Totaal berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
ehm ik heb de code letterlijk geplakt in de knop van mijn formulier.
ik moet bij stDocname zeker mij formulier naam invullen of iets dergelijks?

Dat klopt; als je de rapportknop met de wizard hebt gemaakt, heeft Access die variabele zelf aangemaakt, en ook al gevuld met de rapportnaam. Als je dat hebt aangepast, dan klopt de code uiteraard niet meer.

En ook met het filter?

ik heb wel problemen met de filter ja, eerst deed hij het maar nu krijg ik steeds een melding over Ref nr.

[Ref nr] is vermoedelijk het veld waarop je wilt filteren? Ik zou het formulier en het rapport moeten zien om er een vinger op te kunnen leggen.... Maar je kunt met msgbox ME.Filter eens kijken wat er in het filter staat.

Ik heb de filter via query's en knoppen gemaakt, het veld waarop ik filter is een selectievakje.

Zal er vanavond naar kijken.

Je hebt op het formulier nog helemaal geen filteringen.... Dan kun je uiteraard ook het rapport niet openen met filters.

nog even een vraag hoe tel ik verschillende velden bij elkaar op?
ik heb namelijk een nog een ander Rapport gemaakt met veel velden.
ik was van plan hier grote berekeningen mee te maken, maar ik heb geen idee hoe.
Als ik bv van 4 velden het totaal wil bereken en dan in het zelfde rapport van 5 andere velden ook het totaal.

hoe doe ik dit dan?

Laatst bewerkt:
is het niet mogelijk om met macro's (knoppen) in een formulier te filteren?

In je 2k3 voorbeeld zitten echt geen filters :) Althans geen vba. Het zal misschien wel met macro knoppen kunnen, maar dat ga je niet van mij leren :D

en verschillende velden bij elkaar optellen kan dit ook?
eventueel in een formulier.

Optellen is uiteraard geen probleem; zelf zou ik dat in de onderliggend query doen, dan hoef je op je formulier alleen het veld er bij te zetten.

het is me al wel gelukt om het totaal van één veld uit te rekenen maar nog niet van meerdere.
ik snap even niet hoe ik dit met een query zou kunnen doen.

Ik snap nu even niet hoe je wel een totaal van één veld kunt maken, maar niet van meerdere velden... In het ene geval tel je een kolom, en in het andere een rij. Misschien moet je even uitleggen wat je wilt berekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan