Toshiba Laptop start niet meer op

• Onderwerp starter Onderwerp starter LC87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LC87

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2013
Beste mensen,

Ik heb een toshiba A300-10S. Hij viel uit toen hij op de accu stond (met nog -/+ 74%). Daarna wilt hij niet meer opstarten. Ik heb wel eens eerder gehad dat hij uit viel, maar daarna starten hij altijd weer op via het netstroom. Als ik hem nu aandruk dan gaat de powerknop branden, hij geeft aan dat het netsnoer is aangesloten en dat de accu erin zit maar het scherm blijft helemaal zwart. Je hoort ook dat de ventilator draait. Hem aansluiten op de tv (via HDMI) werkt niet, tv geeft melding geen video signaal. Ik krijg geen foutmeldingen, ook niet gehad voor het uitvallen of een keer bij het opstarten.

De laptop is ongeveer 4jr oud. Graag jullie hulp wat dit zou kunnen veroorzaken en nog mooier zou zijn een mogelijke oplossing.

Alvast vriendelijk bedankt.
Fijne feestdagen.

Hallo

"De laptop is ongeveer 4jr oud"

"Ik heb wel eens eerder gehad dat hij uit viel"

" maar het scherm blijft helemaal zwart."

Ik hoop voor u dat ik geen gelijk heb , maar dit zijn ook de symptomen van een v/h motherboard losgekomen g.p.u./motheboard chipset.

Extreme/langdurige oververhitting is meestal de hoofdoorzaak.

Is deze laptop ooit zuiver/stofvrij gemaakt ???

Vermoedelijk niet.

Controleer of er een stoftapijt aanwezig is tussen de c.p.u. fan en de heatpiperadiator.

Mocht dit zo zijn , heb je de hoofdoorzaak gevonden.

Hier :

http://www.youtube.com/watch?v=iPFft8n7YyI

Wordt deze laptop gedemonteerd .... helemaal op het einde zie je duidelijk een stoftapijt hangen aan de heatpiperadiator.

Peter

Hallo Peter,

Bedankt voor de reactie. Ik gebruik voor mijn laptop een Air Duster en ook voelt hij niet (erg) warm aan op het moment dat hij uitvalt of als hij gewoon werkt. Is deze demontage de enige manier om dat te controleren? Verder viel hij nooit uit als hij op het netsnoer zat. Weet niet of dat nog van belang is.

En dan gelijk voor eventuele toekomstige laptop's wat is de beste manier om een laptop stofvrij te houden/maken?

Alvast weer bedankt.

Bedankt voor de hulp. Nadat we mijn harde schijf hadden aangesloten op een computer om de laatste spullen over te zetten is de laptop na het terugplaatsen weer gaan werken. Alvast maar gaan sparen voor een nieuwe want grote kans dat hij er binnenkort toch een keer mee gaat stoppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan