Toevoegen veld linked tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

nkamp

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik snap niet hoe het exact werkt met een linked table.

Ik onderhoud een Access applicatie. Deze wordt gevuld met data vanuit een SQL-server database via linked tables. Nu is er in de SQL-server database tabel, een veld toegevoegd en deze wil ik ook in de Access dB toegevoegd hebben.
In het verleden is mij dit ook al eens gelukt. Echter ik heb het niet genoteerd hoe ik dit destijds gedaan heb. Maar het zou moeten werken.
Ik dacht het via de linked table manager te kunnen doen. Echter er wordt dan geen veld toegevoegd??
Handmatig velden toevoegen gaat niet want "can't save properties for linked tables".

Dus kan iemand mij verder helpen.

Alvast bedankt.

Nico

Laatst bewerkt:
als je tabel gelinked is dan hoef je de link alleen maar te refreshen.
rechtsklik op de bewuste tabel en kies linked table manager (of de nederlandse variant)
refresh alles(!)

Misschien had je de verkeerde te pakken.

succes!

Dat dacht ik ook dat het op die manier moet werken. Volgens de properties van de tabel betreft het een linked ODBC tabel.
Maar is het dan zo dat alle velden van de "master" database tabel overgenomen worden in linked ODBC tabel?

Toch vreemd.

Ik heb inmiddels nog wat anders geprobeerd nl. menu-->linked table --> get external data. Echter dat heeft ook niet geholpen. Ik heb in een eerder stadium wel de tabel kunnen updaten en volgens mij op deze manier.
Zou dit met rechten te maken kunnen hebben. Het account is naar omlaag bijgesteld, zodat ik nog wel data kan overhalen maar geen linked table meer kan updaten. Wanneer ik via Get external data de database opgeef met dan zie ik nog wel andere tabellen maar dat zijn meer algemene tabellen. Ik zie niet de tabel die ik wil updaten.

Bedankt.

Nico

Laatst bewerkt:
Als je de tabel eens weggooit en daarna opnieuw koppelt, heb je je veld er dan wel bijstaan?
als dat wel het geval is dan zou je erover kunnen denken dit als default tijdens het opstarten van je applicatie te doen, maar dan automatisch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan