1 alle zaken die verlopen in april. (is huidige maand + 2)
alleen veld B1 op blad 1 krijg ik nog niet goed. Daar wil ik dan de toekomstige maand (in dit geval april) uitgeschreven hebben.

Bijlagen

:thumb: Helemaal top, ik was er net achter dat ik =datum(jaar) moest gebruiken. Ik keek steeds naar maand +2.

Sylvester nogmaals bedankt!

Code:
=ALS(MAAND(C3)=MAAND(CERTIF!$B$1)+2;MAX(A$1:$A2)+1;"")
MAAND(C3) is maximaal 12
MAAND(CERTIF!$B$1)+2 is soms 13 of 14

daar moet je nog iets op verzinnen

en volgens mij pakt hij nu april uit elk jaar, niet alleen van 2012

groet sylvester

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan