• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totalen berekenen in gefilterd resultaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

maximus2005

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
Berichten
12
Beste mensen, ik heb een financieel sheet en wil daar het gefilterde resultaat berekenen van totalen in een lijst. Ik kom een heel eind, alleen het resultaat tonen van de filter lukt niet, hij toont resultaat van alle rijen en niet van de filter in dit geval BV2 of BV1.

Zie sheet, weet er iemand wat er aangepast moet worden?? Het gaat om het gele blokje. Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • FILTER.xlsx
    23,2 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Simpel op te lossen met een draaitabel. Rijgroep: Wat 2, en Saldo als Waarde.
 

Bijlagen

  • Filter.xlsx
    27,2 KB · Weergaven: 8
Dank je, zou het ook kunnen met een formule? Met de draaitabel lijken waarden niet te kloppen als ik het in mijn originele sheet zet? :shocked:
 
Draaitabellen maken geen rekenfouten :). PowerQuery is vermoedelijk ook een goede oplossing.
 
Probeer deze eens

PHP:
en:
=SUMPRODUCT((B2:B17="WOZ")+0;SUBTOTAL(109;OFFSET(M2:M17;ROW(M2:M17)-MIN(ROW(M2:M17));0;1;1)))

nl:
=SOMPRODUCT((B2:B17="WOZ")+0;SUBTOTAAL(109;VERSCHUIVING(M2:M17;RIJ(M2:M17)-MIN(RIJ(M2:M17));0;1;1)))
 
Of:
Code:
=SOMPRODUCT((SUBTOTAAL(9;VERSCHUIVING(M$1;RIJ($1:$16);0)))*(B$2:B$17=F21))
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan