Totaal aantal pagina's report niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcovD

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Berichten
109
Ik heb een report met meerdere pagina's.
De pagina overgangen genereer ik vanuit VBA met de volgende code (bij meer dan 14 detail regels):
If hulp_teller = maxAantalRegels Then
Report_rptTest.Groepskoptekst1.ForceNewPage = 1
Report_rptTest.Groepsvoettekst1.Visible = True
Report_rptTest.Groepskoptekst1.Visible = True
End If
En dit stukje code staat in:
Private Sub Detail_Print(Cancel As Integer, PrintCount As Integer)

Als ik nu echter 15 of 16 detailregels op een report heb, en dus 2 pagina's, dan geeft de functie [pages] aan dat er maar 1 pagina is.
Als ik echter 17 detailregels of meer heb dan is het aantal [pages] altijd goed (namelijk 2 of meer)

De inhoud van de pagina's zelf is wel altijd goed, alleen de paginanummering gaat soms fout.
Heeft iemand een idee hoe dit komt?
 
Ik ben weer een stukje verder.
Het komt doordat access zelf vindt dat er 16 regels op een pagina passen.

Dus het gaat niet goed omdat ik schijnbaar de pagina overgang niet goed forceer.
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Heb je een groeperingsinstelling gebruikt die weduwen en wezen afdwingt?
 
Is het erg als ik geen idee heb wat je bedoeld en waar ik dat dan in zou moeten stellen?
 
't Is ook meer een Word term ;) Maar in Access kun je een vergelijkbare optie gebruiken. Je kunt aangeven of een groep bij elkaar gehouden moet worden of niet, en zo ja, met hoeveel records. Met die optie kun je voorkomen dat bij een groep van 18 records er één alleen op een pagina komt te staan als er 17 records op een pagina kunnen. Maar omdat je een lege pagina hebt, zonder records, zal dat vermoedelijk niet het geval zijn. Je kunt nog controleren of je ergens hebt ingesteld dat er een pagina komt nà de betreffende (kop) sectie. Dat levert ook onnodige lege pagina's op.
 
Ik kan nergens iets vinden dat erop lijkt dat er regels bij elkaar gehouden worden.

Als ik 16 regels maak dan krijg ik netjes alles op 1 pagina.
Als ik 17 regels maak dan krijg ik netjes 1 regel op de andere pagina.

Ik begrijp er niet veel meer van maar ik heb de pagina overgang op 17 regels gezet en nu gaat alles goed. Ik denk dat ik het maar zo laat, maar als je nog een ideetje hebt dan hoor ik dat graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan