• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tooltip / tekst weergeven van de cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

IVolturiI

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2016
Berichten
6
Hallo,
Ik heb een vraag over Excel wat betreft Tooltips.
Sommige van mijn kolommen mogen niet breder gemaakt worden, echter is de value van een paar cellen veel te lang om weer te geven.
Is er een manier / een code die ik kan toevoegen en oproepen voor alleen die kolommen?
Ik heb laatst wat gevonden, echter pakt die AL mijn cellen, en dat hapert nogal...

Dit is de code waar ik heb over heb:


[XML]' Copy all the code below into ThisWorkbook module
' WARNING: the manually typed comments in the sheets
' of this workbook will be destroyed!

Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
addComments Sh.UsedRange
End Sub

Private Sub Workbook_SheetCalculate(ByVal Sh As Object)
addComments Sh.UsedRange
End Sub

Private Sub Workbook_SheetDeactivate(ByVal Sh As Object)
On Error Resume Next
Sh.UsedRange.SpecialCells(xlCellTypeComments).ClearComments
End Sub

Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
addComments Target
End Sub

Private Sub addComments(Optional Rng As Range)
Dim x As Range
If Rng Is Nothing Then Set Rng = ActiveSheet.UsedRange
With Application
.ScreenUpdating = False
.DisplayCommentIndicator = xlCommentIndicatorOnly
End With
For Each x In Rng.Cells
With x
.ClearComments
If Len(.Text) Then
With .AddComment(.Text).Shape
.TextFrame.AutoSize = True
.AutoShapeType = msoShapeRoundedRectangle
.TextFrame.Characters.Font.Size = 14
End With
End If
End With
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub[/XML]

Ik snap zelf niks van deze "algebra", maar ik hoop dat iemand hier dat wel snapt.
Hopelijk hebben jullie hier een oplossing voor!
Alvast bedankt!, Mvg, K.Vanstaen.
 
Laten we beginnen bij het uitgangspunt: waarom kunnen/mogen kolommen niet breder gemaakt worden ?
 
Laten we beginnen bij het uitgangspunt: waarom kunnen/mogen kolommen niet breder gemaakt worden ?

Iets breder maakt me niet uit, echter staat er enorm veel info in waardoor het een totaal zooitje wordt als ik daar de kolommen voor moet vergroten... Het gaat hierbij om plus minus 10-15 worden.
 
Het lijkt me zo dubbelop om dezelfde gegevens zowel in een cel als in een commentaar of elders te hebben.
Gebruik je Excel dan niet als een tekstverwerkingsprogramma in plaats van als een rekenprogramma ?
 
Het lijkt me zo dubbelop om dezelfde gegevens zowel in een cel als in een commentaar of elders te hebben.
Gebruik je Excel dan niet als een tekstverwerkingsprogramma in plaats van als een rekenprogramma ?

Ik zal het je uitleggen.
Ik heb een behoorlijk groot (reken) programma gemaakt voor elke soep die ik maak voor mijn bedrijf, dat ik precies kan zien wat mij een portie of een hele ketel op de cent na kost. Echter heb ik in dit excel bestand een behoorlijke aantal ingrediënten, wat het daardoor onoverzichtelijk maakt wat er nu daadwerkelijk allemaal in zit. Dus heb ik een extra colum toegevoegd, die mij automatisch weergeefd wat er allemaal in zit. Maar, zoals je je misschien voor kan stellen wordt een zoon cel hierdoor erg groot. Vandaar mijn vraag..
Hopende je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Mvg, K.Vanstaen
 
Hoi,
Zoiets misschien?
 

Bijlagen

  • Kopie van Soep.xlsb
    17,5 KB · Weergaven: 38
In plaats van in een extra kolom kun je dan toch beter meteen alles in een comment-box zetten, die pas zichtbaar wordt als je erop gaat staan.
 
Ga naar de VBA editor (Alt + F11) Daar kan je het formulier en de programma code vinden.
programma code onder blad1 en userform1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan