• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaallijst Artikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobPuts1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2017
Berichten
3
Goedemorgen,

Ik heb de volgende vraag;

Voor een project heb ik een lijst met artikelen. Hier staan een hoop dubbelingen in.
Wat ik graag zou willen is deze dubbelen optellen en filteren dus een totaallijst maken zonder dubbelingen maar wel met de totaal waarde.
Het is mij wel gelukt om totaal waardes te genereren maar het lukt niet om de dubbelingen eruit te filteren en de totaalwaardes te behouden.

Kan iemand mij hiermee verder helpen, eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt.

Groet Rob Bekijk bijlage Totaallijst.xlsx
 
Via een hulpkolom met alle tekst gecombineerd (middels &), een SOM.ALS functie, "plakken speciaal" van aantallen, "duplicaten verwijderen" en alfabetisch sorteren kom ik op resultaat in bijlage uit.

Is dit een terugkerend of eenmalig iets? In eerste geval is er wellicht wel iets eenvoudigere aanpak (verzamelsheet o.i.d.) te bedenken...
 

Bijlagen

  • Totaallijst (AC).xlsx
    88,3 KB · Weergaven: 726
Hallo AlexCEL,

Super bedankt. Voor nu is dit perfect.
Echter is dit wel iets wat herhaaldelijk terug komt.
Heb je tips hoe ik dit zou kunnen aanpakken betreft een oplossing voor de "eenvoudigere aanpak"?

Alvast bedankt.
 
In dat geval zit ik te denken aan een tweede "verzamelsheet" die er ongeveer hetzelfde uitziet, maar waar automatisch (via formules of VBA) de unieke waarden met bijbehorende aantallen e.d. verschijnen.
 
Daar heb ik wel naar gekeken maar niet voldoende kennis van om zelf te programmeren of de juiste formule te selecteren.
Ik was gekomen tot het selecteren en optellen van alle artikelen maar het automatisch optellen en filteren kom ik niet uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan