tool voor website updating

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
1.497
elke keer als ik mijn website ge-update hebt dan moet ik eerst alles uploaden om zeker te weten of alles wel naar behoren werkt.
Dit moet toch anders kunnen? Bestaat er geen tool/software die net alsof doet alsof de website online staat (natuurlijk maakt hij in allertijden gewoon verbinding met internet).
ik heb dan gewoon alle bestanden op mijn computer staan maar met de tool kan ik dan zien of alles naar behoren werkt zonder dat ik alles telkens hoeft te uploaden.
Dit zal mij zoveel tijd schelen.
 
ik gebruik microsoft Expression Web 4 voor een pure html website. Wellicht bedoel je zoiets.

Jan
 
bedankt voor de linkjes modje..

wil alleen niet zeuren maare zijn linkjes in de handtekening niet verboden hier?
je moet wel het goeie voorbeeld geven heh ;)
 
Die "tool" is er maar dat heet dan een webserver.

Als de productieserver op windows draait kun je op je eigen systeem, mits windows, de locale webserver activeren (IIS) of het pakket WAMP installeren

Op een linux systeem kun je LAMP installeren.

Voor beide systemen gaat je HOST localhost heten.

Als je als scripttaal Vbscript gebruikt dan werk je het best onder windows/IIS/. De andere opties werken dan met PHP/MySql

Gebruik je een CMS, dan moet je dat ook op de locale webserver installeren.

Ik noem de meest uitgebreide mogelijkheid. Dan ben je voor de toekomst ook voorzien.

Succes
 
aha! Daar wordt WAMP dus voor gebruikt. Ik heb vrienden het wel eens eerder zien gebruiken.. maar snapte nooit zo goed wat ze daar nou mee deden.
is het overigens niet zo dat je met WAMP ook een eigen webserver voor het internet kan maken? (niet local host)
 
bedankt voor de linkjes modje..

wil alleen niet zeuren maare zijn linkjes in de handtekening niet verboden hier?
je moet wel het goeie voorbeeld geven heh ;)

Geen probleem ;)

Een niet commerciële link mag in de handtekening geplaatst worden, voor commerciële links moet je toestemming hebben van de penningmeester.


aha! Daar wordt WAMP dus voor gebruikt. Ik heb vrienden het wel eens eerder zien gebruiken.. maar snapte nooit zo goed wat ze daar nou mee deden.
is het overigens niet zo dat je met WAMP ook een eigen webserver voor het internet kan maken? (niet local host)

Dat kan inderdaad door in je router poort 80 te forwarden naar het ip van de pc die de wamp / lamp server draait :)
Let wel dat dit veiligheidsrisico's met zich meebrengt, zeker met de standaardinstellingen :D
 
Laatst bewerkt:
Geen probleem ;)

Een niet commerciële link mag in de handtekening geplaatst worden, voor commerciële links moet je toestemming hebben van de penningmeester.




Dat kan inderdaad door in je router poort 80 te forwarden naar het ip van de pc die de wamp / lamp server draait :)
Let wel dat dit veiligheidsrisico's met zich meebrengt, zeker met de standaardinstellingen :D

Oops... ow dat wist ik dus niet :|

Maar heb iets gevonden zoals WAMP daar lijk ik wel iets mee te kunnen,
we zullen zien

en ik kan geen eigen webserver draaien alleen localhost.
Zit op openbaar wifi en heb geen andere mogelijkheid :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Als u een directe reactie geeft is een quote onnodig :)

Veel succes met de gevonde oplossing en een prettige dag nog :thumb:
 
aha! Daar wordt WAMP dus voor gebruikt. Ik heb vrienden het wel eens eerder zien gebruiken.. maar snapte nooit zo goed wat ze daar nou mee deden.
is het overigens niet zo dat je met WAMP ook een eigen webserver voor het internet kan maken? (niet local host)

Ja, dat kan. Maar als je op Windows draait kun je ook de native microsoftserver software gebruiken. Wat Megabyter zegt is universeler.
 
meh werkt niet
heb de server wel online gekregen door middel van de poort aan te passen in de apache instellingen
maar dan zodra ik de localhost open wordt mij vertelt dat pagina niet geopend kan worden.

Update:
heb het voor elkaar gekregen moest de poort er nog achter plakken
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan