Toon alle facturen/offerten van één klant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinkerbeline

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Berichten
6
Ik heb een database met 2tabellen.
1. tblKlanten (KlantID, naam, adres,...)
2. tblFacturen (FactuurID, KlantID, Prijs, ...)
3. tblOfferten (OfferteID, KlantID, prijs,..)

Ik heb een formulier gemaakt waar je een klanten kan opzoeken en nieuwe aanmaken. Nu zou ik graag hebben dat als je in het record zit van één klant dat je met een knop alle desbetreffende facturen kunt zien van die klant. Kan iemand mij hierbij helpen aub?
 
Als je een subformulier op je formulier Klanten zet, heb je alle bij de klant horende facturen netjes in beeld. Idem dito voor Offertes. Wil je ze niet altijd in beeld, maak dan bijvoorbeeld tabbladen op je Klantenformulier met alle huidige velden op het tabblad Klanten, het (sub)formulier Facturen op het tabblad Facturen en idem voor Offertes. Met knoppen kun je dan de betreffende tabbladen zichtbaar maken.
 
Ik vrees dat dit geen optie is.
Want uiteindelijk zou mijn formulier van facturen ook een hoofdformulier met subformulier worden.
Want één factuur kan meerdere omschrijvingen hebben. ( zie bijlage)factuur.jpg
 
Verandert niks aan de zaak;
Nu zou ik graag hebben dat als je in het record zit van één klant dat je met een knop alle desbetreffende facturen kunt zien van die klant.
Dat kan alleen als je de facturen in een doorlopende lijst hebt staan. Een doorlopend formulier in een doorlopend formulier is niet mogelijk in Access. Je zult dus zowiezo een aparte lijst of formulier moeten hebben die de Facturen laat zien. Dat elke factuur een eigen (Enkelvoudig) formulier heeft met Factuurdetails (doorlopend formulier) staat daar dus los van. De factuur die je wilt openen kun je dan weer vanaf het doorlopende formulier doen.

Alternatief is nog twee doorlopende subformulieren, waarbij de bovenste de facturen laat zien, en de andere de detailrecords van de geselecteerde factuur.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan