Torrents opeens erg traag -.- (µTorrent)

Status
Niet open voor verdere reacties.

killablade

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2008
Een paar dagen geleden wilden mijn torrents gewoon niet meer op snelheid komen.. Normaal haal ik met goed geseede torrents wel 1 mB/s maar nu komt de snelheid niet boven de 70 kB/s uit, met welke torrent dan ook.

464208012.png

Ik had niks verandert aan mijn instellingen. Ook niet in mijn router (Sitecom WL-308 Gaming Router in combinatie met een Sitecom WL-321 Gaming usb adapter)

Hieronder staat wat ik intussen allemaal geprobeerd heb.

- Andere poorten gebruikt. - heeft niet geholpen
- CAT6 kabel gebruikt ipv draadloos - helpt niet
- Router opnieuw opgestart - Helpt niet
- Router gereset, opnieuw ingesteld - Helpt niet
- µTorrent opnieuw geinstalleerd - Helpt niet
- µTorrent beta gebruikt - Helpt niet
- Vista opnieuw geinstalleerd - Zelfs dit heeft niet geholpen =/

torrentq.jpg

Suggesties? ^^

Hoe was je seed-gedrag? Als je alleen maar download, de verbinding verbreekt en dus maar heel weinig upload, kun je op de blacklists terechtkomen.

Maar jij hield als ratio misschien keurig 1:1 aan? Dan is dat ook geen verklaring...

Hmmm ik download meer dan ik upload, dat is een ding dat zeker is, maar ik heb als ratio wel gewoon 100% staan daar, dus ik weet niet.. En dat blacklisten wordt zeker gedaan via IP?

Het kan misschien aan je poorten liggen, soms moet er er enkele open zetten.

De laatste tijd gaan torrents bij mij ook erg traag.

Volgens mij hebben we allebei upc en allebei hetzelfde abonnement

UPC Internet 10 geloof ik .
Zou het niet aan UPC kunnen liggen.

Misschien als je exact dezelfde torrent met dezelfde trackers enz. ergens anders download , iemand met een andere provider , kun je zien of het aan UPC ligt.

Ik heb meerdere torrents geprobeert, en ik kan mijn pc niet even ergens anders mee naartoe nemen =/

En ja we hebben hetzelfde abbo =)

Bump: Ik heb mijn IP adres gewijzigd, tot nu toe lijkt er niet veel verandert te zijn.. =/

Misschien een idee :

Als je nou een link geeft van exact dezelfde torrent , met dezelfde trackers seeders enz dan download ik die ook , dan houden we elkaar even op de hoogte van de snelheden enzo. Kunnen we in ieder geval testen of het aan jou ligt of aan UPC.

Vandaag ging het downloaden bij mij trouwens best snel maar de laatste tijd is het gewoon TRAAG. UPC is dus aan het afknijpen ?

*knip*

Bij deze torrent haal ik op het moment maximaal 30 kB/s.
Hij is erg goed geseed, dus daar zal het niet aan liggen.
Probeer jij het eens? Ik snap er echt niks meer van nu, zelfs een andere client (Vuze ipv µTorrent) helpt niet, het gaat dan alleen trager =/

Edit:

torrent2n.jpg

torrent3.jpg

Zwaar instabiele upload snelheden! Download blijft gewoon constant rond de 50 (of minder)

Pure afknijperij!

491507389.png

Edit: vanochtend even torrent aangezet, hier het (slechte) resultaat:

torrent4.jpg

Het lijkt beter dan eerst, maar ik denk dat wanneer ik vanmiddag uit school weer even check, dat ik dan opeens maar een kwart van deze snelheden haal. En dat terwijl dit al (erg) traag is.
Bull**** snelheden =/

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gister het forum niet gecheckt maar ik ben nu die Fallout 3 aan het downloaden.
Hij moet nog beginnen met downloaden maar ik zal hem vannacht ff aan laten staan . Of is het dan niet meer helemaal eerlijk omdat upc dan niet afknijpt ?

Ik weet het niet, maar gister na 12en haalde ik nog geen normale snelheden, en ik haal nu 120 kB/s, wat erg hoog is voor de laatste tijd, maar nog niet normaal laag voor wat ik kan halen en zou moeten halen (dit is namelijk 10x zoveel, zonder overdrijven) =/

Nou ik haal nu zo'n 5 kb/s

Maar we wonen ook in een andere regio , dat speelt ook mee denk ik..
We kunnen er wel vanuit gaan dat UPC aan het knijpen is denk ik zo. Morgen vertel ik hoever de download is !

@killablade: Graag geen links naar torrent-sites plaatsen, dit is tegen de voorwaarden van Helpmij.

Ah sorry, was het helemaal vergeten, maar het is wat lastig om het anders te testen ;)
Meestal let ik er wel op dat ik dat soort dingetjes dus niet doe, maar in dit geval ben ik het in mijn "rage" helemaal vergeten xD

Ik zie dat je NOD32 gebruikt. Dan helpt dit misschien voor het uTorrent probleem:

Naar de Geavanceerde instellingen in NOD32
Beveiliging van webtoegang -> HTTP, HTTPS -> Webbrowsers
uTorrent opzoeken in de lijst en er een rood kruisje voor plaatsen.

Ik ben nou iets van 22 MB aan het downloaden , maar het gaat best snel. Nouja , snel , 50 kb/s . Maar ik ben niet veel anders gewend eigenlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan