Touchpad werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

xikyleix

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2013
Hallo ik heb een Toshiba Satellite l70-a-11r hij is nog redelijk nieuw (4/5 maanden oud) alleen werkt mijn touchpad niet meer.
Mijn besturingssysteem is Windows 8, ik heb al eens rondgekeken maar het lijkt wel of mijn laptop heel het touchpad niet meer ziet.

Hoi,

Staat erbij apparaatbeheer misschien een raar teken ergens bij ?

Nee mijn touchpad staat hier helemaal niet bij, ik heb al een keer de drivers opnieuw geinstalleerd maar niks helpt tot nu toe.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wel onder het kopje muizen en andere aanwijsapparaten gekeken? En misschien de sneltoets ingedrukt voor in/uit-schakelen van touchpad ingedrukt? Zit zomaar even mee te denken.

Ik zal nog eens een poging wagen in het bios hopelijk werkt hij daarna weer

Helaas, ik heb in mijn bios gekeken alleen zie ik hem ook daar nergens staan alleen voorheen toen hij wel nog werkte heb ik hem daar ook nooit zien staan dacht ik.

ook het opnieuw installeren van de drivers heeft niet geholpen ik vrees dat het terug naar de winkel word en dat mjin touchpad gewoon overleden is

Er is niet een of ander schuifje of toetscombinatie waarmee je de touchpad uit- en aan kunt zetten?

Tijs.

Hoi,

Zie bijlage dit lees ik in de gerbruiksaanwijzing:

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    22,3 KB · Weergaven: 456
RTFM zou eigenlijk toch sticky moeten staan op het forum.... eer er een vraag gesteld wordt..?.
Als een persoon vervolgens niet snapt wat er mee bedoeld wordt alaaa .. daar is het forum voor en kan ie aangeven op welke pagina het staat...en wat ie niet snapt..

@Modag:
Ik snap andre@home wel:
Als in de handleiding gewoon wordt gesproken over het aan- en uitzetten van de touchpad maar de topic-starter daar niets over vermeldt als uitgeprobeerd etc., dan zal het wel zo zijn dat de topic-starter de handleiding niet gelezen heeft, zélfs niet nadat hij problemen kreeg.
Oftewel: Dat jij dat nu hebt moeten doen terwijl de topic-starter dat zelf even had moeten doen.

Tijs.

Hoi,

Oke dan snap je beter wat rtfm betekend en ja hij heeft een punt maar hoe vaak komt dit niet voor denk bij het gros van de vragen

Natuurlijk komt het voor en natuurlijk kunnen wij sneller/beter door handleidingen heen dan de gemiddelde Helpmij TS, maar in dít specifieke geval ben ik het met andré eens: Iedereen kan per ongeluk een verkeerd knopje indrukken maar omdat het hier over een recente laptop gaat (dus de kans op een kapot onderdeel veel kleiner) én (in jouw citaat) ook nog eens wordt vermeld dat er een mooi lampje gaat branden als de touchpad hardwarematig is ingeschakeld...
Dat lampje moet dus al die tijd aan gestaan hebben totdat hij uitgeschakeld werd! Zoiets had moeten opvallen, lijkt me. :D

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Er ging in ieder geval bij hem geen lampje branden:D maar had hem waarschijnlijk wel een reis naar de winkel bespaart wat hij van plan was.:D

Hoi,

Er ging in ieder geval bij hem geen lampje branden:D maar had hem waarschijnlijk wel een reis naar de winkel bespaart wat hij van plan was.:D

Bij jou ging het lampje ook laat branden....:o
Tijs snapte het meteen... :cool:

Ach het gaat nu niet om dit specifieke geval, maar het lijkt er steeds meer op dat TS'ers makkelijker hier een vraag stellen dan even de handleiding lezen (Read The F* Manual)....
Naar aanleiding van het lezen van die handleiding kunnen ze uitstekend op het forum terecht kunnen om hun vraag kwijt te raken, het liefst met wat ze niet snappen of niet gevonden hebben in die handleiding...

Heb je daar nu een Tweakers-forum niveau voor nodig? Neen, denk ik.

Hmmm, hoe zouden die mensen dat op hun werk doen... meteen altijd naar anderen stappen ipv zelf eerst even na te denken en vervolgens met hun collega's te overleggen (voor studenten met hun leraar)?

Imho motiveert het ons om hen beter te helpen en we kunnen degenen die vragen hebben beter helpen omdat we degenen die hun handleiding lezen voor wellicht de helft al zo niet meer hoeven te helpen, dus blijft er meer tijd over voor de rest of voor jezelf...

Laatst bewerkt:
Uiteraard houden we meer tijd over als de handleiding wordt gevolgd/gelezen.
Echter: Er zijn (helaas) maar weinig apparaten die met een (gebruikers- en/of onderhouds-)handleiding worden uitgeleverd waarin troubleshooting stappen staan. ["Als er geen video is als de pc/laptop aangaat, doe dan...", "Als je wel het bios scherm zag maar Windows niet start, doe dan..."]

Ik zie het dus zo: Als je niet ooit een vergelijkbaar probleem hebt gezien (en dat is bij de typische topic-starter van Helpmij aan de hand: laagdrempelig forum) dan wordt het lastig om te weten waar je in een handleiding naar moet kijken/zoeken en/of te kunnen inschatten waar je evt. zélf een fout gemaakt hebt tijdens gebruik.

Op Tweakers wordt je geslacht als je de handleiding niet (eerst) volledig hebt gevolgd/geprobeerd. Dat doen we bij Helpmij niet.
Misschien is het je daarom wel eens opgevallen dat áls ik de handleiding raadpleeg van een apparaat
a. Ik uitleg wat ik denk dat er gebeurd is (of wat er geprobeerd kan worden)
b. De specifieke stappen zoveel mogelijk niet citeer, maar verwijs naar specifieke pagina's/secties ín die handleiding (die ik er dan ook nog bij link)

Daarmee hoop ik (ook) te bevorderen dat topic-starters (een volgende keer) de handleiding ook echt lezen en proberen te interpreteren én (hopelijk) topic-starters wat kennis/troubleshooting vaardigheden bijgebracht te hebben, zodat ze een volgend probleem mogelijk zelf kunnen oplossen of (minstens) zoveel aan geprobeerd hebben als van hen verwacht kan worden (incl. het gebruik van de handleiding).

Dat is ook een van de redenen waarom het niet is toegestaan om 'kale links' als oplossing te posten, lijkt me, én waarom ik de afbrandmethode van Tweakers (op een laagdrempelig forum als Helpmij) niet gepast vindt. Iedereen is ooit met 0% troubleshooting kennis begonnen, nietwaar? :D

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan