Toets "]" blijft hangen

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
349
het is bij mijn nieuwe MSI laptop al 2 keer voorgekomen dat ineens de "]" toets blijft vasthangen, maakt niet uit in welk programma, enige wat helpt is opnieuw opstarten.
Het is 2 keer gebeurd terwijl mijn dochter erop aan het spelen was, dus ik vermoed dat zij iets "geks " doet. Na het nieuw opstarten is het opgelost. De knop lijkt niet vast te zitten of vies te zijn, dus ik vermoed niet dat het iets hardware matigs is. Iemand een idee?
 
Als die blijft hangen, dan lijkt het mij meer op een technisch euvel.
 
Wat bedoelt u met een technisch euvel? Ik zou dan verwachten dat het vaker op zou treden en niet opgelost is met een herstart
 
Gebruik "Problemen oplossen" om problemen op te lossen

Ga naar > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > links staat > Problemen oplossen.

Extra probleemoplossers > Toetsenbord
 
In 99% van de gevallen is het een technisch euvel, of een toets die ergens blijft plakken. Voor het resterende deel kan het misschien softwarematig iets zijn. Maar voor een ] is het wel merkwaardig. Je kan kijken of je de driver van je toetsenbord kan herinstalleren.

Een mooie test is om te kijken of het ook buiten Windows gebeurt. Denk aan een LiveUSB stick met Linux ofzo. Puur om te testen ;).
 
Kan ik een laptop toets losmaken om te zien of er iets onder zit of moet het hele toetsenbord er dan uit?
 
Kan ik een laptop toets losmaken om te zien of er iets onder zit of moet het hele toetsenbord er dan uit?
Ligt een beetje aan het model laptop. Maar bij laptops is het vaak lastiger. Test eerst eens buiten Windows uit en probeer vast te stellen na welke gebeurtenis het gebeurt, als dat kan.
 
Het is een nieuwe laptop? Garantie?
Ik lees op internet > Toegankelijkheid > Toetsenbord > Plaktoetsen
Select accessibility
Select keyboard
Enable sticky keys
Press option twice quickly to enable sticky and once more to turn it off (option key must be enabled if you previously disabled it in modifier key controls)
Turned sticky keys back off afterwards

Somehow the laptop had a sticky option input (even though sticky keys was off and it was not displayed in the top right corner) and activating/deactivating the sticky option key cleared it.

Ik weet zelf niet wat de betekenis is.
 
@Senso Plaktoetsen zijn dat in het Nederlands. Het heeft geen betrekking op dit probleem. Je kan bijvoorbeeld iets kopiëren met achtereenvolgens Ctrl en dan C in plaats van dat je eerst de Ctrl ingedrukt houdt. Het geldt voor alle sneltoetsen die samengaan met Ctrl, ALT en Shift.
 
Bedankt voor de uitleg. De tekst stond wel in een artikel waar sprake was van een "stuck" toets.
 
Het is een nieuwe laptop? Garantie?
Ik lees op internet > Toegankelijkheid > Toetsenbord > Plaktoetsen
Select accessibility
Select keyboard
Enable sticky keys
Press option twice quickly to enable sticky and once more to turn it off (option key must be enabled if you previously disabled it in modifier key controls)
Turned sticky keys back off afterwards

Somehow the laptop had a sticky option input (even though sticky keys was off and it was not displayed in the top right corner) and activating/deactivating the sticky option key cleared it.

Ik weet zelf niet wat de betekenis is.
Ja zeker nog garantie. Maar probleem is dat ik niet weet wanneer het optreedt.dus opsturen heeft momenteel nog weinig zin
 
Hallo Bouncer,

Ik begrijp dat na opnieuw opstarten het probleem tijdelijk weg is.
Kun je de computer opnieuw opstarten, een tekstbestand openen en dan de defecte toets indrukken. Is het probleem dan direct terug? Of is na het openen van het tekstbestand het probleem direct zichtbaar?

Vrijwel alle laptops hebben een toetsenbord met platte toetsen. Na verwijderen van een toets kan het lastig deze weer goed te monteren en zou ik in eerste instantie niet aanraden.

Ik bedacht me om een extern toetsenbord eens aan te sluiten als je het probleem hebt, maar bij nader inzien niet (goed) te testen waar het probleem in zit.
 
Het is 2 keer gebeurd terwijl mijn dochter erop aan het spelen was, dus ik vermoed dat zij iets "geks " doet.
Vergeten jullie (helpers) niet iets nogal wezenlijks? TS gaf weliswaar aan dat het een nieuwe laptop betreft, maar geeft niet aan hoe lang hij hem al heeft. Noch of het bij die twee keer is gebleven sindsdien. Lijkt mij behoorlijk essentiële informatie, nét als het gegeven dat het blijkbaar alleen gebeurt als de dochter een spel speelt op de laptop. Dan wil je toch op zijn minst weten wélk spel?
Ik denk dan eerder dat het een probleem is met dat spel, dat wellicht toetsen herdefinieert. En of het reproduceerbaar is met dat specifieke spel.
 
Ik heb geen onvertogen woord gebruikt, en @Lange Pier ook niet. Jij daarentegen laat nu al een paar berichten lang zien dat je taalgebruik behoorlijk onder de maat is, en de inhoud ook. Een paar taallessen op school gemist? Verder ben jij mijn tijd niet waardig, dus hier zul je het mee moeten doen, je hebt al genoeg aandacht gehad.
 
Laatst bewerkt:
Weer een respectloos bericht. Geen zin meer in, ga je tijd ergens anders verdoen vis
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Hallo Bouncer,

Ik begrijp dat na opnieuw opstarten het probleem tijdelijk weg is.
Kun je de computer opnieuw opstarten, een tekstbestand openen en dan de defecte toets indrukken. Is het probleem dan direct terug? Of is na het openen van het tekstbestand het probleem direct zichtbaar?

Vrijwel alle laptops hebben een toetsenbord met platte toetsen. Na verwijderen van een toets kan het lastig deze weer goed te monteren en zou ik in eerste instantie niet aanraden.

Ik bedacht me om een extern toetsenbord eens aan te sluiten als je het probleem hebt, maar bij nader inzien niet (goed) te testen waar het probleem in zit.
hoi, geprobeerd, maar daarmee kan ik het niet triggeren. Lijkt dan geen fysiek probleem vh toetsenbord, toch? Extern toetsenbord gaat ook gewoon goed. Heb het probleem ook vooralsnog niet meer gehad (lees, dochter heeft laptop niet meer geleend haha). Wat ik wel nog een keer heb gehad, als ik op start klik en dan zoekvenster, dat ik daarin niets kon typen, in verkenner, browser, word wel. Na herstarten was dat opgelost
 
Vergeten jullie (helpers) niet iets nogal wezenlijks? TS gaf weliswaar aan dat het een nieuwe laptop betreft, maar geeft niet aan hoe lang hij hem al heeft. Noch of het bij die twee keer is gebleven sindsdien. Lijkt mij behoorlijk essentiële informatie, nét als het gegeven dat het blijkbaar alleen gebeurt als de dochter een spel speelt op de laptop. Dan wil je toch op zijn minst weten wélk spel?
Ik denk dan eerder dat het een probleem is met dat spel, dat wellicht toetsen herdefinieert. En of het reproduceerbaar is met dat specifieke spel.
laptop is 2 maanden oud. Dochter speelt op roblox, een paardenspel. Vooralsnog niet reproduceerbaar
 
Ik heb geen onvertogen woord gebruikt, en @Lange Pier ook niet. Jij daarentegen laat nu al een paar berichten lang zien dat je taalgebruik behoorlijk onder de maat is, en de inhoud ook. Een paar taallessen op school gemist? Verder ben jij mijn tijd niet waardig, dus hier zul je het mee moeten doen, je hebt al genoeg aandacht gehad.
heb ik iets gemist?
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan