Torrents opeens erg traag -.- (µTorrent)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tjah... ik had het eerst altijd drie keer zo snel =/
Nu ik een 30MB abonnement heb hoor ik bijna 10x zo snel te kunnen lol -.-

Ik ben 1 keer boven de 1000kbps geweest :P

Wel raar , ik download altijd wel met zoveel mogelijk seeders en toch kom ik bijna nooit boven de 200.

Ik ben naar aanleiding van dit verhaal (het knijpen van het torrent verkeer door UPC) overgestapt naar usenet en ik haal weer keurig de 3000Kb/s :D :thumb: Zeker 'snachts gaat dat als een speer. Wellicht is dat voor jullie ook een alternatief?

Usenet kost wel geld of niet ?
Ik snap het nieuwsgroepen gebeure niet helemaal , wat is er eigenlijk allemaal te vinden op nieuwsgroepen. wat voor bestanden ? Wel games en films enzo ?

Ja zeker.., als je van een server met een lange retentieperiode gebruik wilt maken (lange beschikbaarheid van de bestanden) betaal je een bedragje (ik betaal 5 euro nog wat voor een speciaal daluren abbo van 24:00 tot 12:00 uur 30Mbit en daarbuiten 1 Mbit) Ik hengel nu zo 30 Gig naar binnen per dag zonder problemen. Wel is het wat meer zoeken maar daar zijn hulpprogramatjes voor.

Waar heb je dan een abonnement ? En kun je eens voorbeelden noemen van bestanden wat je daar zoal kunt vinden.

Ik heb een abbo genomen bij hitnews.eu (zie hier)
Voorbeelden van bestanden: download het programma FTD en kijk zelf maar... Of kijk bijvoorbeeld hier eens. Snel en goede kwaliteit.

Wat ik wel zie is dat je altijd meer peers hebt en minder seeders je moet eens kijken hoe snel het gaat als je meer seeders hebt als peers.
hier heb je een uitleg over seeders en leechers ( peers) als je het niet helemaal snapt:

Seeders zijn de mensen die de download helemaal voltooid hebben.
Leechers zijn de mensen zoals jij die de download nog niet helemaal hebben voltooid.
Een leecher neemt de downloadsnelheid af van een seeder.
Dus hoe meer seeders hoe sneller de download.
Maar hoe meer leechers hoe slomer de download.
Even een voorbeeld: Als je 6 seeders hebt en je doet het met 12 leechers haal je (zullen we maar zeggen) van een halve seeder de downloadsnelheid en dat kan lang duren.
Maar er staat altijd (als het goed is) een getal niet tussen haakjes en een getal wel.
Het getal tussen de () zijn het aantal seeders of leechers.
Het aantal zonder() zijn de seeders of leechers die nu online zijn om de torrent zijn werk te laten doen.
en dat tussen haakjes zijn gewoon de hoeveelheid die de torrent hebben gedownload.
Zo wel genoeg uitleg

Ik hoop dat je hiermee wat meer teweten bent gekomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan