Toetsboard kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Doe het nog niet. Lijkt wel of toesten plakken :confused:.

Ik typ a, ik zie az. Ik typ ] ik zie ]
volgende regel (enter dus)

Onderste doen het nog niet allemaal...

Geplaatst door P@sbeer

ALDI een draadloze met scrollmuis erbij 24.99;)

Heb net een draadloze optische gekocht, helaas :p

Aha Tiborv, zal ik dan niet meer doen :).

Dit toetenbord typt k*t. Er zit kaarsvet tussen :confused:.

Nog idee-en:(?

Ik heb wel eens m'n toetsenbord onder de douche gehouden nadat er limonade over was gevallen,maar het is wel belangrijk dat hij zolang hij nat is niet aangesloten is.
Ik had er ooit wel eens iets over gelezen zal eens zoeken

Gr jozo

Hier is het

Take Your PC Into The Shower?

If you thought the "Dirty Mouse Ball" discussion was strange ( http://www.langa.com/newsletters/2001/2001-10-11.htm#1 ) you may find this even stranger: A company is applying a layer of insecticide to circuit boards to kill insects that get into PCs! http://www.wired.com/news/technology/0,1282,47361,00.html I personally think that simply keeping things clean in and around your PC is a simpler, better idea.

But sometimes, accidents happen, especially with mice and keyboards: Coffee, sugar-laden soft drinks, food crumbs--- yuk!

Here's something many people don't know: If you live in an area without a lot of minerals in your water, you can sometimes save keyboards, mice and other non-motorized electronica by thoroughly *washing* the device, as long as it's unpowered/unplugged before washing, and then and allowed to dry before re-use. (Writer Jerry Pournelle actually took a keyboard into the shower with him once... but that's another story.)

You can use tap water that's not mineral-rich; or buy some distilled water and try that. Repeatedly submerge the unpowered/unplugged device: The water gets in (and out) via the same cracks and openings that the unwanted crud does.

If you wash out the crud and then let the device totally and completely air-dry before plugging it back in, it probably will work fine, especially if the problem was caused by very fine particulates and soluble stuff.

If you live in a humid area, you may wish to hasten drying (and forestall corrosion) by placing the device in an artificially warmed (not hot) or dehumidified area while it dries. And if, after thorough drying, things seem at all funky with the washed device, or if you have any doubts about the success of your cleaning, don't risk plugging it in: Just throw the device out.

Common sense also applies: I wouldn't try to save a $2 mouse by washing it and then plugging it into a $2000 PC, for example. But I have washed old keyboards and successfully got them going again on old PCs. As with any repair, you need to make a rational judgment call about the risks and benefits.

Washing keyboards, mice, or any electronics gear isn't a panacea--- in fact, it's a last resort. But if it's done carefully, it can sometimes work to resurrect hardware that's otherwise been ruined by spilled food, drink, or whatnot. Honest! 8-)

:eek: :8-0: , uuh ok:D.
Dat probeer ik toch maar ff niet ;).

Als ik hem openschroef, is dat met mijn hardware kennis een verbetering of verslechtering voor mijn toetsenbord:o?

Geplaatst door XP_PC
Als ik hem openschroef, is dat met mijn hardware kennis een verbetering of verslechtering voor mijn toetsenbord:o?

Lijkt me niet echt nodig gewoon een nachtje op een warme plek laten drogen.

En het lijkt me niet echt goed voor je comp om hem nat te gebruiken.

Mijn hond vond het nodig om een blikje cola om te laten vallen. Je mag 1 keer raden waar het op viel...

Mijn noodtoetsenbord:mad: . Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik helemaal niets meer kan...

Hij doet het nog steeds niet.

Van de bovenste en middelste rij pakt ie hem dubbel, de onderste reageer niet (of niet goed)

ik zou toch gaan kijken voor een nieuw toetsenbord :D

Groeten Oossie.

toets en boort

mm...ik speelde graag JackJazz1
ging indertijd nog op DOS.
Nu heeft elk toets/en/boort tegenwoordig
een Windows toets...(tussen de ctrl en alt, de twee
schiettoetsen van JackJazz)

en dan sloeg JackJazz1 terug af, net als 't spannend werd.
Na drie keer zo'n ding open (JackInTheBox effect) gemaakt te hebben,
en al die rubbertjes weer terug in the box gestopt te hebben,
heb ik ze er maar "afgezaagd" (geloof 't of niet.)

Kan ik eigenlijk nog 'n eens een computerblunder noemen.
Toets/en/boort fabrikanten, die zoiets verzinnen!
geef mij dan maar een lumnicent toetsbordje, met een DOS toets.

Groeten, Gimli :)

Net even lekker zitten eten wijntje er bij schenk mezelf nog een lekker vol glas in om even aan de computer te zitten.
En jullie raden het al, het volledige glas rode wijn over mijn nog geen twee maanden oude toetsenbord, computer snel uitgezet en toetsenbord gelijk grondig afgespoeld onder de douche, en ligt nu te drogen op de kachel.

wordt vervold :D

ps. Ik zet dit in dit al zo oude bericht omdat ik er toen enorm om heb moeten lachen

Heb het zelfs nog sterker gehoord, en heb het ook geprobeerd met een toetsenbord. In de afwasmachine ermee, zonder zeepblokje of wat ook natuurlijk. Helaas het hielp wel maar niet helemaal. Het bewuste toetsenbord was waarschijnlijk al te oud. Sommige toetsen gingen wel weer werken en sommige bleven het maar niet doen. Heb toen maar een nieuwe gekocht:thumb:

deze is nog sterker, heb ooit eens een toetsenbord
met een stofzuiger schoongemaakt, zoog die 3
toetsen weg.
stofzak eruit, losgesneden, zitten zoeken in die troep,
vond er maar 2 terug.
heb ik een nieuwe moeten halen:)

Gisteren het toetsenbord weer aangesloten, en is weer als nieuw :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan