Traaaaaaage pc grrrrrrrr

Status
Niet open voor verdere reacties.

groetnoetwinzem

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Ik heb een Pentium 4, 2.00 Ghz Kloksnelheid 1,99 Ghz 1.00 Gb
Ik word zo langzamerhand krankjorem van de pc, vooral als ik van mijn outlook express links aan wil klikken die ik dan open in Google Chrome, duurt het soms wel 10 (of soms nog meer) seconden voordat ie eindelijk de link opent in mijn browser.

Ik heb het stappenplan doorgewerkt maar het is er niet veel beter op geworden. Nog steeds wachten wachten wachten....
Soms heb ik Chrome al afgesloten en dan blijkt dat er nog twee "vergeten" links in het geheugen zitten, achterstallig dus. Het schiet niet op! In het verleden is ie echt sneller geweest, en zo raar is een Pentium 4 toch nog niet? Die moet toch makkelijk mails en internet tegelijk aankunnen?

Mijn CPU gebruik zit regelmatig op 100%. Ik heb al diverse services uitgezet, en ook diverse programma's uit het opstarten gehaald maar het heeft nog steeds niet het gewenste resultaat.

Wie kan me helpen? Als ik de log van Hijack This ofzo moet posten, laat het me dan even weten. Of andere screens van processen ofzo....

IK zou een ieder heel dankbaar zijn voor zn hulp. Want ik krijg ook nogal wat gezeur van twee pubers die mopperen over de trage pc :rolleyes:

al geprobeerd

Schoone pc ken ik en alles wat daar genoemd wordt heb ik ook al wel geprobeerd...
Auslogic heb ik ook al eens gehad, maar dat neemt zelf volgens mij ook veel ruimte in beslag.
Deze week heb ik mn systeem nog gescand op spyware met Spyhunter. Er waren wel 2 worms gevonden maar dat nmoet nu weer opgelost zijn...

Heb je toevallig een OS(operating software: windows xp, vista of 7) liggen. ik had namelijk het zelfde probleem met mijn oude computer(800ghz). ik installeerde xp opnieuw. en voila. ik was weer zo snel als een stroomstoot:p

Pc die steeds trager wordt, is in principe vrij normaal.

Er komt steeds meer troep op. U zou dit programma: Ccleaner
Kunnen proberen. Hiermee kun je makkelijk opschonen en ook het register schoonmaken. (wel eerst back up maken)

En verder is een 2 ghz processor niet super veel, maar het moet toch zeker wel mails en internet aankunnen.
Het enige andere (probleem) zou kunnen zijn het 1 GB geheugen.
Tegenwoordig is 1 GB geheugen behoorlijk weinig.

Ik weet niet wat voor programma's jullie verder gebruiken, maar 1 GB geheugen zit zo vol.
En dan kan de processor zijn taken niet meer kwijt, en gaat de (trage) harde schijf daarvoor gebruiken.

Daarom kan het ook verstandig zijn extra geheugen bij te plaatsen. (let wel op welk geheugen voor je moederbord!)

En evt. kan het nooit kwaad een keer je pc te formatteren en te herinstalleren. (maar dan raak je wel alle bestanden kwijt)

Succes ermee

antwoord

Bedankt voor je reactie.

Ccleaner heb ik en draai ik regelmatig. Vorig jaar heb ik de pc een keer helemaal schoon gehad en opnieuw geinstalleerd enzo, maar dat heeft ook eigenlijk niet het gewenste resultaat gehad.

Qua geheugen: ja dat is een beetje raar want vorig jaar heeft degene die mn pc opnieuw geinstalleerd heeft, er ook extra geheugen in geplaatst maar als ik kijk naar eigenschappen bij mijn computer laat ie dus maar 1 gb zien... en das een beetje raar. Ik zal die persoon nog eens vragen daarnaar.... Kan het dat dat geheugen los is geraakt tijdens verhuizing ofzo? Of is dat niet mogelijk?

Ik hou jullie op de hoogte :)

Dat kan mogelijk zijn dat het los is geraakt maar het is heel onwaarschijnlijk.
Welke OS heb je? En welke proggrama's gebruik je?
Ik zit soms op een celeron 800ghz met xp en die is supersnel(surfen op internet, hotmail).

Ik zit soms op een celeron 800ghz met xp en die is supersnel(surfen op internet, hotmail).

Ik neem aan dat jij bedoelt een 800mhz? :p

Verder, zou het kunnen dat het geheugen los is geraakt, maar normaal gesproken zit het vast met pinnen aan beide kanten, behalve als het geheugen niet goed geplaatst is zou dat niet kunnen.

Wat wel kan, dat het geheugen (merk) niet compatible is met je moederbord en dat het gewoon niet wordt weergeven.

antwoord

Windows XP, daarnaast Avira Anti-virus, Msn, en google chrome als browser. Outlook Express als email programma.

Ik wou mn processenlijstje hier plakken maar mijn printscreen slaat ie op als een bitmap en dat kan ik niet plakken hier... hoe krijg ik dat wel geplakt hier?

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat jij bedoelt een 800mhz? :p

Ja, dat bedoel ik inderdaad ja:p. zou wel mooi zijn geweest

zet hem op paint. sla hem op. en zet dan hier.

Maar je PC zou gewoon normaal moeten functioneren. ook met deze programma's.
Kijk even bij je antivirus wat hij allemaal gedaan heeft(ergens staat een logboek)

Laatst bewerkt:
Plakken vanuit Paint lukt niet... ik kan wel kopiëren kiezen, maar als ik hier dan plakken kies doet ie niks :s

je moet het via de bijlage doen:

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    16,9 KB · Weergaven: 16
Alle processen van Prive uitschakelen. maar nog niet doen. wacht nog even op andere reacties want het kan verkeerd gaan.

Sowieso google toolbar deïnstalleren. Dat is echt zonde van je processen/ geheugen.

Verder valt het volgens mij wel mee. Extra geheugen wat ik zal zei kan wel helpen.

Ik denk niet dat het aan de RAM licht. want mijn oude pctje draait dan op 0.8ghz met 256mb RAM en die is supersnel. Ik ging eeen keer proberen hoe ver ik kon tot die echt traag begon te worden:
4x draaiend Youtubefilmpje
Hyves
MSN
hotmail
Outlook Express.
Vanaf toen begon die sloom te worden en moest ik een paar proggramma's af te sluiten.
Ik denk toch eerder aan een Virusje''.

PS. Ik zelf heb geen goede ervaring met CCleaner. Ik had een oude laptop(2005 ofzo) die ik een xtje schoonmaakte met ccleaner. eerste 3x ging het goed maar na een tijdje werd mijn laptop trager! ik weet niet of het door ccleaner komt.

antwoord

Hmmm.. en ik kan zelfs Youtube filmpjes niet fatsoenlijk afspelen.
Heeft iemand tips over welke virusscanner ik zou moeten gebruiken om te checken wat er mis is?

Probeer deze even: Klikken

Deze raad ik persoonlijk absoluut af. Heb ik op verschillende computers en laptops heel veel problemen gehad.

Sterker nog, door dat programma waren er computers die gewoon helemaal vastliepen na het inloggen. Zelfs in veilige modus.

Ik zou eerder gaan voor

Gratis: AVG of avast

Betaald: Norton internet security 2010

antwoord

Ik heb met NOD32 een volledige pc-scan gedaan en die vond 8 infecties, voornamelijk Trojan horses.
Die heb ik nu natuurlijk verwijderd.
Ik had natuurlijk altijd wel een virusscanner erop, AVG, maar die heeft ze nooit gevonden. Alleen die NOD32 heb ik er ook weer afgegooid, want ik had het idee dat deze veel van mn systeem vergde. IK heb nu AVG er maar weer opgezet.

Kan trouwens nog niet echt merken dat de pc sneller is geworden :(
kunnen die trojans het probleem zijn geweest?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan