• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toernooi

Status
Niet open voor verdere reacties.

elda

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Berichten
195
Hey beste helpers,

ik kom maar weer een beroep op jullie doen, want ik weet echt niet hoe te starten.
In bijlage een excelbestand met drie werkbladen.
De bedoeling is dat via excel automatisch de halve finales en finales ingevuld worden, na het inbrengen van de uitslagen. Als je de werkbladen opnet, weet je wel wat ik bedoel.
Wie kan mij al op weg zetten.
Hartelijk dank, nu reeds
 

Bijlagen

  • Toernooi bis.rar
    3,2 KB · Weergaven: 42
Elda

Kan je niet zelf iets opzetten zoals in deze zeer recente thread. Daar zijn bestanden die automatisch de stand genereren voor 18 ploegen. Je kan daarvan starten en alles naar 4 ploegen omwerken. Grotendeels komt dat neer op deleten van heel wat (maar ook niet te veel) :cool:

Of je begint met een nieuw werkblad en kijkt de structuur af van die andere bestanden. De formules krijg je er ook gratis en voor niks bij. :thumb:

Wigi
 
okidoki,

zal dat eens bestuderen en als ik probs heb kom ik wel nog eens langs
Alvast bedankt vvor de tip
 
Ik heb toch nog wat tijd gevonden heb voor 1 categorie voorgedaan, ontdaan van alle franje. Niets van VBA code.

Zie bijlage.

Wigi
 

Bijlagen

  • Elda goed.zip
    17,1 KB · Weergaven: 71
Beste Wigi,

het mooi schemaatje klopt niet, want volgens schema dat je hebt doorgestuurd, spelen de ploegen met heen- en terugwedstrijden.
In het voorgesteld toernooi, spelen de ploegen slechts éénmaal tegen elkaar.
Ik hoop dat je verstaat wat ik bedoel en zo niet, ben ik steeds bereid je meer info te geven

mvg
 
Jaak

Heen- en terugwedstrijden hoef je niet allemaal in te vullen. De formules blijven kloppen. Vul enkel de cel waar gespeeld is geweest. Als je wilt kan je de andere cellen nog een grijze achtergrond geven zoals op de diagonaal. Je kan er bv. voor kiezen alles boven de diagonaal grijs te maken.

Wigi
 
Beste, allerbest Wigi,

hoe ga ik dan tewerk als ik met de twee poules zit?
Hoe verbind ik die aan alkaar voor de verdere kwalifikaties?
 
Jaak

Maak alles zoals je het wilt voor 1 poule, en kopieer dan voor de andere poule. Verander in de copie de namen (zet ze wel eerst alfabetisch) en klaar!

Voor de halve finales en zo, kijk af wat ik in het voorbeeld heb gedaan. De celverwijzingen zullen wat anders worden, maar het idee is helemaal hetzelfde.

Wigi
 
Heb zoveel mogelijk mijn plan getrokken en het lukt wel.
Maar ik zit met een voortdurende foutmelding, zoals je kan zien in werkblad preminiemen lijn 13 en verder.
Wat doe ik daar weer verkeerd

mvg
 

Bijlagen

  • Toernooi bis.rar
    9,6 KB · Weergaven: 46
Je berekeningen in de roosters in de kolommen AI t.e.m. Al zijn verkeerd.

Begin met zo'n rooster van mij. Maak 1 cel kloppend in de nieuwe tabel van jou.

Bv. voor preminiemen, waar nu AI6 is. Dan kopieer je die cel naar AI7:AJ7, naar AI8:AK8.

De rest van de rooster kan leeg blijven want de overeenkomstige cellen uit de uitslagentabel gebruik je toch niet.

Herhaal voor de andere 2 tabellen.

Dat is het dan voor 1 poule. Hetzelfde doe je voor de andere poule.

Nu duidelijker?

Wigi
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan