• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaaloverzicht samenstellen jaarplanning

Status
Niet open voor verdere reacties.

liesll92

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2014
Ik heb een vraag met betrekking tot het opstellen van een jaarplanning in Excel voor een jaarlijks evenement.
In de tabbladen zijn verschillende onderdelen van de organisatie weergegeven.
In ieder tabblad zijn de taken van dat onderdeel gegeven en in welke maand/dag deze uitgevoerd moeten worden.
Nu zou ik hier graag een voorblad bij hebben, waar alle taken per maand worden gegroepeerd.
Bijvoorbeeld:
In april moet het bestuur het organigram actualiseren en de begroting opgesteld hebben. Daarnaast moet de centrale unit de EHBO hebben vastgelegd.
Op het voorblad zou ik dit graag per maand onder elkaar weergegeven willen hebben.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Bijlagen

Liesll92,

Deze vraag is alleen op te lossen door gebruik te maken van VBA. Lastig maar niet onmogelijk.
Een van de eerste vereiste als je gegevens van verschillende tabbladen afhaalt is dat op de tabbladen
de gegevens uniform vermeld zijn, daarom heb ik tabblad "Bestuur aangepast omdat de gegevens twee
regels lager begon.
Verder heb ik een kruisje als datum omgezet naar de eerste van de maand.

Ik heb de VBA gebouwd, op tabblad "Overzicht" een knop geplaatst waar je de macro kan activeren.

Bekijk bijlage HelpMijVraagJaarplanning.xlsm

Veel Succes.

Echt heeel erg super bedankt! Helemaal wat ik bedoel. :D

Met dit hele goede voorbeeld kan ik dat zelf ook nog eens rustig gaan leren, bedankt!

Ik heb nu nog 1 vraag, als ik de maanden januari en december er ook bij in wil, wat moet ik dan aanpassen. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Zou je aan kunnen geven welke gegevens ik daarvoor aan moet passen?

Nee dan loopt t helemaal in de soep! Dan gooit hij ineens alle data door elkaar en dergelijke.
Ik denk dat ook ergens een + 1 weg moet of zo, maar krijg het niet voor elkaar. Heb al heel veel combi's geprobeerd. Van de helft weet ik ook niet wat het betekent, ga er toch maar eens een cursus in doen!

Ja ik zie het nu ook, even afwachten op de macro schrijver.
Ik zal mijn vorigenbericht verwijderen.

liesll92,

kijk eens of deze het naar verwachting doet....

Bijlagen

Ja super zeg! kan je kort aangeven wat je hebt aangepast of waren het veel handelingen? Misschien kan ik er wat van leren :)
Heb je alleen die 10 in 12 verandert, in ieder tabblad jan en dec erbij en uit de formule na n maandloper de + 1 weggehaald? Ik zou zweren dat ik dat ook al had geprobeerd, maar dat het bij mij niet werkte.. Maar nu wel, dus doet er ook niet toe.

In ieder geval helemaal super, bedankt!

Laatst bewerkt:
Dat heeft Haije mooi opgelost.

Ik zie ook als je de Macro zijn werk heeft gedaan en je haalt bij een maand het ingevoerde weg. (omdat het niet doorgaat)
Je laat dan weer de Macro lopen hij dit niet weg haalt op het voorblad, het blijft dan ergens in het geheugen staan denk ik.
Verander je de gegeven in een maand past hij het wel aan.

Dit kan misschien ook verholpen worden?

@liesll92,
inderdaad, als je deze ' + 1' bedoelt
Code:
                            aJaarTabel(nTabelLoper).dDatum = DateSerial(Sheets("Voorblad").Range("G1"), _
                                nMaandLoper + 1, IIf(.Offset(nRangeLoper, 2 + nMaandLoper) = "x", 1, _
                                .Offset(nRangeLoper, 2 + nMaandLoper)))                          'Datum opzoeken, jaar van voorblad
werd
Code:
                            aJaarTabel(nTabelLoper).dDatum = DateSerial(Sheets("Voorblad").Range("G1"), _
                                nMaandLoper, IIf(.Offset(nRangeLoper, 2 + nMaandLoper) = "x", 1, _
                                .Offset(nRangeLoper, 2 + nMaandLoper)))                          'Datum opzoeken, jaar van voorblad

@ExcelAmateur,

vreemd, bij mij gaat het wel goed als ik iets bij bestuur toevoeg, de macro run dan staat het keurig op het voorblad.
Haal ik datzelfde weg, dan verdwijnt het ook na het opnieuwe draaien van de macro.....

@Haije,

Het is inderdaad vreemd dat hij dit bij mij wel doet.
Als ik in de vba Editor klik op Uitvoeren / Beginwaarden dan werkt het wel goed.

Zou niet weten hoe dit op te lossen.
Het is verder ook niet zo belangrijk maar dit viel mij op.

Laatst bewerkt:
Liesll92,

Ik heb al gezien dat mijn collega's de laatste problemen hebben opgelost, ik had helaas niet eerder tijd er naar te kijken.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Elsendoorn2134

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan