Tot hoever mag ik gaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog wel een oude pc staan (300 Mhz :confused: )
Kan ik daar wat mee ?

Laatst bewerkt:
Meelman? Ik zie dat één van je systemen ook een AthlonXp 1800+ is. Van plan die te overclocken? Zoja, tot hoeveel? En wat is een goede (betaalbare !!!) koeler voor mijn systeem? Mijn huidige koeler kan mijn CPU tot 38°C (Idle) en 49°C (Stressed) koelen momenteel.

(Steve? Ik zie dat jij ook een Geforce3 hebt. Ik had daar een Gf4 verwacht...)

Die koeler is meer dan voldoende.

Ik had ook een GF4 (of beter nog Radeon 9500/9700) verwacht in m'n systeem, maar het geld groeit me niet op de rug :)

Ik koop er een Coolermaster HAC-v81 bij. Die is heel goed betaalbaar. (15 euro bij mycom)

Dat wordt mijn standaard koelertje tot ik waterkoeling heb, en dan is het wel de bedoeling om hem te overclocken ja. En tot hoeveel zie ik dan wel. Maar ik heb hoge verwachtingen nav wat ik van anderen heb gehoord...

Laatst bewerkt:
Of je nou die Coolermaster neemt of een dingetje dat hem op 55° houdt, hoger zal je niet kunnen overklokken, het enige wat je hebt is een iets lagere temp.. Maar waar is dat nuttig voor.

Tussen 40 en 55° zit er echt geen verschil qua stabiliteit.. Je CPU zal pas instabiel worden bij zo'n 75-80°.

wow... als ik mij niet vergis is 85°C voor de meeste cpu's het absolute maximum. Ik zit nu ongeveer aan de helft. Dus kan ik heml gerust versnellen totdat in 55°C bereik, niet? En bestaat er ook zo'n richtlijn voor de chassis-temperatuur?

Hoe ga ik nu concreet te werk om mn cpu te overclocken? Moet dat in de bios of bestaan daar programma's voor? Ik heb er ééntje bij m'n mobo, maar dat werkt niet deftig onder XP denk ik...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan