Toetsenbord kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

profpc

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2003
Hallo,

Ik zit nu bij mijn opa thuis, en als ik een tekst wil typen, maakt niet uit waarin, in word,msn,IE... dan krijgt ik er gekke tekens tussen. Ik ben er wel achter gekomen dat als ik wat sneller typ, dat het alleen dan gebeurt.

Vb. langzaam typen: Dit is een test

Vb. snel typen: Dit éiéßééené étéesté

Toetsenbord instellingen wel goed staan ?
Sluit eens een ander toetsenbord aan en kijk of dit het probleem verhelpt, zo ja dikke kans van kapot toetsenbord.

Geplaatst door profpc
Hallo,

Ik zit nu bij mijn opa thuis, en als ik een tekst wil typen, maakt niet uit waarin, in word,msn,IE... dan krijgt ik er gekke tekens tussen. Ik ben er wel achter gekomen dat als ik wat sneller typ, dat het alleen dan gebeurt.

Vb. langzaam typen: Dit is een test

Vb. snel typen: Dit éiéßééené étéesté

Lijkt op resonanies bij het testen. Dit kan komen door vervuiling van het toetsenbord. Vooral met de vochtige lucht van de laatste dagen kan een vervuild toetsenbord problemen gaan opleveren.

Als de instellingen goed zijn zoals reeds gesteld, dan zit er niets anders op dan het toetsenbord een badje te geven. Mocht je dat willen doen dan zal ik een verhaaltje in elkaar zetten over het reinigen van het toetsenbord.

Nee, is niet meer nodig.
Ik heb de oorzaak gevonden, er waren twee knoppen tegelijkertijd ingedrukt boven en die bleven hangen, en daarom ging hij dus ook raar doen. De pc ging ook sloom doen, terwijl het een hele snelle is.

Maar het reinigen van het toetsenbord?
Mag ik dat nog weten? :p

Geplaatst door profpc
Kan in de vaatwasser.:p
24.jpg

Bron + info;
http://www.tweakzone.nl/tutorials/5/last

Denk erom dat de toetsen erg licht zijn en makkelijk door de vaatwasser slingeren!!!!
(warmte element is erg heet.;))

Geplaatst door profpc
Ik dacht dat hij in de wasmachine moest :D :p
De toetsen kunnen in een linnenzakje en zo in de wasmachine.
Wel met Dreft anders krimpen ze.:p

Geplaatst door crash

Handig, kan ik de toetsenbord in mijn binnenzak stoppen :D ;)

Geplaatst door crash

Als je zwarte knopjes hebt moet je wel Dreft Dark nemen...beter voor de kleur.

Nu ik dit zo op gezocht had, heb ik ook maar eens de toetsen van m'n toetsenbord verwijderd.
Na een jaar intensief gebruik en alleen de buitenkant schoonmaken, weet je echt niet wat je ziet onder de toetsen.:8-0:
Gelukkig heb ik de doos nog, dus kan zo de toetsen op de goede plek weer terug zetten.(hoef geen foto te maken.)
Het typed anders zo beroerd.:p

Ik heb ze wel eens bij een kennis verwisseld als geintje en die werd helemaal gek......:p
Maar één keertje is genoeg.....

Geplaatst door profpc

Schoonmaken van een toetsenbord. Kan zowel bij een laptop als desktop gebruikt worden.

Bij een laptop:
1. Alle kabels er af, accu er uit.
2. Toetsenbord los nemen. Zit meestal met twee nokjes bovenaan vast, die moeten even weggedrukt worden. Het kabeltje is meestal een flatcable die met een klemverbinding vast zit, in mijn geval een wit blokje.
3. Toetsenbord uitnemen

Bij een desktop
1. Toetsenbord kabel en evt. spanningskabel eruit halen.
2. Onderzijde losmaken
3. Toetsenbord losmaken van het frame
4. Toetsenbord uitnemen

Een emmer volmaken met water van 60 tot 70 graden Celsius. Je hand verbrandt net niet.
Per tien liter water 1 DRUPPEL afwasmiddel toevoegen. Dit is om het water te breken (oppervlaktespanning verlagen) en om kalk te doen neerslaan.
Heb je water met veel kalk (hoger dan 9 graden Duitse hardheid), dan is het aan te bevelen het water eerst drie minuten te laten koken of gedestilleerd water te gebruiken.

Leg een goede droge afdroogdoek klaar

Daarna houd je het toetsenbord eerst aan de linker- (of rechter-) kant vast en laat de rechter- (of linker-) kant in het water zakken en beweeg het snel en stevig door het water, daarna omdraaien en de andere kant ook stevig door het water heen en weer bewegen.

Dan het toetsenbord met twee handen beetpakken en goed schudden om het overtollige water te verwijderen. Het toetsenbord in de afdroogdoek leggen en nogmaals goed schudden zodat zoveel mogelijk water opgenomen wordt.

Daarna het toetsenbord een dag laten drogen op een warme plek (b.v. boven radiator, zorg dat de temperatuur niet boven de 70 graden Celsius komt, heteluchtoven kan ook).

Monteer daarna het toetsenbord in de laptop of in het frame van de desktop.

In de meeste gevallen heb je een veel beter toetsenbord dan voorheen.

Door mij zijn tot nog toe goede resultaten geboekt. Dezelfde procedure kan dus ook voor andere elektronische circuits gebruikt worden als men er maar aan denkt de spanning te verwijderen en losse onderdelen apart schoon te maken .
(c)Jaap J. van Veen 2004.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan