Toetsenbord op scherm voor Touch-screen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

muufley

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2010
Ik zit al een tijd met het idee in mijn hoofd om de computer die op mijn werk gebruikt wordt voor de stock-ingave database te veranderen naar een touch-screen configuratie. Het huidige model met muis en toetsenbord lijkt niet zo geschikt, de huidige computer staat op de werkvloer en voor de werknemers daar is het handiger (en vlugger) om met een touch-screen te werken.
Een vereiste is dus een virtueel toetsenbord om de gegevens te typen. Ik weet dat windows een dergelijk virtueel toetsenbord heeft en dat er ook buiten windows nog andere mogelijkheden zijn. Maar ik had dit virtueel toetsenbord het liefst in de database zelf gehad.
Ik vond een kant-en klare toetsenbord gemaakt door een andere gebruiker hier.

Ik wil dit toetsenbord als subform plaatsen in een mainform. Op de mainform moeten 2 tekstboxen ingevuld worden echter heb ik geen flauw idee hoe ik hetgeen ik typ kan laten verschijnen in de tekstbox op de mainform dat de focus heeft.

kybrscrn.gif

Je geeft het zelf al aan: Windows heeft zelf een toetsenbord maar jij wilt zelf een toetsenbord maken?

Maak een nieuw form.
Gebruik het image control om het plaatje te tonen van het toetsenbord.
Leg over iedere toets een transparant label en programmeer het on-click event van ieder label.
Als je nu klikt op een toets dan wordt je event getriggered. Nu moet je nog zorgen dat de ingetikte tekst op de plaats terecht komt waar je het hebben wil.

Ik denk dat je beter de ingebouwde versie kan gebruiken. Want je moet ook nog rekening houden met shift, control en alt toets aanslagen...
Code:
shell "%SystemRoot%\system32\osk.exe"
HTH:D

Laatst bewerkt:
Of, iets ingewikkelder om te maken, maar uiteindelijk waarschijnlijk veel makkelijker te onderhouden: één transparante knop die het hele (bruikbare deel van) het toetsenbord bedekt, waarbij je de Klikpositie uitleest, en vertaalt naar een commando. Want het zijn uiteindelijk wel erg veel labeltjes die je moet maken!

Of, iets ingewikkelder om te maken, maar uiteindelijk waarschijnlijk veel makkelijker te onderhouden: één transparante knop die het hele (bruikbare deel van) het toetsenbord bedekt, waarbij je de Klikpositie uitleest, en vertaalt naar een commando. Want het zijn uiteindelijk wel erg veel labeltjes die je moet maken!
Jouw oplossing is een stuk ingewikkelder want nu moet je per toets een (X,Y) range aangeven waarin je kan klikken die je dan weer refereert aan een toets dmv een tabel...

Waarom download je het voorbeeldbestand niet van de site die je opgeeft? Daar zitten voorbeeldbestanden in van access 1997, 2000, 2003 en 2007. Dan kun je daarop verder doorborduren toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan